Bekijk volle/desktop versie : Broekies



Pagina's : [1] 2

13-02-2009, 01:04
Na gisteren lopen er velen rond die de mond vol hebben van dribbelwonders zoals Taarabt en Dirar.
ok, ben ook een fan en hoop dat ze het insh allah ver zullen brengen.
alleen vind ik ze momenteel niet genoeg rendement hebben dus als ze niet dringend collectief beginnen denken gaan ze eindigen zoals die ene dribbelkont: Zairi
Mijn favoriete spelers zijn Boussoufa,Mounir en El Ahmadi ( alloudi maar die liep er gisteren niet bij)

anyway, om het op die dribbelaars te hebben, een mannetje passeren en de bal op het juiste moment afleggen zoals mbark dat kan is pas klasse.

aangezien de meesten hier nog broekies zijn zal ik jullie een paar beelden tonen van mijn jeugdidool, de allerbeste.

http://www.youtube.com/watch?v=Ah8xBnjtYWw&feature=related


http://www.youtube.com/watch?v=--ACUzCCza8&feature=related

let op de acurate en geniale passes met verdedigers die geen vat op hem hebben.
als je deze man hebt zien spelen dan ben je niet zo gauw onder de indruk van bepaalde balartiesten.

13-02-2009, 01:08


Juist, je hoort maar weinig over vooral Boussoufa

13-02-2009, 01:13

Citaat door Mister-Riffi:
Juist, je hoort maar weinig over vooral Boussoufa



nochtans was hij bij elke gevaarlijke actie betrokken.

schot op doel,rebound mounir
pass op onterecht afgekeurde goal
doorsteekpassen,voorzetten,....etc
voor mij waren boussoufa (oog en ideeen van de meester) en el ahmadi ( intelligente europese manier van spelen, spel verleggen van links naar rechts en terug naar links. diepgang en rust brengen op de juiste momenten) gewoon top.
Boussoufa weet wanneer ie truukjes moet tonen en wanneer ie moet "killen"

13-02-2009, 01:16

Citaat door brownie74:
nochtans was hij bij elke gevaarlijke actie betrokken.

schot op doel,rebound mounir
pass op onterecht afgekeurde goal
doorsteekpassen,voorzetten,....etc
voor mij waren boussoufa (oog en ideeen van de meester) en el ahmadi ( intelligente europese manier van spelen, spel verleggen van links naar rechts en terug naar links. diepgang en rust brengen op de juiste momenten) gewoon top.
Boussoufa weet wanneer ie truukjes moet tonen en wanneer ie moet "killen"


Iedereen heeft het hier over Taarbt en El Hamdaoui, volgens mij was hij de beste en gevaarlijkste speler op het veld, jammer dat ie zo'n lichtgewicht is maar wel een technisch begaafde speler

Hij is gewoon van nederland en niet belgie

13-02-2009, 03:07


Klopt wel wat je zegt, vooral taarabt moet nog veel leren alleen vind ik dirar wel al iets verder in zn ontwikkeling dan zairi was op die leeftijd.

13-02-2009, 11:15
Iedereen wilt taabrt en dirar opeens in de basis omdat ze iemand een panna kunnen geven (wat totaal niks bijdraagt aan het winnen van de wedstrijd bijv.)
Eerst was baha voor de wedstrijd ook een god, nu ineens niet meer. Zulke dingen gaan altijd zo. Owja tijdens vorige CAN was alloudi ook een god die moest erin staan volgens velen! Nu opeens niet meer.

13-02-2009, 12:10
Sommige wille Alloudi , Zemmama in de basis ipv van Boussoufa

Boussoufa heeft gekke wedstrijde tege Real, Milan , Bordeaux enz enz gespeed, hij weet precies wat ie moet doen,
omdat alloudi 1x Evra heeft versneld wil iedereen m basis

13-02-2009, 13:57

Citaat door Taouzani:
Boussoufa is de kleine generaal.

jammer van zijn gestalte, maar voor de rest heeft hij alles:
passeerbeweging
zuivere millimeterpasses
actie korte ruimte
loopvermogen
assist/voorzetten
(en ja, zelfs) doelgerichtheid

ik vraag me af waarom hij de corners en vrije trappen (rechtstreeks) niet mocht nemen.
zij fluwelen traptechniek is m.i. toch veel beter dan die corners van Safri die 1. veel te hoog zijn en 2. veel te ver aan de overkant vallen!

