Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Kan je harira invriezen?

Pagina's : [1] 2

Dalilah
28-10-2002, 17:21

Nou de ramadan breekt aan... Ik ben getrouwd en werk full-time, ik heb al zo weinig tijd om te koken en vries best wel vaak dingen in, ik weet wel dat je harira een paar dagen in de koelkast kan bewaren, maar kan je het ook invriezen, zodat ik een hele grote hoeveelheid kan maken.. En smaakt het ook lekker (ik weet ingevroren is nooit zo lekker als vers) nou mensen kunnen jullie me advies geven, want ik weet het niet hoe ik het moet gaan doen de komende ramadan.. Bedankt alvast...

Gmisa
28-10-2002, 19:30
ik denk niet dat het in te vriezen is koelkast heb ik wel van gehoord maar invriezen? zou dat nog wel smaken?

doc25
28-10-2002, 21:23
je kan ook andere dingen eten. Harira is niet verplicht tijdens ramadan ! :D

Nadiah
28-10-2002, 21:34
Ja inderdaad..docter anders heeft gelijk.. weet je je kunt ook lassie couscous kopen .. duurt maar 5 minuten voordat het klaar is.. :D groetjes Nadia :zwaai:

doc25
28-10-2002, 21:37

ik heb wel vaker gelijk :D

Farah25
29-10-2002, 09:00
Je kunt het allicht proberen, maar of de smaak behouden zal blijven betwijfel ik. Gewoon 's avonds (na het werk) een grote pan soep maken samen met manlief natuurlijk en in de koelkast voor 2 a 3 dagen. Lijkt mij de beste oplossing. En het is maar voor een maandje hoor. Gewoon volhouden joh.En zo af en toe langs mams hoeft ook geen probleem te zijn lijkt mij :D Beslama.

Dalilah
29-10-2002, 10:28
He mensen bedankt voor jullie advies.. Ik heb hieruit geconcludeerd dat ik het inderdaad niet moet invriezen.. Enne doc.. je hebt gelijk en het is ook niet verplicht tijdens de Ramadan.. maar harira is veel lekkerder dan couscous van lassie :D

Juf_Nora
29-10-2002, 10:35
jawel, het kan wel, maar dan meot je die deeg zeg maar daar niet in doen, pas wanneer je het ontdooit... wij doen dat altijd thuis, omdat we geen tijd hebben, maar het kan echt, en het smaakt hetzelfde, maar je moet niet in de magnetron ofzo opwarmen, wel gewoon op het fornuis, en dan die meel erbij. en dan smaakt het goed hoor

Dalilah
29-10-2002, 11:09
Origineel gepost door Just_Nora jawel, het kan wel, maar dan meot je die deeg zeg maar daar niet in doen, pas wanneer je het ontdooit... wij doen dat altijd thuis, omdat we geen tijd hebben, maar het kan echt, en het smaakt hetzelfde, maar je moet niet in de magnetron ofzo opwarmen, wel gewoon op het fornuis, en dan die meel erbij. en dan smaakt het goed hoor Die kende ik nog niet....

doc25
29-10-2002, 12:19
is het Of harira Of couscous ? geen andere mogelijkheden ? :p

marocchik
29-10-2002, 17:36
Je kan het volgens mij niet invriezen, dan is het niet zo lekker meer. Maar je kan wel voor een paar dagen klaarmaken en in de *****ng doen. 3 Dagen ofzo, dat deed mijn moeder altijd.

Kimaatje
30-10-2002, 13:53
Hmm lijkt me niet zo lekker :confused:

Nadiah
30-10-2002, 21:18

Weet je die couscous van Lassia kan NIET mislukken.. :D.. boessa Nadia

Nederkaan
01-11-2002, 01:38
Invriezen kan altijd! Zorg wel dat je de harira zo vers mogelijk invriest, dus na het koken snel laten afkoelen en in poties (schone!! plastic bakjes) in de vriezer. Let op dat je restanten na het ontdooien niet meer invriest of bewaart, ik gooi ze dan wel weg. Veel succes als getrouwde, werkende moslimvrouw met de Ramadan.

Dalilah
01-11-2002, 10:46
Origineel gepost door Nederkaan Invriezen kan altijd! Zorg wel dat je de harira zo vers mogelijk invriest, dus na het koken snel laten afkoelen en in poties (schone!! plastic bakjes) in de vriezer. Let op dat je restanten na het ontdooien niet meer invriest of bewaart, ik gooi ze dan wel weg. Veel succes als getrouwde, werkende moslimvrouw met de Ramadan. Dank je wel voor je succes Nederkaan... jij natuurlijk ook veel succes met de Ramadan...

Pagina's : [1] 2