Bekijk volle/desktop versie : gewetensvraag! wie durft!!!



Pagina's : [1] 2 3

12-02-2009, 18:29
Eerst even dit voor de mods.., ik ga dit niet in onzinhoekje of theelounge zetten want daar smeken mensen elkaar om groene puntjes en gaan de topics over wat men vanochtend heeft gegeten en gescheten.. JA! OOK IN THEELOUNGE!!! Wellicht dat de mods daar de overactivieve houding van de mods hier kunnen over nemen.

En niet zeggen: vraag het aan yasmina..
Dat is een verdomhoekje.. daar zit geen kip..


Ok en de echte topic:


Iedereen kent het verhaal wel van dat als je om hulp schreeuwt dat niemand komt helpen en dat als als je brand schreeuwt iedereen komt kijken.

Er zijn genoeg voorbeelden.

Net als dat buiten bij een appartementencomplex aan het schreeuwen was dat ie dood ging en volgende ochtend idd dood werd aangetroffen.


Nu zal iedereen waarschijnlijk denken: wollah billah ik zou zeeeekkker helpen..

Iedereen denkt dat! Maar als puntje bij paaltje komt...


Dus mijn vraag aan jou: zal jij helpen?

12-02-2009, 18:32


Ja ik help wel en ik heb de lef wel om er iets aan te doen indien mogelijk!!!

12-02-2009, 18:33

Citaat door Vrijgezellig:
Ja ik help wel en ik heb de lef wel om er iets aan te doen indien mogelijk!!!

ok.. maar dat denkt dus iedereen

12-02-2009, 18:33
wat maakt jou een uitzondering op de anderen die dat ook zeggen?

12-02-2009, 18:35


Ik zou helpen, zover mijn macht dat toelaat. Er zijn een aantal dingen wat een gewone mens uit de buitenwereld niet kan doen.

Maar als mijn buur of iemand anders zou roepen dat hij/zij dood ging, dan zou ik zeker helpen.

12-02-2009, 18:36

Citaat door CoCo_:
Ik zou helpen, zover mijn macht dat toelaat. Er zijn een aantal dingen wat een gewone mens uit de buitenwereld niet kan doen.

Maar als mijn buur of iemand anders zou roepen dat hij/zij dood ging, dan zou ik zeker helpen.

ok.. maar dat zegt dus iedereen en toch niemand die helpt.. hoe komt dat?

12-02-2009, 18:36
Een keer liep door een woonwijk .. was best donker rond negen/tien uur ofzo. In een steegje zag ik een man liggen .. ik schrok, stond stil en keek naar hem. Ik dacht dat die dood was, hij lag doodstil.. ik durfte ECHT niet naar hem toe te lopen. Dus liet ik hem liggen. wallah .. die angst om naar hem toe te gaan was te groot. Ik noteerde wel de straatnaam .. en om het hoekje belde ik 112 .. en ik ging naar huis.Zou vast goed gekomen zijn met die man. Dus dat.

12-02-2009, 18:38

Citaat door freemale:
ok.. maar dat denkt dus iedereen

Dus met andere woorden geloof jij niet dat ik het kan, omdat iedereen het beweerd?

12-02-2009, 18:38
Ik alleen helpen als er geen gevaar is voor mij, anders niet.

Tenzij het een dierbare is van mij. dan ben ik bereidt om mn leven op te geven.

12-02-2009, 18:39
ik help altijd moest iemand vragen aan me help me dan help ik die ook

xxx

12-02-2009, 18:39

Citaat door Nogatlady:
Een keer liep door een woonwijk .. was best donker rond negen/tien uur ofzo. In een steegje zag ik een man liggen .. ik schrok, stond stil en keek naar hem. Ik dacht dat die dood was, hij lag doodstil.. ik durfte ECHT niet naar hem toe te lopen. Dus liet ik hem liggen. wallah .. die angst om naar hem toe te gaan was te groot. Ik noteerde wel de straatnaam .. en om het hoekje belde ik 112 .. en ik ging naar huis.Zou vast goed gekomen zijn met die man. Dus dat.

heb je er daarna nog aan gedacht? of gebeld naar politie?

12-02-2009, 18:41

Citaat door Vrijgezellig:
Dus met andere woorden geloof jij niet dat ik het kan, omdat iedereen het beweerd?

neeeehee.. is geen oordeel over jou.

ik wil alleen zeggen dat als je 100 mensen hebt er misschien maar 1 is die helpt.

En al die 100 mensen beweren wel dat ze zullen helpen.

dus het zit in aard van het mens.

Ken je toevallig de milgrim experiment?

12-02-2009, 18:42



Citaat door freemale:
Eerst even dit voor de mods.., ik ga dit niet in onzinhoekje of theelounge zetten want daar smeken mensen elkaar om groene puntjes en gaan de topics over wat men vanochtend heeft gegeten en gescheten.. JA! OOK IN THEELOUNGE!!! Wellicht dat de mods daar de overactivieve houding van de mods hier kunnen over nemen.

En niet zeggen: vraag het aan yasmina..
Dat is een verdomhoekje.. daar zit geen kip..


Ok en de echte topic:


Iedereen kent het verhaal wel van dat als je om hulp schreeuwt dat niemand komt helpen en dat als als je brand schreeuwt iedereen komt kijken.

Er zijn genoeg voorbeelden.

Net als dat buiten bij een appartementencomplex aan het schreeuwen was dat ie dood ging en volgende ochtend idd dood werd aangetroffen.


Nu zal iedereen waarschijnlijk denken: wollah billah ik zou zeeeekkker helpen..

Iedereen denkt dat! Maar als puntje bij paaltje komt...


Dus mijn vraag aan jou: zal jij helpen?



ik weet niet, ik kan nu heel stoer zeggen ja ik ga helpen maar wee tniet of ik dat wel durf op dt moment

12-02-2009, 18:43
Ik zou helpen, zover mijn macht dat toelaat, maar je kan altijd iets doen....is het nie zelf helpen dan om hulp roepen of bellen.

12-02-2009, 18:43

Citaat door Leipe_Chadiatje:
Ik alleen helpen als er geen gevaar is voor mij, anders niet.

Tenzij het een dierbare is van mij. dan ben ik bereidt om mn leven op te geven.

veel mensen zeggen dat maar geloof er niks van.. volgens mij als puntje bij paaltje komt piepen mensen anders

is geen oordeel over jou hoor!!

Pagina's : [1] 2 3