Bekijk volle/desktop versie : Waarom zijn de rollen zo drastisch omgedraaid!!?



Pagina's : [1] 2 3 4

14-02-2009, 18:47
Tot kort geleden waren het eerder de mannen die meestal gedumpt werden...

Citaat door sjodimieter:
Bismillaah,

Assalaamou alaikoem warahmatullah,

Ik heb een tijd lang contact gehad met een zuster. Er is in die periode veel gebeurd, maar tot een huwelijk is het niet gekomen. Een poosje geleden hebben we besloten om er een definitief einde aan te maken. We hebben elkaar het beste gewenst en beloofd elkaar niet meer te contacteren.

Na 3 weken ging mijn telefoon en het bleek dezelfde zuster te zijn. Ik heb aangegeven dat ik daar niet van gediend ben en het contact lag weer stil. Maar helaas... weer een weekje daarop heeft ze weer contact met mij opgezocht. En wederom belde ze mij prive. Doordat ik een eigen bedrijfje run is het voor mij onmogelijk om een ander nummer t nemen.

Dit is niet de zuster die ik ken die Vrees voor Allaah heeft. Ze is 180 graden gedraaid en ze houdt zich totaal niet met het geloof bezig. Ze zegt nog wel te bidden, maar daarnaast is ze nu pas (op haar 20e) erachter gekomen dat ze kicked op aandacht van jongens. Er is nog nauwelijks sprake van een correcte hijab en ze is het spoor totaal bijster.

Ik heb deze kwestie voorgelegd aan een van de vooraanstaande imams in Nederland. Hij veroordeelde in eerste instantie de gehele situatie. Hij vond het absoluut niet kunnen dat we überhaupt contact hadden. Vervolgens zei hij dat ik haar familie moet inlichten over deze situatie.

Ik ben moslim elhamdulilaah en daarom dien ik de wetten van Allaah op te volgen en rust er dus een plicht op mij.

MAAR...



Citaat door Sarella:
Toen hij mijn hand is komen vragen was hij nog bezig met een scheiding, hij heeft een rot huwelijk gehad met een nicht. Mijn ouders wisten niet dat het zo lang zou gaan duren die scheiding dus ze hebben in eerste instantie toegestemd. Alles heeft heel veel spanning gebracht tussen ons waardoor we vaak ruzie hebben gehad. Maar ik dacht altijd...meskine hij heeft veel meegemaakt, dus vergaf ik hem. Vorige zomer heeft ie me gedumpt in een sms omdat hij het niet meer aankon met mij(wat een dappere vent he). Daarna is het weer goed gekomen en zijn we de bruiloft gaan plannen. Gisteren zegt ie telefonisch heel snel...we moeten praten. Ik sms hem later ...waarover? Over ons zegtie, want het gaat niet meer. Ik SMS terug......ik ben het met je eens (we hadden al een maand niet normaal met elkaar gesproken) Smst hij terug dat ie het niet meer kan en hij eerlijk wil zijn en dat het afgelopen is. Ik heb het hier over een man van 28!!! Eerste keer heb ik m vergeven...omdat ik weet dat ie bindingsangst heeft en niet weer een rot huwelijk wil(hij ziet veel negativiteit in mij...zonder reden) Dit keer mag ie van mji door de grond zakken!!! Ik wil ze kop nooit meer zien!!!!!!!!!!!



Citaat door lala_maghrebia:
Ene kant schreeuwt alles wat ik ben, NEE! Alles is te vrijblijvend (zo van, we zien wel). Terwijl ik altijd zo'n meisje was, die daar zo op tegen was. Of iets heeft een toekomst of niet. Niks vrijblijvend.

En daar zit ik dan. Het is soort van 'uit', maar we bellen af en toe..en we zien elkaar af en toe. Wat moet ik hiermee? Terwijl ik weet dat hij geen beloftes kan maken (dat is wat hij zegt). Ik haat mezelf, omdat ik nooit gedacht zou hebben in zo'n situatie te zitten. Zo'n meisje dat gewoon zo innig van een man houdt, dat als ze hem maar 1 minuut ziet of spreekt haar hart al met geluk vult.

Anderzijds misschien de illusie koestert, dat hij weer opnieuw verliefd op haar wordt..en dat het toch goed komt? Just have hope? Damn, ik weet het niet meer.

Ik weet dat het misschien zonde van mijn tijd is. Alleen weet ik echt niet wat ik zonder hem moet doen. Hij is al 4,5 jaar in mijn leven. En er zijn zoveel kwetsende dingen gezegd (van beide kanten). Hij zegt ; we zien wel hoe het loopt. Maar als ik ergens een hekel aan heb, dan is het in onzekerheid leven. Misschien kom ik er beter over heen, als we gewoon contact blijven houden.

He knows I want him, het is gewoonweg dat zijn gevoelens voor mij gedeeltelijk zijn veranderd (door omstandigheden). God, waarom moet het zo lopen. Ik ga gewoon freaking zijn hand vragen.

