Bekijk volle/desktop versie : mama's met meer dan 1 kind, mag ik wat goede raad?



14-02-2009, 23:20
nu ben ik sinds bijna twee weken een kind rijker walhamdulilah.

aanleggen gaat supergoed nu, alleen is djoedjoe denk ik daar een beetje jaloers op, zodra ze ziet dat ik haar ga anleggen wilt ze opgetilt worden, ik ehb van alles geprobeerd, haar naast mij laten zitten met drinken in haar handen, met haar kletsen terwijl ik djumanah aanleg ensow, maar niks helpt alleen soms.

pfff door dit alles ben ik gewoon aan et kolven geslagen, maar dat neemt ook zoveel tijd in beslag, dus hoe leer ik haar dit gedrag af?

voor de rest is ze heel lief voor haar kleine zusje, geeft veel kusjes, telt haar op, zingt voor haar.

ten tweede vroeg ik mij af, hoe de bv te combineren als je naar buiten gaat? en je langer als 3 uurtjes wegblijft?


alvast bedankt

15-02-2009, 16:42



Citaat door b_karima:
nu ben ik sinds bijna twee weken een kind rijker walhamdulilah.

aanleggen gaat supergoed nu, alleen is djoedjoe denk ik daar een beetje jaloers op, zodra ze ziet dat ik haar ga anleggen wilt ze opgetilt worden, ik ehb van alles geprobeerd, haar naast mij laten zitten met drinken in haar handen, met haar kletsen terwijl ik djumanah aanleg ensow, maar niks helpt alleen soms.

pfff door dit alles ben ik gewoon aan et kolven geslagen, maar dat neemt ook zoveel tijd in beslag, dus hoe leer ik haar dit gedrag af?

voor de rest is ze heel lief voor haar kleine zusje, geeft veel kusjes, telt haar op, zingt voor haar.

ten tweede vroeg ik mij af, hoe de bv te combineren als je naar buiten gaat? en je langer als 3 uurtjes wegblijft?


alvast bedankt



dat is heel normaal , en vooral als het kind nog onder de 5 is , dan zijn ze meestal jaloers , maar erna begrijpen ze dat de kleine verzorgd moet worden .
gewoon praten en zeggen dat als je klaar bent dat zij aan de beurt is

15-02-2009, 16:44

Citaat door Khataarlijk:

dat is heel normaal , en vooral als het kind nog onder de 5 is , dan zijn ze meestal jaloers , maar erna begrijpen ze dat de kleine verzorgd moet worden .
gewoon praten en zeggen dat als je klaar bent dat zij aan de beurt is



ja dat doe ik ook, hoop dat ze het met de tijd gaat accepteren ins allah

15-02-2009, 17:01

Citaat door Khataarlijk:

dat is heel normaal , en vooral als het kind nog onder de 5 is , dan zijn ze meestal jaloers , maar erna begrijpen ze dat de kleine verzorgd moet worden .
gewoon praten en zeggen dat als je klaar bent dat zij aan de beurt is


Volgens mij ben jij dé perfecte man.

15-02-2009, 17:04



Citaat door Victoire:
Volgens mij ben jij dé perfecte man.


Lang leven de wetenschap (internet-boeken) mijn ouders en mijn eigen ervaring

15-02-2009, 17:04

Citaat door Victoire:
Volgens mij ben jij dé perfecte man.



Dan weet je wat je te doen staat

15-02-2009, 17:05

Citaat door Victoire:
Volgens mij ben jij dé perfecte man.



Ben benieuwd of hij je compliment aanvaard

15-02-2009, 17:07
voordat je bv gaat geven eerst haar alle aandacht geven en met haar spelen,want ze denkt he eerst kreeg ik alle aandacht en nu de baby.de baby is nog klein en vraagt nog niet zoveel aandacht. en spelende wijs zal ze leren dat wanneer je bv gaat geven het tijd is om baby aandacht te geven.

15-02-2009, 17:08

Citaat door ~luna~:
Dan weet je wat je te doen staat


Moet ik nu verleidelijk lachen of wat?

