Bekijk volle/desktop versie : Ik hoorde dit verhaal laats, moeten jullie even lezen



Pagina's : [1] 2

07-02-2009, 16:48
Ik vertel de verkorte versie en in mijn eigen woorden, maar het gaat om de moraal.


er was eens een jongen genaamd Mustapha, die leefde met zijn ouders in het kleine dorpje temsement in Marokko. Mustapha was altijd hard egen zijn ouders en behandelde hen niet goed.

Als ze zn vader ook maar iets tegen hem zei reageerde Mustapha meteen vol agressie en woorden die je niet eens tegen je vijand zou zeggn. kortom Mustapha was respectloos kind tegenover zijn ouders.

Op een dag ging hij mee met zn vader naar de markt om vlees en groente te kopen. Na een half uur over de markt gelopen te hebben kwam Mustapha bij een kraampje waar hij iets zag liggen wat hij graag wilde hebben. maar zijn vader had hier niet genoeg geld voor en zei tegen zijn zoon dat hij meer moest werken om geld te verdienen zodat hij kon kopen wat hij graag wilde.

Maar dit kwam bij Mustapha verkeerd over en werd meteen zo boos op zijn vader dat hij hem aanviel en begon te vechten met zij eigen vader op de markt. mensen kwamen gelijk om ze uit elkaar te halen en stopte de ruzie tussen vader en zoon.

.....

20 jaar later


...

Mustapha is inmiddels getrouwd en heeft een zoon, en zijn ouders leven beiden niet meer.
Hij leeft met een schuldgevoel omdat hij zijn ouders al die jare zoveel ellende heeft bezorgd en nu hij ouder werd besefte hoe slecht hij tegen zijn ouders was. En had hier heel veel spijt van.

op een dag ging Mustapha met zijn zoon naar de markt, en nadat ze alle boodschappen hadden gehaald die ze nodig hadden wilde ze naar huis, maar de zoo van Mustapha wilde nog niet naar huis en begon te schreeuwen tegen zijn vader. maar Mustapha stond er op dat ze nu naar huis zoude gaan en liep weg. zijn zoo werd hierdoor zo boos dat hij zijn vader aanviel en met hem begon te vechten.

mensen kwamen aangerend en wilde de zoon en vader uit elkaar hale, maar de vader riep NEEEE!! laat hem zn gang gaan en de mensen
begepen er niets van, uw eigen zoon die u aanvalt en u laat hem zijn gang gaan. Dat begrijpen wij niet

20 jaar geleden precies op deze plek en op dit tijdstip heb ik mijn vader aangevallen en heb met hem gevochten op deze plek.
En nu overkomt mij wat ik mijn vader heb aangedaan.
Dit is wat ik verdien!!!!
.................................................. .................................................. ......


!!berust op een waargebeurd verhaal!!

07-02-2009, 16:52


Het moraal klopt inderdaad...
Hoe jij jouw ouders behandeld, zo behandelen ook jouw eigen kinderen jou...

Moge allah ons leiden, inshaallah

07-02-2009, 16:53
M'n vader zegt altijd, degenen die hun ouders niet goed behandelen, zullen een kind krijgen die erger is dan zij waren.
Kortom what goes around, comes around

07-02-2009, 16:54
what goes around comes around!

07-02-2009, 16:54


notificatie

07-02-2009, 16:54
had ik ook al getypt!

07-02-2009, 16:54

Citaat door __Esmaatje__:
Hoe jij jouw ouders behandeld, zo behandelen ook jouw eigen kinderen jou...

Moge allah ons leiden, inshaallah

Het moraal klopt idd...


Ameen!

07-02-2009, 16:55
ja ik heb er ook van gehoord. echt erg

07-02-2009, 16:56
daarom ben ik altijd lief tegen mn ouders, dit verhaal en nog vele anderen kreeg ik vroeger ook altijde van mn ouders te horen...

07-02-2009, 16:58

Citaat door __Esmaatje__:
Het moraal klopt inderdaad...
Hoe jij jouw ouders behandeld, zo behandelen ook jouw eigen kinderen jou...

Moge allah ons leiden, inshaallah



Ameen!

Je hebt inderdaad gelijk, daarom zegt Allah ons ook dat we onze ouders goed moeten behandelen!

07-02-2009, 17:01

Citaat door __Esmaatje__:
Het moraal klopt inderdaad...
Hoe jij jouw ouders behandeld, zo behandelen ook jouw eigen kinderen jou...