Hij nam ook alle corners tegen tsjechie

13-02-2009, 14:17

Citaat door snorro91:
Sommige wille Alloudi , Zemmama in de basis ipv van Boussoufa

Boussoufa heeft gekke wedstrijde tege Real, Milan , Bordeaux enz enz gespeed, hij weet precies wat ie moet doen,
omdat alloudi 1x Evra heeft versneld wil iedereen m basis

ja echt he.
weg met alloudi, die je het best gebruikne in de 2e helft als invaller

13-02-2009, 20:28

Citaat door MISTERFUNKSTYLE:
Iedereen wilt taabrt en dirar opeens in de basis omdat ze iemand een panna kunnen geven (wat totaal niks bijdraagt aan het winnen van de wedstrijd bijv.)
Eerst was baha voor de wedstrijd ook een god, nu ineens niet meer. Zulke dingen gaan altijd zo. Owja tijdens vorige CAN was alloudi ook een god die moest erin staan volgens velen! Nu opeens niet meer.



Begrijp me niet verkeerd want ik vind hun passeerbewegingen en techniek geweldig.
alleen moeten ze leren om er rendement uit te halen,daarvoor moeten ze dus kritiek kunnen verdragen van hun trainer en medespelers.
vorige week bekloeg nabil zich dat bepaalde ploegmaats uit brugge roddelden achter zijn rug...aangezien brugge geen revolutie wou hebben ze de betrokken spelers bijeengeroepen en iedereen zijn mening laten zeggen.
daaruit is gebleken dat ze vonden dat hij door zijn gedribbel soms de ruimte kleiner maakt voor zijn ploegmaats,het spel vertraagt en dat ie aan zijn passing moet werken.
allemaal dingen die in mijn ogen waarheid zijn,en waar zelfs een speler als ronaldo zich aan bezondigde een paar jaar geleden.
Ronaldo heeft met Ferguson een goeie en strenge trainer die spelers perfect in het gareel kan houden.
in die zin vind ik het spijtig dat Nabil niet naar een ploeg met een trainer als Van Gaal ( zie sektioui en mounir) is gegaan.

13-02-2009, 20:39

Citaat door Y86:
Klopt wel wat je zegt, vooral taarabt moet nog veel leren alleen vind ik dirar wel al iets verder in zn ontwikkeling dan zairi was op die leeftijd.



ja,klopt wel.
ik ken Nabil trouwens van voor hij een vedette was en bij een amateurploegje uit derde klasse in Diegem speelde
de vooruitgang die hij in die korte periode heeft gemaakt is indrukwekkend, zowel op fysisch als op technisch vlak.(hiermee bedoel ik dan niet zijn dribbelkunsten maar zijn balaanname)

Taarabt heeft echt alles,snelheid,techniek en zijn fysieke vermogen.
alleen kan je hem makkelijk uit de wedstrijd houden door hem uit te putten.
kijk maar eens naar zijn filmpjes.
hij dribbelt de eerste man en de tweede man,daarna gaat ie kappen en op zijn trappen terugkeren,om daarna terug hetzelfde te doen.
dit wijst erop dat ie zijn verstand gewoon op nul zet en zelf niet weet wat zijn volgende stap gaat zijn,laat staan dat ie kijkt of een ploegmaat vrijstaat.

daarom heb ik het filmpje van Maradona gezet,die kerel ging gewoon linea recta naar de goal in 4de versnelling,kon terugschakelen naar derde om eventueel een pass te geven,of gewoon naar 6de schakelen en hem erin poeieren.

ik weet dat Maradona uniek is, maar een Messi heeft dat ook,techniek,fysiek gekoppeld aan intelligentie.

Maradona en messi zijn telegeleide projectielen, Taarabt en dirar zijn gewoon kamikazes.

13-02-2009, 21:25

Citaat door brownie74:
ja,klopt wel.
ik ken Nabil trouwens van voor hij een vedette was en bij een amateurploegje uit derde klasse in Diegem speelde
de vooruitgang die hij in die korte periode heeft gemaakt is indrukwekkend, zowel op fysisch als op technisch vlak.(hiermee bedoel ik dan niet zijn dribbelkunsten maar zijn balaanname)

Taarabt heeft echt alles,snelheid,techniek en zijn fysieke vermogen.
alleen kan je hem makkelijk uit de wedstrijd houden door hem uit te putten.
kijk maar eens naar zijn filmpjes.
hij dribbelt de eerste man en de tweede man,daarna gaat ie kappen en op zijn trappen terugkeren,om daarna terug hetzelfde te doen.
dit wijst erop dat ie zijn verstand gewoon op nul zet en zelf niet weet wat zijn volgende stap gaat zijn,laat staan dat ie kijkt of een ploegmaat vrijstaat.

daarom heb ik het filmpje van Maradona gezet,die kerel ging gewoon linea recta naar de goal in 4de versnelling,kon terugschakelen naar derde om eventueel een pass te geven,of gewoon naar 6de schakelen en hem erin poeieren.

ik weet dat Maradona uniek is, maar een Messi heeft dat ook,techniek,fysiek gekoppeld aan intelligentie.

Maradona en messi zijn telegeleide projectielen, Taarabt en dirar zijn gewoon kamikazes.

Maar dan vergelijk je ze ook gelijk met wat De beste speler van de wereld ooit en de beste speler van de wereld op dit moment...