Een tijdje later werd lala maghrebia toch gedumpt... (vertelde ze in een ander topic vandaag)

14-02-2009, 19:09


Zij hebben geen eer meer.

14-02-2009, 19:11

Citaat door Sayfu_dien:
Zij hebben geen eer meer.


Citaat door Sayfu_dien:
Wie heeft geen eer meer?

14-02-2009, 19:13

Citaat door Sayfu_dien:
Zij hebben geen eer meer.



Eer? Om wat voor eer spreek je dan?

14-02-2009, 19:14


Wat denk je hiervan HD?

14-02-2009, 19:15

Citaat door Soufiane_A:
Wie heeft geen eer meer?


De ''vrouwen'', die smilie was per ongeluk.

14-02-2009, 19:17

Citaat door Sayfu_dien:
De ''vrouwen'', die smilie was per ongeluk.


Aah ok. Daarom dacht ik ook even dat je eerste reactie Cynisch bedoelt was...

14-02-2009, 19:19
Zijn de mannen van tegenwoordig wel serieus met de vrouwen van tegenwoordig? Wat is voor mannen het doel om met vrouwen een relatie aan te gaan? En wat is datgene dat maakt dat vrouwen vaker gedumpt worden door mannen?

14-02-2009, 19:19

Citaat door Hmeds_Daughter:
Eer? Om wat voor eer spreek je dan?



Dat elke jongen met je kan spreken, het bellen met jongens zonder enige schuldgevoel te hebben, is al walgelijk.

14-02-2009, 19:22
Ik vind het eerlijk gezegd hun eigen schuld. relaties nemen wat verboden is.
Alles wat slecht is voor ons is verboden door allah swt. en ja wie zich daar niet aan houdt kan achter blijven met een gebroken hart. en die persoon heeft dat gewoon aan zichzelf te danken.

14-02-2009, 19:26

Citaat door Hmeds_Daughter:
Zijn de mannen van tegenwoordig wel serieus met de vrouwen van tegenwoordig? Wat is voor mannen het doel om met vrouwen een relatie aan te gaan? En wat is datgene dat maakt dat vrouwen vaker gedumpt worden door mannen?
In je reactie heb je, denk ik, onbewust de vraag en tergelijk het antwoord geplaatst.
Voor sommige mannen is het al een reden genoeg om haar te dumpen vanaf het moment dat een vrouw al in de 'relatie' stapt... Ongeacht de doelen.

14-02-2009, 19:28
Maar als we gaan focussen op 'relaties' dan gaan we weer een verkeerde wending aan een topic geven...

14-02-2009, 19:34



Citaat door Soufiane_A:
Wat denk je hiervan HD?



Dit is een groot probleem binnen het Islamitisch gemeenschap.
Onder de jongeren heb je zoveel hartzeer tegenwoordig.
De één trouwt en scheidt, de ander streeft naar een huwelijk maar wordt onderweg tegengehouden door vele obstakels, de ander heeft last van weswes en gooit het op bindingsangst. Het is zoveel tegenwoordig.

Mensen gaan een relatie met elkaar aan met het spookjesidee dat zij lang en gelukkig zullen leven. Zij houden een ideaalbeeld als streven en worden aan het einde van de rit enorm teleurgesteld. Daarnaast heeft men ook gebrek aan vertrouwen in de Schepper. Er is namelijk altijd een reden waarom iets gebeurt. Maar in blindheid wordt dit vaak over het hoofd gezien en raken mensen in een depressie. Het ideaalbeeld was namelijk hun houvast. Als je jouw houvast kwijt raakt, raak je dan ook snel uit het veld geslagen: ze is niet de vrouw die ik zoek ( terwijl zij beter kan zijn dan het ideaalbeeld).
Mensen moeten hun ideaalbeeld loslaten en juist vooruit kijken in de realiteit. Houd je kleppen open en ga niet alleen af op rozengeur, maar houd ook rekening met ''na regen komt zonneschijn''. Heb sabr.

14-02-2009, 19:35

Citaat door Sayfu_dien:
Dat elke jongen met je kan spreken, het bellen met jongens zonder enige schuldgevoel te hebben, is al walgelijk.


Allemaal meervoud. Is dat hetzelfde als het om enkelvoud ging?

Maar om wat voor eer gaat het? Islamitisch, Cultuur of juist eerder straat-eer?

14-02-2009, 19:38

Citaat door Soufiane_A:
In je reactie heb je, denk ik, onbewust de vraag en tergelijk het antwoord geplaatst.
Voor sommige mannen is het al een reden genoeg om haar te dumpen vanaf het moment dat een vrouw al in de 'relatie' stapt... Ongeacht de doelen.


Voor een relatie heb je twee mensen nodig. Wat voor rol heeft de man dan hierin?

Pagina's : [1] 2 3 4