Bekijk volle/desktop versie : bidden op werk..........



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10

09-02-2009, 19:33
wie o wie doet dit en doe je dat in de pauze of tijdens werktijd? en hoe zit het met woedoe(wassing)? waar ik werk mogen wij wel bidden, alleen is de wassing daar zo vervelend(flesje water vullen en in het toilet wassen en daarna de wastafel gebruiken voor de rest dus een beetje manier van onderwerg naar marokko gebruiken degene die ook op het werk bidden, hoe doen jullie dat??????

09-02-2009, 19:34


Ik bid op het werk

Gewoon zoals ik thuis ook zou doen...

09-02-2009, 19:44
Is je woedoe eigenlijk wel geldig als je deze op het toilet verricht


Verder: hebben ze geen douches op je werk? bij mijn vorige baan hadden ze douches in de kelder. Deze werden bijvoorbeeld ook gebruikt door mensen die op de fiets naar het werk kwamen en veel moesten fietsen en dus voor het werken zichzelf daar wilden opfrissen. je kon daar ook je woedoe doen. En voor het gebed was er op de begane grond een speciale ruimte gereserveerd.....

Wat betreft het tijdstip van bidden, heb daar nog een voorval over gekregen met mijn leidinggevende, omdat mijn leidinggevende beweerde dat ik alleen in mijn pauze mocht bidden of anders de tijd moest inhalen. Ik accepteerde dat in eerste instantie, later dacht ik bij mezelf: hey wacht eens even, er zijn mensen die 5 of 6x op een dag minstens 10 minuten gaan roken en die hoeven die tijd niet in te halen of hun rookpauze te beperken tot de pauze, hoezo zou ik dan mijn bid-tijd in moeten halen??? dus toen heb ik op eigen innitiatief navraag gedaan bij P&O, daar kreeg ik hele andere informatie dan die dumbass van een leidinggevende mij gaf

09-02-2009, 19:48
Zodra men thuis woedoe verricht en ze sokken aanlaat kun je de hele dag als je woedoe verbreekt gewoon bij het verrichten van woedoe over je sokken strijken, lekker makkelijk.

09-02-2009, 19:51


ik bid ook op mijn werk

ik verricht een gedeeelte van de wassing op het toilet en de rest aan de wastafel!

ze accepteren het bij mij, ze weten wanneer het tijd is om te bidden ik gewoon ga en me gebed verricht.

ik overdrijf niet in tijd, en probeer meestal ook mijn wassing in eigen tijd te doen

wil namelijk niet dat ze gaan klagen. en elhamdoelialah ze vinden het goed dat ik mijn gebed verricht en hebben daar veel respect voor.

ik heb alleen maar positiefe reactie's gehad, en inderdaad er zijn ook bij ons collega's die roken etc,

09-02-2009, 20:04
Heb ik in t verleden wel gedaan maar nu heb ik een andere baan en ik kan nergens de wassing doen...dus soms kom ik in de pauze naar huis om te bidden....

09-02-2009, 20:32
wat goed van jullie zeg.......nee hebben helaas geen douches(zou echt toppie zijn) maar moet het doen met de wastafel, alleen de deur kan niet op slot, dus grote kans dat er iemand binnenkomt

09-02-2009, 20:40
ik bid pas alles ik thuis ben. op mijn werk is er geen mogelijkheid om te bidden, daarbij heb ik het vaak zo druk dat ik amper aan pauze toekom.
zodra ik thuis ben ga ik de badkamer in, douche, woedoe doen en bidden.

09-02-2009, 20:43

Citaat door Ben_Tayb_Woman:
ik bid pas alles ik thuis ben. op mijn werk is er geen mogelijkheid om te bidden, daarbij heb ik het vaak zo druk dat ik amper aan pauze toekom.
zodra ik thuis ben ga ik de badkamer in, douche, woedoe doen en bidden.


Argh dat ken ik...dan voel ik me zo verloren en depri als ik dat doe...

09-02-2009, 20:49

Citaat door Oem_Sayfoullaah:
Zodra men thuis woedoe verricht en ze sokken aanlaat kun je de hele dag als je woedoe verbreekt gewoon bij het verrichten van woedoe over je sokken strijken, lekker makkelijk.



alleen de bovenkant

09-02-2009, 20:51

Citaat door paradijs79:
wie o wie doet dit en doe je dat in de pauze of tijdens werktijd? en hoe zit het met woedoe(wassing)? waar ik werk mogen wij wel bidden, alleen is de wassing daar zo vervelend(flesje water vullen en in het toilet wassen en daarna de wastafel gebruiken voor de rest dus een beetje manier van onderwerg naar marokko gebruiken degene die ook op het werk bidden, hoe doen jullie dat??????



Idem dito. Maar is echt een opluchting, vroeger was het naar huis racen en dan soort van tarawih bidden (alles inhalen).
Op tijd bidden zit er niet altijd in, omdat het werk het soms niet toestaat.

Ik haat het ook om in de wc de woedoe te verrichten, vooral omdat we daar alleen koud water hebben en nu is het water kouder dan normaal.

09-02-2009, 20:54

Citaat door niesj:
Argh dat ken ik...dan voel ik me zo verloren en depri als ik dat doe...



nee, waarom zou ik me zou voelen.
als ik de mogelijkheid dan zou ik bidden. die is er niet, dan houdt het op. om me daar nu depri en verloren over te gaan voelen. nee, sorry....
jammer vind ik het wel, maar het is niet anders.

Khair Inscha-Allah

09-02-2009, 20:56



Citaat door Ben_Tayb_Woman:
nee, waarom zou ik me zou voelen.
als ik de mogelijkheid dan zou ik bidden. die is er niet, dan houdt het op. om me daar nu depri en verloren over te gaan voelen. nee, sorry....
jammer vind ik het wel, maar het is niet anders.

Khair Inscha-Allah



misschien omdat je jouw gebeden niet op tijd bid, tenminste zo voel ik me

09-02-2009, 20:56

Citaat door nasima30:
Idem dito. Maar is echt een opluchting, vroeger was het naar huis racen en dan soort van tarawih bidden (alles inhalen).
Op tijd bidden zit er niet altijd in, omdat het werk het soms niet toestaat.

Ik haat het ook om in de wc de woedoe te verrichten, vooral omdat we daar alleen koud water hebben en nu is het water kouder dan normaal.



om eerlijk te zijn voel ik het koude water niet eens, wil het zo snel mogelijk gedaan hebben

09-02-2009, 20:59

Citaat door Ben_Tayb_Woman:
nee, waarom zou ik me zou voelen.
als ik de mogelijkheid dan zou ik bidden. die is er niet, dan houdt het op. om me daar nu depri en verloren over te gaan voelen. nee, sorry....
jammer vind ik het wel, maar het is niet anders.

Khair Inscha-Allah


iemand met imaan in zijn hart zou zich zeker depri en verloren voelen aangezien het gebed zeer belangrijk is(werken is werelds, helpt je niet in het hiernamaals) heb je nagevraagd of het niet kan?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10