15-02-2009, 17:24

Citaat door ambitiontje:
Ben benieuwd of hij je compliment aanvaard


Citaat door Victoire:
Moet ik nu verleidelijk lachen of wat?




15-02-2009, 17:31
masha Allah! ben je al bevallen... mabrouk!!!
Moge Allah swt je prinsesjes beschermen. amien

het is een periode die je moet doormaken, het is nog allemaal nieuw voor je oudste dochter. maar dat gaat weer vanzelf voorbij.
betrek haar gewoon bij alles bij. bij het badje, de voedingen, het verschonen enzo...
dan zal het wel overgaan.

ivm met de 2de vraag kan ik je helaas niet helpen.
bedoel je dat je dan de hele tijd buiten bent? winkelen ofzo.
of dat je op bezoek gaat?

in beide gevallen: zoek een rustig plekje op, en geef je kind de borst
er bestaan nu speciale grote handige doeken die je kan dragen om je helemaal te bedekken bij het geven van borstvoeding,
ik geloof dat ik die gevonden had op de website van babywalz.

veel succes!

15-02-2009, 18:17

Citaat door Ghizlane_girl:
masha Allah! ben je al bevallen... mabrouk!!!
Moge Allah swt je prinsesjes beschermen. amien

het is een periode die je moet doormaken, het is nog allemaal nieuw voor je oudste dochter. maar dat gaat weer vanzelf voorbij.
betrek haar gewoon bij alles bij. bij het badje, de voedingen, het verschonen enzo...
dan zal het wel overgaan.

ivm met de 2de vraag kan ik je helaas niet helpen.
bedoel je dat je dan de hele tijd buiten bent? winkelen ofzo.
of dat je op bezoek gaat?

in beide gevallen: zoek een rustig plekje op, en geef je kind de borst
er bestaan nu speciale grote handige doeken die je kan dragen om je helemaal te bedekken bij het geven van borstvoeding,ik geloof dat ik die gevonden had op de website van babywalz.

veel succes!


Ik heb net even gekeken op de site, bedoel je deze:

http://www.baby-walz.com/SyEngine.php?Act=97694&Do=97702&pId=457629&pNummer =646431&pWerbetraeger=741

15-02-2009, 18:41



Citaat door Ghizlane_girl:
masha Allah! ben je al bevallen... mabrouk!!!
Moge Allah swt je prinsesjes beschermen. amien

het is een periode die je moet doormaken, het is nog allemaal nieuw voor je oudste dochter. maar dat gaat weer vanzelf voorbij.
betrek haar gewoon bij alles bij. bij het badje, de voedingen, het verschonen enzo...
dan zal het wel overgaan.

ivm met de 2de vraag kan ik je helaas niet helpen.
bedoel je dat je dan de hele tijd buiten bent? winkelen ofzo.
of dat je op bezoek gaat?

in beide gevallen: zoek een rustig plekje op, en geef je kind de borst
er bestaan nu speciale grote handige doeken die je kan dragen om je helemaal te bedekken bij het geven van borstvoeding,
ik geloof dat ik die gevonden had op de website van babywalz.

veel succes!


Allahoemma ameen!!!!

ik doe dat ook, maar ze wil gelik opgetild worden als ze ziet dt ik haar aanleg, als ik haar een flesje geef dan vind ze dat niet erg, mischien denkt z dat ze me pijn doet? maar goed je ehbt gelijk voor haar is het ook allemaal nieuw.

jah das wel handig, ik bedoel inderdaad met shoppen ensow.

15-02-2009, 18:54
ik denk dat je het best eerst met haar kan spelen en dan na een tijdje zegt ik ga nu je kleine zusje eten geven, als je wilt mag je naast me komen zitten om te kijken. Als ze dat niet wilt dan vertel je haar dat je net met haar hebt gespeeld en nu haar zusje eten wilt geven en misschien dat jullie daarna weer verder spelen.

Mijn moeder had er niet echt problemen mee omdat er tussen mij en mijn zusjes en broertje best wel een leeftijdsverschil zat.