Bekijk volle/desktop versie : Israël heeft besloten gehele Hamas-top te liquideren



23-03-2004, 10:45
Israël heeft besloten gehele Hamas-top te liquideren
AMSTERDAM - De Israëlische regering heeft besloten de gehele top van de Palestijnse terreurbeweging Hamas te liquideren. Besloten is de leiders van de beweging te vermoorden zodra zich een gelegenheid daartoe voordoet. Dit heeft een zegsman van de Israëlische veiligheidsdienst dinsdag, op voorwaarde van anonimiteit, gezegd.
De beslissing viel vorige week en was een reactie op de dubbele zelfmoordaanslag in Ashdod, aldus de zegsman. Maandag vergaderde minister van defensie Shaul Mofaz vijf uur lang met commandanten van het leger en van verschillende afdelingen van Israëls veiligheidsdienst om de mogelijke repercussies van de liquidatie van Hamas-kopstuk sjeik Ahmed Yassin te bespreken. De conclusie was wederom dat de gehele top van de Hamas moet worden geliquideerd, aldus de zegsman.

23-03-2004, 11:06



Citaat:
Origineel gepost door Blond
Die stommelingen hadden Hamas nooit moeten steunen. Nu dragen ze de gevolgen.
Ik krijg steeds meer medelijden met de palestijnen. Opgescheept met een stompzinnige vijand en opgescheept met nog stompzinniger leiders.
Inderdaad, dat het palestijnse volk gegijzelt wordt staat buiten kijf. Maar wie nu precies de gijzelnemers zijn is erg onduidelijk.

De palestijnen hadden in 1947 niet moeten luisteren naar de Arabieren maar gewoon akoord gaan met de tweedeling van dat stuk land.

Dan had er nu een zelfstandig Palestina bestaan, iets wat voor die tijd niet het geval was. Het lijkt erop dat de Palestijnen toen op het verkeerde paard gegokt hebben.....

23-03-2004, 12:06
hmm gokken doen echte moslims niet aan dat vind ik een beetje jammer abra ...maar ze worden gegijzeld door de joden dat is toch overduidelijk nietwaar?

23-03-2004, 13:34

Citaat:
Origineel gepost door minga
hmm gokken doen echte moslims niet aan dat vind ik een beetje jammer abra ...maar ze worden gegijzeld door de joden dat is toch overduidelijk nietwaar?
Een groot gedeelte van de Palestijnen is geen moslim.
En ze worden niet "gegijzeld" door "de joden" maar door de Israelische overheid (en wellicht hun eigen corrupte overheid).

En zo wordt een ordinaire ruzie om land ineens een religieuze kwestie...

23-03-2004, 13:50



Citaat:
Origineel gepost door minga
hmm gokken doen echte moslims niet aan dat vind ik een beetje jammer abra ...maar ze worden gegijzeld door de joden dat is toch overduidelijk nietwaar?
In 1947 was het gebied waar het over gaat gedeeltelijk in Engelse en gedeeltelijk in Arabische handen. Er bestond dus geen Palestina noch een Israel.

De VN stelde een 50 / 50 split voor van het Engelse protectoraat tussen de Joden en de Palestijnen, mochten zij hier mee akkoord zijn gegaan was er nu waarschijnlijk een Palestijnse staat geweest. Ik zeg waarschijnlijk aangezien de kans groot is dat de Arabische landen dit dan alsnog ongedaan hadden gemaakt, zij hebben nooit baat gehad bij een zelfstandig Palestina.

De palestijnen besloten echter om niet akkoord te gaan met dit voorstel maar stelden hun vertrouwen in hun Arabische 'broeders' die ze hadden ingefluisterd dit varkentje wel even voor ze te wassen.
De Arabische landen verloren echter en zijn sindsdien in hun verantwoordelijkheden voor de Palestijnse zaak niet verder gekomen dan een "jammer maar helaas".

23-03-2004, 13:56
....ja maar europa komt ook nog aan de beurt geloof mij maar amerika is gek en stopt zelfs niet voor europa let jij nu maar op je balkenende ..