Zairi is altijd een dribbelaartje gebleven en heeft zich nauwelijks verbeterd sinds 2004 terwijl dirar wel degelijk vooruitgang heeft geboekt in een vrij korte tijd. Ook mentaal lijkt dirar wat beter in elkaar te zitten in de zin van dat het iemand is die constant bezig is met zichzelf verbeteren en ook bewust is van wat beter moet... Ik vind wel dat dirar al enorm vooruit is gegaan sinds zn tijd bij het olympische elftal van marokko.. toen was het echt een blinde dribbelkont nu zie ik hem zelfs meeverdedigen en ook de bal speelt hij veel eerder af alleen moet en kan het natuurlijk nog een stuk beter allemaal.

Het belangrijkste voor dirar is om te leren om de bal op het juiste moment afspelen en niet zozeer eerder.. want het juiste moment is niet per definitie zo snel mogelijk.. want soms is het ook weleens goed om de bal bij je te houden niet veel kunnen dat. Maar hij is volgens mij nog 22 dus hij heeft nog wel even de tijd om bij te sleutelen.

En taarabt moet sowieso nog heel veel leren dat lijkt me duidelijk, maar hij heeft een hele goede basis en is pas 19 dus dat moet haast wel goed komen er is geen betere leerschool dan de premier league.. ene cristiano ronaldo was in portugal ook ooit een dribbelaar met 0 rendement en kijk waar die nu is...

13-02-2009, 21:37



Citaat door Y86:
Maar dan vergelijk je ze ook gelijk met wat De beste speler van de wereld ooit en de beste speler van de wereld op dit moment...

Zairi is altijd een dribbelaartje gebleven en heeft zich nauwelijks verbeterd sinds 2004 terwijl dirar wel degelijk vooruitgang heeft geboekt in een vrij korte tijd. Ook mentaal lijkt dirar wat beter in elkaar te zitten in de zin van dat het iemand is die constant bezig is met zichzelf verbeteren en ook bewust is van wat beter moet... Ik vind wel dat dirar al enorm vooruit is gegaan sinds zn tijd bij het olympische elftal van marokko.. toen was het echt een blinde dribbelkont nu zie ik hem zelfs meeverdedigen en ook de bal speelt hij veel eerder af alleen moet en kan het natuurlijk nog een stuk beter allemaal.

Het belangrijkste voor dirar is om te leren om de bal op het juiste moment afspelen en niet zozeer eerder.. want het juiste moment is niet per definitie zo snel mogelijk.. want soms is het ook weleens goed om de bal bij je te houden niet veel kunnen dat. Maar hij is volgens mij nog 22 dus hij heeft nog wel even de tijd om bij te sleutelen.

En taarabt moet sowieso nog heel veel leren dat lijkt me duidelijk, maar hij heeft een hele goede basis en is pas 19 dus dat moet haast wel goed komen er is geen betere leerschool dan de premier league.. ene cristiano ronaldo was in portugal ook ooit een dribbelaar met 0 rendement en kijk waar die nu is...


klopt maar dirar speelt bij de nationale ploeg ook beter.
volgens mij beseft ie zelf dat iedereen daar kan dribbelen of heeft ie meer respect van zijn collegas.
bij brugge dribbelt hij echt teveel en dat valt op, ook zijn voorzetten zijn niet altijd nietje dat.
maar zoals je zegt is ie nog jong. een broekie

13-02-2009, 21:40

Citaat door brownie74:
klopt maar dirar speelt bij de nationale ploeg ook beter.
volgens mij beseft ie zelf dat iedereen daar kan dribbelen of heeft ie meer respect van zijn collegas.

«Als er op training met de Marokkaanse ploeg een dribbel van mij mislukt, zegt iedereen: 'Goed geprobeerd.' Nog eens: Belgen moeten een tikje meer risico nemen. Ik heb veel geleerd van jullie mentaliteit, maar jullie kunnen ook leren van de onze.»

^Een quote van een dirar interview, dus zou weleens met vertrouwen en respect te maken kunnen hebben dat hij bij marokko beter presteert.

13-02-2009, 22:23

Citaat door Y86:
«Als er op training met de Marokkaanse ploeg een dribbel van mij mislukt, zegt iedereen: 'Goed geprobeerd.' Nog eens: Belgen moeten een tikje meer risico nemen. Ik heb veel geleerd van jullie mentaliteit, maar jullie kunnen ook leren van de onze.»

^Een quote van een dirar interview, dus zou weleens met vertrouwen en respect te maken kunnen hebben dat hij bij marokko beter presteert.



heb je woensdag niet gezien hoe praktisch elke Marokkaan een aardigheidje uit zijn voeten toverde.
ik ben het gewend van boussoufe en dirar in de belgische competitie maar mounir heb ik nog nooit zoiets doen,nochtans heb ik alle samenvattingen op de NOS gezien als hij speelde.

Pagina's : [1] 2