Bekijk volle/desktop versie : Darwinjaar in Leiden geopend



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

12-02-2009, 10:43

Citaat:
Darwinjaar in Leiden geopend
Uitgegeven: 12 februari 2009 08:46
Laatst gewijzigd: 12 februari 2009 08:46
LEIDEN - Robbert Dijkgraaf opent donderdag in Leiden het Darwinjaar. Dijkgraaf, president van de Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen, doet dat in het museum Naturalis.


Het is donderdag precies 200 jaar geleden dat Charles Darwin, de man van de evolutieleer, werd geboren.
Op 24 november is bovendien 150 jaar geleden dat Darwin, die gefascineerd werd door de natuur, zijn geruchtmakende boek On the Origin of Species publiceerde.

Diersoort
Zijn werk zorgde voor een revolutie binnen de wetenschap, maar had ook invloed op maatschappij, filosofie en religie. De evolutietheorie zet de mens neer als een diersoort, onderdeel van de natuur, in plaats daarboven. Tegenwoordig vormt Darwins evolutietheorie de basis van alle biologische kennis.

Het debat dat nu al anderhalve eeuw wordt gevoerd, kreeg de afgelopen week in Nederland een verrassende wending. De EO, die met overtuiging heeft volgehouden dat God de wereld in zes dagen heeft geschapen, nam afstand van haar boegbeeld Andries Knevel die liet weten daarin niet meer te geloven.
Arts

Ook elders in Nederland en de rest van de wereld wordt het debat over Darwin (1809-1882) gevoerd. De Brit had arts of dominee moeten worden maar zorgde als natuurwetenschapper voor een omwenteling in het denken. Met zijn theorie ondergroef Darwin het eeuwenlang beleden scheppingsgeloof.
bron

12-02-2009, 10:49



Citaat:
De EO, die met overtuiging heeft volgehouden dat God de wereld in zes dagen heeft geschapen, nam afstand van haar boegbeeld Andries Knevel die liet weten daarin niet meer te geloven.
Ik had nooit gedacht dat ik Andries Knevel nog eens een thumbs up zou geven, maar bij deze:

12-02-2009, 10:54

Citaat door led_zeppelin:
Ik had nooit gedacht dat ik Andries Knevel nog eens een thumbs up zou geven, maar bij deze:


Knevel gebruikt zijn verstand tenminste !

Wist je dat zijn dochter een restaurant heeft in de buurt van de Albert Cuyp? Schijn best goed te zijn.

12-02-2009, 10:55

Citaat door mrmpf:
bron


Ere aan Darwin. !

12-02-2009, 11:06



Citaat door aplat:
Knevel gebruikt zijn verstand tenminste !

Wist je dat zijn dochter een restaurant heeft in de buurt van de Albert Cuyp? Schijn best goed te zijn.


Voor het eerst

Ik wist dat niet nee. Weet je hoe het heet?

12-02-2009, 11:07

Citaat door led_zeppelin:
Voor het eerst

Ik wist dat niet nee. Weet je hoe het heet?




Overdrijven is ook een vak.

12-02-2009, 11:17

Citaat door aplat:
Knevel gebruikt zijn verstand tenminste !

Wist je dat zijn dochter een restaurant heeft in de buurt van de Albert Cuyp? Schijn best goed te zijn.


Welk verstand schuilt erin het geloven in de evolutie theorie?

12-02-2009, 11:26

Citaat door Avalon_:
Welk verstand schuilt erin het geloven in de evolutie theorie?

Alles in de wetenschap is theorie, apie

12-02-2009, 11:27

Citaat door led_zeppelin:
Alles in de wetenschap is theorie, apie


Dat weet ik zelf ook wel Het gaat mij erom dat een theorie als leer wordt aangenomen.

12-02-2009, 11:30

Citaat door Avalon_:
Dat weet ik zelf ook wel Het gaat mij erom dat een theorie als leer wordt aangenomen.


Hoe is je engels? Hier wordt het heel aardig uitgelegd:

The word "theory" in "the theory of evolution" does not imply doubt in mainstream science regarding its validity; the words "theory" and "hypothesis" are not the same in a scientific context (see Evolution as theory and fact). While "theory" in conventional usage tends to denote a "hunch" or conjecture, a scientific theory is a set of principles which, via logical induction, explains the observations in nature. The same inductive inferences can be made to predict observations before they are made. Evolution is a theory in the same sense as the theory of gravity or the theory of relativity.

12-02-2009, 11:31

Citaat door mrmpf:
Hoe is je engels? Hier wordt het heel aardig uitgelegd:

The word "theory" in "the theory of evolution" does not imply doubt in mainstream science regarding its validity; the words "theory" and "hypothesis" are not the same in a scientific context (see Evolution as theory and fact). While "theory" in conventional usage tends to denote a "hunch" or conjecture, a scientific theory is a set of principles which, via logical induction, explains the observations in nature. The same inductive inferences can be made to predict observations before they are made. Evolution is a theory in the same sense as the theory of gravity or the theory of relativity.



Bron? Als je teksten plaatst, dan graag het hele verhaal erbij of de bron.

12-02-2009, 11:32

Citaat door Avalon_:
Welk verstand schuilt erin het geloven in de evolutie theorie?






Welk verstand schuilt er in geloven , überhaupt ?!?

12-02-2009, 11:32



Citaat door Avalon_:
Dat weet ik zelf ook wel Het gaat mij erom dat een theorie als leer wordt aangenomen.

Ja maar alleen door orthodox gelovigen, die nu eenmaal elk boek van belang als een leer beschouwen.

12-02-2009, 11:34

Citaat door Avalon_:
Welk verstand schuilt erin het geloven in de evolutie theorie?


Dat kunnen alleen verstandige mensen beoordelen.
En dat zeg ik uitdrukkelijk !

12-02-2009, 11:38

Citaat door aplat:
Dat kunnen alleen verstandige mensen beoordelen.
En dat zeg ik uitdrukkelijk !



Evolutionisten zijn verstandig en kunnen dingen beter beoordelen?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14