23-03-2004, 14:10

Citaat:
Origineel gepost door minga
....ja maar europa komt ook nog aan de beurt geloof mij maar amerika is gek en stopt zelfs niet voor europa let jij nu maar op je balkenende ..
Ik heb nooit op Balkenende gestemd dus om hen nu van 'mij' te noemen is iets te veel eer.
Wat Amerika betreft, stel ik oneindig meer vertrouwen in Amerika dat vorige eeuw al 2 maal heeft bewezen tot grote offers bereid te zijn om Europese problemen op te lossen, dan in welk Islamitisch of Arabisch land waar inmiddels al een aantal eeuwen niet structureels of constructiefs vandaan is gekomen.

23-03-2004, 14:13
...oke dat kan maar je ziet nu iets heel BELANGRIJKS over het hoofd :

amerika komt alleen helpen als er wat te halen valt geld zowel voor europa als het midden oosten ik denk dat je donders goed weet waar ik het over heb...dus kom nu niet vertellen dat ze zouden helpen als ze geen DIRECTE of uberhaupt geld niet in het spel zou spelen....

23-03-2004, 14:20

Citaat:
Origineel gepost door minga
Israël heeft besloten gehele Hamas-top te liquideren
AMSTERDAM - De Israëlische regering heeft besloten de gehele top van de Palestijnse terreurbeweging Hamas te liquideren. Besloten is de leiders van de beweging te vermoorden zodra zich een gelegenheid daartoe voordoet. Dit heeft een zegsman van de Israëlische veiligheidsdienst dinsdag, op voorwaarde van anonimiteit, gezegd.
De beslissing viel vorige week en was een reactie op de dubbele zelfmoordaanslag in Ashdod, aldus de zegsman. Maandag vergaderde minister van defensie Shaul Mofaz vijf uur lang met commandanten van het leger en van verschillende afdelingen van Israëls veiligheidsdienst om de mogelijke repercussies van de liquidatie van Hamas-kopstuk sjeik Ahmed Yassin te bespreken. De conclusie was wederom dat de gehele top van de Hamas moet worden geliquideerd, aldus de zegsman.
Top van Hamas liquideren ?

Net alsof die beweging dan ophoud te bestaan. Waar mensen zoals sjeik Yassin worden vermoord, daar zullen velen anderen voor terugkomen.
Alleen een stuk meer radicaler.

50/50 verdeleling van Palestina alias israël is NOOIT een oplossing geweest. Hoe doe je dat inrichten met een stad als Juruzalem, bakermat voor de joodse, katholieken , en islamitische geloof.

Ik draag een betere oplossing aan. GEEN Palestina GEEN Israël, maar een stukje NOMANLAND voor en door iedereen.

Diepbedroef realiseer ik mij dat deze denkwijze alleen voor een idealist is weggelegd. De realiteit bestaat anno 2004 uit een hoop bloed, geweld, leugen. Waar op het moment de meeste verliezen aan palestijnse zijde wordt geleden.

We shall overcome,

Canelle

23-03-2004, 14:21

Citaat:
Origineel gepost door minga
...oke dat kan maar je ziet nu iets heel BELANGRIJKS over het hoofd :

amerika komt alleen helpen als er wat te halen valt geld zowel voor europa als het midden oosten ik denk dat je donders goed weet waar ik het over heb...dus kom nu niet vertellen dat ze zouden helpen als ze geen DIRECTE of uberhaupt geld niet in het spel zou spelen....
Nou dan moet het voor jou een makkie zijn om mij even uit te leggen wat de geldelijke belangen zijn geweest voor Amerika om in WO I zijn jonge mannen de loopgraven in Europa in te sturen.

En dan mag je me daarna vertellen wat Amerika's gewin in de WO II is geweest.

Misschien kun je zelfs nog wel een rekensommetje maken rond de bevrijding van Irak & Afghanistan, in dit geval gingen de kosten van honderd miljard voor de baten uit maar het moet voor een groot econoom als jij niet moeilijk zijn om me te vertellen hoe Amerika al die tientallen miljarden in no time gaat terug verdienen.

23-03-2004, 16:07
ja in no time d.m.v olie en in WO 2 was het door middel van marshal hulp dus eigenlijk was het gewoon rente terug betalen en alles PRO amerikaans te maken dat is ook een verdienste...Sla dat niet over want wie drinkt er nu geen cola ?

23-03-2004, 16:18

Citaat:
Origineel gepost door minga
ja in no time d.m.v olie en in WO 2 was het door middel van marshal hulp dus eigenlijk was het gewoon rente terug betalen en alles PRO amerikaans te maken dat is ook een verdienste...Sla dat niet over want wie drinkt er nu geen cola ?
Ach ja het sprookje van de 'gratis' olie, sorry hoor maar dat dekt de kosten al niet meer. En als was het de Amerikanen alleen om de olie te doen hadden zij kunnen volstaan met een aanpak die een stuk minder Amerikaanse doden en kosten had meegebracht.

