Bekijk volle/desktop versie : JULLIE mening!



11-02-2009, 14:10
Hey allemaal!

Ik ben Shirin, net nieuw hier op het forum en ik val direct met de deur in huis want ik wil jullie héél graag enkele vraagjes stellen ! Ik zit namelijk in het 5de middelbaar Humane Wetenschappen in België en in het verband van de lessen gedragswetenschappen maken wij een groepswerk rond jeugdculturen en de zelfexpressie van jongeren in diverse landen, continenten en culturen.

Omdat jullie mening hierover me heel erg interesseert zou ik het enorm op prijs stellen als jullie eventjes de tijd nemen om deze vaagjes naar jullie eigen mening op te lossen! Schrijf gerust wat je er van denkt, wat er in je opkomt of al eens meegemaakt hebt, wat je bevindingen zijn, enz...

Op deze manier kunnen jullie mij en mijn groepsleden heel erg vooruit helpen in ons groepswerk, waarvoor alvast onze welgemeende dank!

Stel gerust vragen als het één of ander niet duidelijk is...

Shirin


Ziehier de vraagjes:

1. Vind u dat de maatschappij invloed heeft op jeugdculturen in Marokko ?
2. Bent u zelf lid van een jeugdcultuur?
3. Zo ja, hoe ervaart u dit?
4. Is er een groepsdruk bij jongeren ivm drugs,alcohol en seks meerbepaald in Marokko zelf?
5. Hoe is de mentaliteit bij de jongeren ivm religie en het uitkomen hiervoor, is dit eerder afstotend of eerder verplichtend?
6. Hoe staan jullie tegenover homoseksualiteit in jullie jeugdcultuur of in verschillende jeugdculturen? Komt dit overeen met het visie daarop van jullie hoofdcultuur in Marokko ?
7. Wat is volgens u het grootste verschil tussen de jeugdculturen in uw omgevingen en andere omgevingen,meerbepaald andere continenten?
8. Zijn er eerder verschillen of gelijkenissen tussen de jeugdculturen en de hoofdcultuur?
9. Is er vaak concurrentie tussen de jeugdculturen?
10. Kunnen de jeugdculturen vrij hun mening uitten en hun waarden en normen beleven of worden ze eerder als marginaal beschouwd als dit niet overeenkomt met de waarden en normen van hun hoofdcultuur in Marokko ?