Bekijk volle/desktop versie : Wat zijn de huduud straffen?



07-02-2009, 18:33
Heeft iemand daar meer info over, met daleel?

En wie was Ibnul Djawzie Rahimahu Allaah

Ibnul-Djawzie (rahimullah) heeft het volgende gezegd:
"Ik zweer jullie bij Allah. Ik heb mensen gezien die veel bidden en vasten en die enkel spreken wanneer het nodig is. Die godvrezend lijken door hun gedrag en hun kledij. Maar de harten keren zich van hen weg en de mensen kennen hen hun status niet toe. En ik heb mensen gezien die de beste kleren droegen, niet veel extra aanbidding verrichten en uiterlijk niet godvrezend leken. Maar de harten waren gevuld met liefde voor Hem. Vervolgens dacht ik na over wat hiervan de oorzaak kon zijn. Ik begreep dat het de daden waren die zij in het geheim verrichten. En er werd overgeleverd dat Imaam Malik (radya Allahu ‘anhu) niet veel extra daden verrichtte zoals gebeden en vasten en toch was hij geëerd, maar dit was zeker omwille van zijn innerlijke. Diegene die zijn innerlijke dus rechtzet, zal omwille van zijn gunsten gekend worden en zal door de harten geliefd worden. Pas op voor deze geheimen, want een goede uiterlijke vertoning zal niet baten, wanneer het innerlijke verdorven is." (Sayidoel-chaatir)

En wie was Imaam an-nawawi Radi Allaho 3anhoe

Djazakoem Allaah

07-02-2009, 19:36


Wat is huduud straffen als ik vragen mag?

08-04-2009, 01:04
al wat wijzer geworden jongedame?

08-04-2009, 01:07
Na3am, alleen weet nog steeds niet wie Ibnul Djawzie, radi Allahi 'anhu was

maar ghair

08-04-2009, 01:25


Het is moeilijk te achterhalen gezien zijn naam zeker op verschillende manieren getypt kan worden..
Probeer wat gewoon..

Ik kijk en vraag morgen wel even voor je na InshaAllah als ik het niet vergeet

08-04-2009, 01:28
Ik had al gezocht, maar tevergeefs..

oke shoukran, als je dat zou willen doen inshaAllaah ;D

26-12-2009, 18:51
Na zo'n lange tijd, ga ik weer uppen!