Bekijk volle/desktop versie : Verloving????



11-02-2009, 14:37
Salaam dames,

Ik ga over 3 maanden inshallah verloven alleen weet ik niet precies hoe dat te werk gaat, (ik weet het is heel erg) . We gaan het inshallah bij mij thuis houden. Wat kunnen we het beste als eten serveren en wat is de volgorde met name eerst koekjes en thee en dan eten of anders om? en met het eten Eerst met salade beginnen, bastilla en dan vlees of vis??? en moet ik echt een verlovingsjurk aan en moet dat wit zijn? Oh ja en de verlovings ringen moet mijn verloofde dat alleen kopen of moet/mag dat samen en ook gaat hij een takshita voor mij kopen dit heeft zijn moeder gezegd dat dat ook moet klopt dat? Okee dat waren voor zover mijn vragen ik zou het fijn vinden als iemand me hierbij kan helpen en dames die eventueel hun verhaal hier kwijt willen over hun verloving feest is ook van harte welkom

Het zijn veel vragen maar ik zou het fijn zijn als iemand me hierbij kan helpen. Alvast bedankt.

11-02-2009, 14:46


In mijn familie betaalt de man de verloving: eten, 1kleed, verloving,.... Maar de kapster, juwelen voor een ander kleed betaalt het meisje dat.

Je kan koekjes al op tafel zetten met appelsiensap, water,...Later wanneer het vol is, kunnen ze met thee komen en cake erbij.
Daarna eten serveren
salade, kip en daarna fruit.
wnr er taart wordt gesneden serveren jullie ook koffie.

11-02-2009, 14:50
Wij geven geen verlovingsfeesten. Enkel etentje voor de families en toekomstige bruid doet een takshita aan. Aan het eind gaat we allen eten. Meestal Kippen uit de oven of visschotel. Als laatst toetje.


Je moet zelf weten hoe je wilt houden...de ene houdt het simpel en een ander in een zaal,negaffa.

Allah kemil begair.

11-02-2009, 15:05

Citaat door IslamiaWoman:
Wij geven geen verlovingsfeesten. Enkel etentje voor de families en toekomstige bruid doet een takshita aan. Aan het eind gaat we allen eten. Meestal Kippen uit de oven of visschotel. Als laatst toetje.


Je moet zelf weten hoe je wilt houden...de ene houdt het simpel en een ander in een zaal,negaffa.

Allah kemil begair.


Ja echt een groot verlovingsfeest zal het ook niet worden het wordt gewoon thuis gehouden met zijn fam en de mijne gewoon simpel maar toch zitten we dan ergens in de 40 man wat best veel is
en moet dat een witte verlovings jurk? Of moet ik de jurk aan die hij dan voor me koopt? Misschien dat jij het weet hihihi....

11-02-2009, 15:05



Citaat door nicemarokina:
In mijn familie betaalt de man de verloving: eten, 1kleed, verloving,.... Maar de kapster, juwelen voor een ander kleed betaalt het meisje dat.

Je kan koekjes al op tafel zetten met appelsiensap, water,...Later wanneer het vol is, kunnen ze met thee komen en cake erbij.
Daarna eten serveren
salade, kip en daarna fruit.
wnr er taart wordt gesneden serveren jullie ook koffie.



Oh ja taart dat ben ik helemaal vergeten... hihi
dank je wel voor je antwoord.

11-02-2009, 15:15
Salaam Aleikoum,

Ik verhuur de eerste groene sisi jurk vaak als verlovingsjurk, ook als men het verlovingsfeest thuis houdt. De jurk is voorzien van een sleep en sluier en de bijpassende sieraden maken het geheel af.

Deze mooie, sierlijke jurk zal jou als toekomstige bruid laten schitteren op deze bijzondere dag Insha'Allah.

Voor meer info kun je mij mailen naar; impress2dress@live.nl

Mvg, Impress2dress

http://www.mijnalbum.nl/Album-XHTZZFB3-Foto's-van-Feesten-Bruiloft.html

11-02-2009, 15:21
Bij ons trouw je op papier en doe je drib sdaq. Bij mij wordt het insha Allah een etentje thuis met onze gezinnen.

11-02-2009, 15:45
heey meid gefeliciteerd allah ie kamer baghier inshallah
ik ga ook over 3 maanden verloven inshallah en ik weet ook ni hoe en wat ik moet doen dus meiden die verloofd zijn kunnen jullie ons een beetje helpen

gr.

11-02-2009, 16:16
bekijk je pm

11-02-2009, 19:15

Citaat door Larachiaaa:
Ja echt een groot verlovingsfeest zal het ook niet worden het wordt gewoon thuis gehouden met zijn fam en de mijne gewoon simpel maar toch zitten we dan ergens in de 40 man wat best veel is
en moet dat een witte verlovings jurk? Of moet ik de jurk aan die hij dan voor me koopt? Misschien dat jij het weet hihihi....

Jurk hoeft niet perse wit te zijn...je kan ook anderen kleuren nemen zoals lime groen of bordeaux rood.

Je kunt de mannen en vrouwen splitsen. bv de vrouwen bij jou thuis en de mannen in een ander huis of buurthuis huren.