Bekijk volle/desktop versie : Weet iemand hoe je seffa moet maken????????



13-02-2009, 12:37
salam halakoum

weet iemand hoe je seffa moet maken ik zoek het hier op maar alles is verwijderd kan het niet vinden dus weet iemand het hier ik ben er zo lang op zoek en ik zou het heel graag willen maken

dank je wel

salamoehalaikoum

13-02-2009, 13:11


Seffa van vermicelli (zoet gestoomd Marokkaans nagerecht)met rozijnen en amandelen

Dit heb je nodig:

1 kilo vermicelli (engelenhaar);
1 kom rozijnen;
1 mar. theeglas zonnenbloemolie;
100 gram roomboter;
100 gram amandelen;
zout;
een couscouspan.

Voor versiering:
kaneel en poedersuiker.

Zo maak je het:

Vul het onderste gedeelte van de couscouspan met water en doe daar een halve citroen in.
Breng het water aan de kook.
Doe de vermicelli in een schaal en besprenkel en vermeng met de zonnenbloemolie, zodat de vermicelli tijdens het stomen niet aan elkaar gaat plakken.
Doe de vermicelli in het bovenste deel van de couscouspan en laat ongeveer 20 minuten stomen.
Doe de vermicelli daarna in een schaal, besprenkel met lauw water met zout naar smaak en werk de vermicelli los van elkaar.
Doe ze dan weer in het bovenste deel van de couscouspan en laat weer 20 minuten stomen.
Controleer na die 20 minuten of de vermicelli gaar is, anders dezelfde handeling nog een keer herhalen.
Doe er vlak voordat de vermicelli gaar is de rozijnen doorheen.

Doe de gare vermicelli op een mooie schaal, werk er de roomboter doorheen met de hand of met een vork, maak er een mooie berg van en versier met de kaneel,het poedersuiker en middelgrofgehakte, in wat olie gebakken blanke amandelen.......

13-02-2009, 13:59
je kan het behalve vermicelli ook met couscous maken, hier heb je recept
http://forums.marokko.nl/showpost.php?p=23501483&postcount=499

13-02-2009, 14:36
heeeeeeeeeeeeeel erg bedankt meiden inchalah ga ik het vandag maken

egt bedankt

14-02-2009, 13:01



Citaat door NOUR-el-HOUDA:
Seffa van vermicelli (zoet gestoomd Marokkaans nagerecht)met rozijnen en amandelen

Dit heb je nodig:

1 kilo vermicelli (engelenhaar);
1 kom rozijnen;
1 mar. theeglas zonnenbloemolie;
100 gram roomboter;
100 gram amandelen;
zout;
een couscouspan.

Voor versiering:
kaneel en poedersuiker.

Zo maak je het:

Vul het onderste gedeelte van de couscouspan met water en doe daar een halve citroen in.
Breng het water aan de kook.
Doe de vermicelli in een schaal en besprenkel en vermeng met de zonnenbloemolie, zodat de vermicelli tijdens het stomen niet aan elkaar gaat plakken.
Doe de vermicelli in het bovenste deel van de couscouspan en laat ongeveer 20 minuten stomen.
Doe de vermicelli daarna in een schaal, besprenkel met lauw water met zout naar smaak en werk de vermicelli los van elkaar.
Doe ze dan weer in het bovenste deel van de couscouspan en laat weer 20 minuten stomen.
Controleer na die 20 minuten of de vermicelli gaar is, anders dezelfde handeling nog een keer herhalen.
Doe er vlak voordat de vermicelli gaar is de rozijnen doorheen.

Doe de gare vermicelli op een mooie schaal, werk er de roomboter doorheen met de hand of met een vork, maak er een mooie berg van en versier met de kaneel,het poedersuiker en middelgrofgehakte, in wat olie gebakken blanke amandelen.......


He meis,

ik heb gisteren ook seffa gemaakt alleen heb ik in de onderste deel van de couscouspan geen halve citroen in het water gegooid. Waar is dat eigenlijk voor nodig?

19-02-2009, 23:51
echt lekker mer vermeceli