Bekijk volle/desktop versie : Wie zou het durven of heeft het gedaan?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

15-02-2009, 10:18
Je kind een naam geven die niet op de beruchte lijst van het consulaat staat?

15-02-2009, 10:23



Citaat door Dana.:
Je kind een naam geven die niet op de beruchte lijst van het consulaat staat?
mijn zusje heeft dat gedaan

15-02-2009, 10:25
Welke gevolgen heeft dat nu voor haar kind?



Hoe heet haar kind?

Ik wilde mijn zoon Rudolph noemen maaja,

15-02-2009, 10:25
Lyst ; welke lyst? Is er dan een lyst waar men namen uit moet kiezen?

Waar is dat voor nodig ; vreemd nooit van gehoord

15-02-2009, 10:28


Ikke en na deze bevalling (als alles goed gaat inschAllah) ga ik het weer doen...

15-02-2009, 10:28
ja ik, volgens mij bij allebei mijn kinderen, bij de laatste heeft mijn man ruzie gehad, met het aangeven van de grboorte van djumanah.

15-02-2009, 10:29

Citaat door StreetChic:
Lyst ; welke lyst? Is er dan een lyst waar men namen uit moet kiezen?

Waar is dat voor nodig ; vreemd nooit van gehoord



Ik weet niet of de Belgische overheid hier ook aan meedoet maar hier in NL als je je kind gaat aangeven bij de gemeente krijg je een lijst onder je neus die de Marokkaanse overheid heeft samengesteld, de meneer of mevrouw aan de balie verzoekt je vriendlijk als Marokkaan een naam uit die lijst te kiezen.

Je kan kan kiezen over Boubker en Mimount namen.

15-02-2009, 10:31

Citaat door Lina81:
Ikke en na deze bevalling (als alles goed gaat inschAllah) ga ik het weer doen...


Mogen we weten hoe je kids heten? Ben je niet bang voor de gevolgen? (wat die ook mogen zijn)


Citaat door b_karima:
ja ik, volgens mij bij allebei mijn kinderen, bij de laatste heeft mijn man ruzie gehad, met het aangeven van de grboorte van djumanah.


Je eerste dochter heeft wel een geaccepteerde naam, je schrijft het alleen anders, je 2de weet k niet. Maar hun zijn toch ook geen Marokkanen? Om Marokkaans te zijn moet je vader toch Marokkaan zijn?

15-02-2009, 10:32
Ik vind die lijst ronduit belachelijk , maar ik wil dat mijn kinderen ook een Marokkaans paspoort krijgen dus ik neem een naam uit de beruchte lijst.

15-02-2009, 10:33

Citaat door Dana.:

Je eerste dochter heeft wel een geaccepteerde naam, je schrijft het alleen anders, je 2de weet k niet. Maar hun zijn toch ook geen Marokkanen? Om Marokkaans te zijn moet je vader toch Marokkaan zijn?


Dat was vroeger zo , dat kinderen die geen Marokkaanse vader hadden als "niet-marokkaans" beschouwd werden , maw. ze hadden geen rechten en ze konden niet erfen in Marokko.
Nu is dat veranderd en worden kinderen met alleen een Marokkaanse moeder ook als "Marokkaans" beschouwd.

15-02-2009, 10:35

Citaat door Moroccanpuerto:
Dat was vroeger zo , dat kinderen die geen Marokkaanse vader hadden als "niet-marokkaans" beschouwd werden , maw. ze hadden geen rechten en ze konden niet erfen in Marokko.
Nu is dat veranderd en worden kinderen met alleen een Marokkaanse moeder ook als "Marokkaans" beschouwd.




Woow wat een grote sprong voor ons Marokkanen

Nu alleen die namenlijst weg en ze zijn


15-02-2009, 10:36
Mijn zus heeft dat gedaan bij haar kinderen. Gevolgen zijn denk ik alleen dat ze geen Marokkaanse paspoort kunnen krijgen.. Niet dat het veel uitmaakt.. Hun vader is namelijk ook geen Marokkaan.

15-02-2009, 10:36



Citaat door Moroccanpuerto:
Ik vind die lijst ronduit belachelijk , maar ik wil dat mijn kinderen ook een Marokkaans paspoort krijgen dus ik neem een naam uit de beruchte lijst.


Ik vind het ook zo belachelijk en aan de ene kant wil ik me er tegen verzetten door geen naam te geven uit die lijst aan de andere kant wil ik mijn kind niet benadelen. Ik heb mijn beide kids een naam gegeven uit de lijst, mietje hé.

15-02-2009, 10:37
Maar is het dus zo wanneer je kind een naam geeft die niet op de lijst staat, je kinderen niet geaccepteerd worden als Marokkanen?

15-02-2009, 10:37

Citaat door Dana.:
Mogen we weten hoe je kids heten? Ben je niet bang voor de gevolgen? (wat die ook mogen zijn)



Je eerste dochter heeft wel een geaccepteerde naam, je schrijft het alleen anders, je 2de weet k niet. Maar hun zijn toch ook geen Marokkanen? Om Marokkaans te zijn moet je vader toch Marokkaan zijn?

djumanah staat er niet op, toen mijn man haar ging aangeven zei die vrouw, dat deze naam niet geacceprteerd is door het marokkaanse colsulaat, mijn man zo: wat heb ik te maken met marokko, hele discussie, maar goed, krijgen we nu problemen?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12