Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Vraagje over de Ramadan

nl-girl
28-10-2002, 21:51

Namens een goede vriend van mij, die het Nederlands niet machtig is deze vraag: Mag mijn vriendin tijdens de Ramadan voor mij koken? We weten dat wij verkeerd bezig zijn, maar wegens omstandigheden en leeftijd kunnen/willen wij niet trouwen. Zij is geen moslim, maar wil het wel worden (onafhankelijk van mij, ze was er al mee bezig zonder mijn inmenging), ik ondersteun haar daarin en we praten er veel en goed over. Tijdens de Ramadan willen we elkaar wel blijven zien, alhoewel minder en zonder 'geklef' ;) (vrije vertaling van NL-girl). Op zich geen probleem denk ik, maar nu zei een vriend van mij dat zij niet voor mij mag koken. Volgens mij is dit onzin, maar ik wil het toch zeker weten! Heeft iemand nog tips hoe ik dit het beste aan kan pakken, ik heb Allah (swt) gebeden voor dit meisje, een betere vrouw kan ik me niet wensen. Maar ze kan slecht zonder mij, ook tijdens de Ramadan..... Ik had haar voorgesteld haar niet zien, maar zij blijft volhouden en ze wil graag deze tijd met mij doorbrengen, want ook voor haar is de Ramadan een belangrijke maand. Ondanks dat ze geen gelijksgezinden in haar omgeving heeft. Alvast bedankt, vooral namens die vriend! NL-girl

doc25
28-10-2002, 21:53
ik zou met haar trouwen. Ben je van alle problemen af

Nadiah
28-10-2002, 22:13
Ik zie geen probleem.. alleen wel alles halal eten..vlees etc.. en tip ze kan hier op dit forum recepten vinden..succes en ik wens jullie beide een gezegende ramadan toe.. Nadia Oh en doc je hebt volkomen gelijk dat zou ik ook gelijk doen..

dulce_lamia
30-10-2002, 00:03
Hmmmzzz ik begrijp hier helemaal niks van! hij zei wij ik.. wie gaat er nou met wie??? Ah het zal wel aan mij liggen :confused:

nl-girl
30-10-2002, 10:03

Mmmm, ik ga met niemand, dat is een ding dat zeker is. Maar een vriend van mij wel..... ;)

Overspel
30-10-2002, 16:35
Origineel gepost door dulce_lamia Hmmmzzz ik begrijp hier helemaal niks van! hij zei wij ik.. wie gaat er nou met wie??? Ah het zal wel aan mij liggen :confused: Ye dom wijf, Meskiena, ze begrijpt hier niets van... Zeker rechtstreeks uit de bergen he!!! Tip: Lees het nog 1 keer hardop dat wil wel eens helpen...

Gmisa
30-10-2002, 17:15
hahahahah overspel

...habibida...
02-11-2002, 10:02
ja wat doc zei is de beste

Overspel
04-11-2002, 15:22
Origineel gepost door lelahamka hahahahah overspel Oooof niet??? :jeweetog:

lady_danger
19-09-2007, 15:12
Namens een goede vriend van mij, die het Nederlands niet machtig is deze vraag: Mag mijn vriendin tijdens de Ramadan voor mij koken? We weten dat wij verkeerd bezig zijn, maar wegens omstandigheden en leeftijd kunnen/willen wij niet trouwen. Zij is geen moslim, maar wil het wel worden (onafhankelijk van mij, ze was er al mee bezig zonder mijn inmenging), ik ondersteun haar daarin en we praten er veel en goed over. Tijdens de Ramadan willen we elkaar wel blijven zien, alhoewel minder en zonder 'geklef' ;) (vrije vertaling van NL-girl). Op zich geen probleem denk ik, maar nu zei een vriend van mij dat zij niet voor mij mag koken. Volgens mij is dit onzin, maar ik wil het toch zeker weten! Heeft iemand nog tips hoe ik dit het beste aan kan pakken, ik heb Allah (swt) gebeden voor dit meisje, een betere vrouw kan ik me niet wensen. Maar ze kan slecht zonder mij, ook tijdens de Ramadan..... Ik had haar voorgesteld haar niet zien, maar zij blijft volhouden en ze wil graag deze tijd met mij doorbrengen, want ook voor haar is de Ramadan een belangrijke maand. Ondanks dat ze geen gelijksgezinden in haar omgeving heeft. Alvast bedankt, vooral namens die vriend! NL-girl Hoezo mag ze niet koken? staat er dan in haar eten geschreven "ongeldig je ramadan als je dit eten doorslikt"..? :rolleyes: ik vind het onzin dat het niet mag eten,, zolang je maar aan de islam regels voldoet dus `HALAL`;)

marilynmonroe
19-09-2007, 15:34
Hoezo mag ze niet koken? staat er dan in haar eten geschreven "ongeldig je ramadan als je dit eten doorslikt"..? :rolleyes: ik vind het onzin dat het niet mag eten,, zolang je maar aan de islam regels voldoet dus `HALAL`;) Mensen, deze mensen zijn niet getrouwd, dan zijn alle handelingen haram, of het nou wel of geen Ramadan is!! Ik sta er soms versteld van hoe dom mensen kunnen zijn!

lady_danger
19-09-2007, 15:37
Mensen, deze mensen zijn niet getrouwd, dan zijn alle handelingen haram, of het nou wel of geen Ramadan is!! Ik sta er soms versteld van hoe dom mensen kunnen zijn! een nederlandse vriendin mag niet voor een moslim vriendin koken?niet dom hoor:rolleyes:

lady_danger
19-09-2007, 15:40

hehehehehhehe ik begrijp het all!!! ik dahct dat het meisje niet voor haar vriendin mag koken jajaja ik begrijp het die jongen en dat meisje nou jaah als het zo moet is het uiteindelijk haram..ik begreep het verkeerd door de eerste zin