Moge allah ons leiden, inshaallah


Amien insha'allah

07-02-2009, 17:02
Deze verhaal lijkt er een beetje op Ik plaats em zo

07-02-2009, 17:03


Een cadeau voor jou...

Een jongeman bereidde zich voor om af te studeren (geneeskunde in Rotterdam, Informatica in Den Haag, MBO Florijn, Markenhage, Newman, HLO, Heao het maakt niet uit)
Al maanden bewonderde hij een prachtige sportauto (ik denk dat het een CL 500 was) in de showroom van een dealer en wetend dat zijn vader zich zoiets wel kon veroorloven, vertelde hij hem dat zo’n auto alles was wat hij wenste als afstudeercadeau.

Terwijl de dag van de buluitreiking steeds dichter bij kwam, hield de jongeman zijn vader nauwlettend in de gaten, in de hoop dat hij aanwijzingen zou krijgen dat zijn vader de auto had gekocht.

Uiteindelijk, op de morgen van het afstuderen, vroeg zijn vader hem om bij hem in zijn studeerkamer te komen.
Zijn vader vertelde hem hoe trots hij was zo’n fijne zoon te hebben en hoeveel hij van hem hield. Hij overhandigde zijn zoon een prachtig ingepakt pakje.

Nieuwsgierig, maar ietwat teleurgesteld, opende de jongeman het pakje en vond er een prachtige, in leer gebonden, Koran.

Boos verhief hij zijn stem tegen zijn vader en zei: “Je bulkt van het geld en je koopt een Koran voor me?!” en stormde het huis uit, het boek achterlatend.

Vele jaren gingen voorbij en de jongeman had zich ondertussen ontpopt tot een succesvol zakenman.
Hij had een prachtig huis( en inmiddels een SLR aangeschaft) en een fantastisch gezin, maar realiseerde zich ineens dat zijn vader nu toch wel erg oud moest zijn en dat hij mogelijk toch maar eens bij hem langs moest gaan.

Hij had hem niet meer gezien sinds de dag van zijn afstuderen. Maar voordat het hem lukte om dat te doen, bereikte hem een telegram waarin het overlijden van zijn vader werd aangekondigd en waarin stond dat hij al zijn bezittingen aan zijn zoon had nagelaten.
Hij moest onmiddellijk naar het huis van zijn vader komen om de zaken te regelen.

Toen hij bij zijn vader’s huis aankwam raakte zijn hart plots vervuld van droefenis en spijt.
Hij begon zijn vaders belangrijke papieren uit te zoeken toen zijn oog viel op een nog steeds nieuw uitziende Koran, die er nog precies lag zoals hij hem jaren geleden achter had gelaten.

Met tranen in de ogen opende hij de Koran en begon de bladzijden om te slaan.
Terwijl hij die woorden las, viel er een sleutel uit een enveloppe die achter op de Koran met plakband vast zat. Het had een label met de naam van de dealer, de dealer die de sportauto verkocht die hij destijds zo graag wilde. Op het label stond de afstudeerdag afgedrukt en de woorden….betaald.

Hoe vaak lopen wij God’s zegeningen mis omdat ze niet verpakt zijn op de manier die wij verwachten?

Islam the fastest growing religion in the whole world..

07-02-2009, 17:05
In deze tijd komt dit denk ik veel vaker voor.
soms denk ik aan wie ligt het dat veel moslims hier in NL. hun ouders zo slecht behandelen.
ligt het aan de ouders aan de kinderen of aan beien?
de mentaliteit hier in nederland is dat het normaal is dat je als puber je tegen je ouders zet. Is het zo dat deze mentaliteit langzaam aan word overgenomen door de islamitische kinderen........... Of zijn het de ouders die hun kinderen zo vrij opvoeden zoals de gemiddelde nederlander zijn kind opvoed, waardoor de kinderen zo zijn?

07-02-2009, 17:09
het zijn gwn de honden die zich niet schamen! We kunnen de nederlanders of hun mentaliteit niet de schuld geven! Zij kennen gwn geen respect En daarbij komen sommige niet eens in contac met hollanders om hun mentaliteit over te nemen!
En hollanders slaan hun ouders echt niet! Ik ken genoeg honden die hun ouders als vuil behandelen En de moeder maar inslikken en haar zoon als de prins blijven behandelen! Tfoeeeeeee ik haat zulke jongensss Die junkiesss la schaamte wallou

En dan de hollanders de schuld geven dat gaat wel ver hoor meid!

Pagina's : [1] 2