Wat de 2e wereldoorlog betreft moet ik je ook teleurstellen, als Amerika economische motieven had gehad, waren de duitsers uitstekende handelspartners geweest. Sommige Amerikaanse bedrijven zoals IBM hadden ook uitstekende contacten in Duitsland.

En voor WO I moet je me het antwoord blijkbaar ook schuldig blijven.

Waarheid is dat na zijn eigen burgeroorlog Amerika helemaal niet zo'n behoefte had om betrokken te worden bij welk conflict dan ook. Sterker nog Amerika was zich niet eens bewust van zijn eigen industriele en militaire macht tot de Duitsers en Japanners zo stom waren om ze bij de oorlog te betrekken.

23-03-2004, 16:44


"Ach ja het sprookje van de 'gratis' olie, sorry hoor maar dat dekt de kosten al niet meer. En als was het de Amerikanen alleen om de olie te doen hadden zij kunnen volstaan met een aanpak die een stuk minder Amerikaanse doden en kosten had meegebracht."

ten eerste laten we saddam hussein als voorbeeld nemen daar gaat het echt om geld OLIE dus en ik denk niet dat Bush zaken om olie met saddam zou doen..!!

"Wat de 2e wereldoorlog betreft moet ik je ook teleurstellen, als Amerika economische motieven had gehad, waren de duitsers uitstekende handelspartners geweest. Sommige Amerikaanse bedrijven zoals IBM hadden ook uitstekende contacten in Duitsland."

En Hitler zijn visie was de hele wereld overnemen en dus geen zaken doen met de lafaards van een amerikanen!

dus zo te zien blijven we een kloof houden beste abrakadabra

23-03-2004, 16:53

Citaat:
Origineel gepost door minga
"Ach ja het sprookje van de 'gratis' olie, sorry hoor maar dat dekt de kosten al niet meer. En als was het de Amerikanen alleen om de olie te doen hadden zij kunnen volstaan met een aanpak die een stuk minder Amerikaanse doden en kosten had meegebracht."

ten eerste laten we saddam hussein als voorbeeld nemen daar gaat het echt om geld OLIE dus en ik denk niet dat Bush zaken om olie met saddam zou doen..!!

"Wat de 2e wereldoorlog betreft moet ik je ook teleurstellen, als Amerika economische motieven had gehad, waren de duitsers uitstekende handelspartners geweest. Sommige Amerikaanse bedrijven zoals IBM hadden ook uitstekende contacten in Duitsland."

En Hitler zijn visie was de hele wereld overnemen en dus geen zaken doen met de lafaards van een amerikanen!

dus zo te zien blijven we een kloof houden beste abrakadabra
Inderdaad misschien als je iets meer gelezen hebt dat we verder kunnen praten.

In het geval van Saddam Hoessein, ging het niet om geld maar om een machtsbasis in het midden-oosten. En niet te vergeten was er sprake van een stukje persoonlijke vendetta. Bush heeft zelfs een keer toegegeven in een interview dat het feit dat Saddam geprobeert heeft een aanslag te plegen op zijn vader wel degelijk mee speelde.

Wat hitler betreft zit je er helemaal mijlen naast, Hitler had graag zaken gedaan met de Amerikanen en heeft zelfs nog geprobeert om halverwege vrede te sluiten met de Engelsen toen bleek dat de invasie van Engeland niet zou gaan lukken, Winston Churchill stuurde intussen op alle mogelijke manieren aan op een directe confrontatie tussen Amerika en Duitsland zodat Amerika de oorlog zou moeten verklaren. Hitlers haat betrof voornamenlijk de joden en bolsjewieken, zijn ambities voor 'lebensraum' waren ook gericht op het oosten. De westerse landen beschouwde hij als Arisch maar moesten natuurlijk wel deel uit maken van het 3e rijk dit als boete voor het verdrag van versailles.

En om de Amerikanen lafaards te noemen geeft helemaal aan hoe dom en kortzichtig je bent. Ga "the longest day" of "saving private ryan" nog maar eens bekijken.

23-03-2004, 17:34
Zal hun toch niet lukken