Bekijk volle/desktop versie : Waarom kennen Joden de koran en islam als niet-moslims beter dan andere volkeren?



08-02-2009, 12:06
De komst van de Koran stond al voorspeld in de Geschriften en Joden die bekend stonden als nakomelingen van profeten en Schriftgeleerden wisten dit beter dan andere gemeenschappen.

192. Voorwaar dit Boek is een openbaring van de Heer der Werelden.

193. De Heilige Geest (Gabriël) heeft het nedergebracht.

194. In uw hart, opdat gij de waarschuwer moogt zijn.

195. In duidelijke Arabische taal.

196. En het is zeker in de geschriften der vroegere volkeren (vermeld).

197. Is het geen teken voor hen dat de geleerden onder de kinderen van Israël het weten?



Soera a Naml

76. Waarlijk deze Koran legt aan de kinderen van Israël veel uit van hetgeen waaromtrent zij verschillen.

08-02-2009, 12:13


Dina87 jij bent een aparte. Als ik jouw topics en reacties lees dan krijg ik geen beeld van jouw, de ene keer val je de islam aan en de andere keer ben je juist voor de islam en ga je discussies aan met ongelovige op dit forum die de islam aanvallen. Ik denk zelf dat je een persoon bent die zich is gaan verdiepen in de islam en je bent gaan beseffen, want merk wel dat je veel kennis beschikt over de islam. Volgens mij zit je in een tweestrijd.

08-02-2009, 12:16
Vertel eens Dina-87 (joodse gelovige), jij weet het beter. Jij kan die vraag als geen ander beantwoorden!

Ik weet dat jullie (joodse bevolking) nu de Koran beter kennen dan menigte, misschien omdat jullie bang zijn voor de vergelding in het hiernamaals?

09-02-2009, 12:53

Citaat door hessen007:
Dina87 jij bent een aparte. Als ik jouw topics en reacties lees dan krijg ik geen beeld van jouw, de ene keer val je de islam aan en de andere keer ben je juist voor de islam en ga je discussies aan met ongelovige op dit forum die de islam aanvallen. Ik denk zelf dat je een persoon bent die zich is gaan verdiepen in de islam en je bent gaan beseffen, want merk wel dat je veel kennis beschikt over de islam. Volgens mij zit je in een tweestrijd.





Waar heb ik de islam aangevallen?

09-02-2009, 12:54



Citaat door Riski:
Vertel eens Dina-87 (joodse gelovige), jij weet het beter. Jij kan die vraag als geen ander beantwoorden!

Ik weet dat jullie (joodse bevolking) nu de Koran beter kennen dan menigte, misschien omdat jullie bang zijn voor de vergelding in het hiernamaals?



Nee,omdat we ons verheugden op de Woorden van onze Heer. We waren benieuwd naar hetgeen dat na Mozes neergezonden werd.

09-02-2009, 22:09
Eiwah? Geen reacties? Yalla!

09-02-2009, 22:15
joden weten er alles van omdat ze er in geloven alleen ze gehoorzamen niet .

09-02-2009, 22:16
"En wanneer er een Boek tot hen komt van Allah, bevestigend wat zich bij hen bevindt, terwijl zij daarvoor om hulp hadden gevraagd tegen degenen die niet geloven: toen dat tot hen kwam wat zij al wisten, geloofden zij er niet in. De vloek van Allah rust daarom op de ongelovigen." vertaling 2:89

Hier maakt Allah kenbaar dat de joden om hulp vroegen door de komst van de profeet, maar uiteindelijk hebben ze hem geloochend, terwijl ze wisten dat hij de profeet was.

Gelukkig waren er ook joden die niet hoogmoedig waren en Muhammed wel geloofden.