nl-girl
28-10-2002, 20:51
Namens een goede vriend van mij, die het Nederlands niet machtig is deze vraag:
Mag mijn vriendin tijdens de Ramadan voor mij koken? We weten dat wij verkeerd bezig zijn, maar wegens omstandigheden en leeftijd kunnen/willen wij niet trouwen. Zij is geen moslim, maar wil het wel worden (onafhankelijk van mij, ze was er al mee bezig zonder mijn inmenging), ik ondersteun haar daarin en we praten er veel en goed over. Tijdens de Ramadan willen we elkaar wel blijven zien, alhoewel minder en zonder 'geklef' (vrije vertaling van NL-girl).
Op zich geen probleem denk ik, maar nu zei een vriend van mij dat zij niet voor mij mag koken. Volgens mij is dit onzin, maar ik wil het toch zeker weten!
Heeft iemand nog tips hoe ik dit het beste aan kan pakken, ik heb Allah gebeden voor dit meisje, een betere vrouw kan ik me niet wensen. Maar ze kan slecht zonder mij, ook tijdens de Ramadan..... Ik had haar voorgesteld haar niet zien, maar zij blijft volhouden en ze wil graag deze tijd met mij doorbrengen, want ook voor haar is de Ramadan een belangrijke maand. Ondanks dat ze geen gelijksgezinden in haar omgeving heeft.
Alvast bedankt, vooral namens die vriend!
NL-girl
Mag mijn vriendin tijdens de Ramadan voor mij koken? We weten dat wij verkeerd bezig zijn, maar wegens omstandigheden en leeftijd kunnen/willen wij niet trouwen. Zij is geen moslim, maar wil het wel worden (onafhankelijk van mij, ze was er al mee bezig zonder mijn inmenging), ik ondersteun haar daarin en we praten er veel en goed over. Tijdens de Ramadan willen we elkaar wel blijven zien, alhoewel minder en zonder 'geklef'
Op zich geen probleem denk ik, maar nu zei een vriend van mij dat zij niet voor mij mag koken. Volgens mij is dit onzin, maar ik wil het toch zeker weten!
Heeft iemand nog tips hoe ik dit het beste aan kan pakken, ik heb Allah
Alvast bedankt, vooral namens die vriend!
NL-girl