Bekijk volle/desktop versie : Burgeroorlog in Nederland

Pagina's : [1] 2 3 4 5

28-10-2002, 08:06
Beste mensen

Wie van jullie denkt dat hier in Nederland ooit ook een burgeroorlog uitbreekt? Ik hoor veel (Nederlandse) mensen dat namelijk zeggen dat ze denken dat hier over 10 jaar ook een oorlog tussen bepaalde bevolkingsgroepen uitbreekt.

28-10-2002, 12:40

Hmm, ik weet het niet, ik denk wel dat Nederlanders dubbel en dwars nadenken voordat ze er met de hele bevolking in zouden springen, en de gene die van de Nederlanders er voor zouden zorgen, zijn ook waarzschijnlijk de wat lager opgeleiden. Onder hoogopgeleiden kan ik me het al nauwelijks voorstellen (1, meestal hebben ze niet ontzettend veel met allochtonen te maken, 2, het is slecht voor de economie).

Ik was er trouwens wel bang voor toen Pim Fortuyn werd neergeschoten. het flitste echt even door mijn hoofd wat er zou gebeuren als het een allochtoon geweest zou zijn, en dan metname wat er zou gebeuren als hij/zij een moslim bleek te zijn.
Waarschijnlijk hda het dan wel tot een aantal rellen geleid..

Maar goed, ik denk niet dat het zover zal komen in de komende 10 jaar, teminste, at hangt een beetje af van deze verkiezingen, bij een links kabinet hopelijk niet, omdat ik hoop dat zij de integratie meer en linkser zullen aanpakken..

28-10-2002, 12:48
Nou ik ben er eigenlijk wel bang voor.......
Als er een burgeroorlog in Nederland uitbreekt dan is het wel tegen de marokkanen.....

Allahjehfed

28-10-2002, 12:48
Klopt, maar op een gegeven moment is de situatie onderhuids van beide bevolkingsgroepen ZO geescaleerd, dat het leger zelfs niet meer kan helpen..

28-10-2002, 15:07

a salaam aleykum ,
Ik denk het wel over een paar jaar tussen de hollanders en de marokkaanen .
Maar ik hoop het niet!!!

28-10-2002, 17:11
Het lijkt mij in de komende tien jaar uitgesloten. Burgeroorlogen gaan bijna altijd gepaard met zware economische recessies. Ik heb wel een gematigd vertrouwen voor de komende jaren. Met de uitbreiding van de EU in het vooruitzicht worden dan eerder de Bulgaren, Tjechen en Polen etc, de zondebokken.

28-10-2002, 20:12
Ga toch weg met je burgeroorlog. De enige ruzie die hier wordt uitgevochten gebeurt door de mond. Namelijk erover discussieren en debateren.

Allochtonenen zijn en bijven een verrijking voor de Nederlandse samenleving ondanks dat er ook hier en daar tekortkomingen zijn, wat ook best gezegd mag worden. Wat nu slecht is, kan alleen maar beter worden in de toekomst. In dit land heeft iedereen een plaatsje, toekomst en genoeg kanzen. Het enige wat je moet doen is deze kanzen grijpen en benutten.

28-10-2002, 20:56
Dat lijkt mij nou erg onwaarschijnlijk. (ik ben even te lui voor argumenten, ik zit namelijk te eten.)

28-10-2002, 22:20
Over 10 jaar hmmmmm. Als er binnen 2 à 3 jaar niks gebeurd dan zal er daarna al helemaal niks meer aan de hand zijn (dus of binnen de komende 3 jaar of helemaal niets).

29-10-2002, 12:37
ik denk niet over heel nederland er zullen wel ruzie komen tussen marokkanen en nederlanders dat weet ik zeker maar niet over heel nederland. ik zie het nu al en het word erger ze zien ons aan als honden terwijl hun het zijn domme honden die in niks geloven.

29-10-2002, 21:15
He mocrobrains. Wat een niet toepasselijke naam want jij hebt helemaal geen brains!

29-10-2002, 21:45
Dat noemt men koffiedik kijken.

Vermoed wel dat de Zuid Vietnamezen en Polen met elkaar op de vuist gaan ...dusss..

29-10-2002, 22:12

Dé Nederlander (als die bestaat, hihi) voelt zich te beschaafd voor een burgeroorlog, tsss ik zie mw. Jacobse al met een geweer (sorry buurvrouw...)
Een echte oorlog met munitie en leger gaat ze toch echt te ver (normen en waarden, weet je nog??)
Maar wat even erg is, is de onzichtbare oorlog die natuurlijk tegen Marokkanen kan uitbreken (als deze al niet gestart is na Venlo..)
Solliciteren en niet aan de bak komen, toch een baan vinden en genegeerd worden door collegae, buren die je ontwijken of zelfs verhuizen etc. etc.

Dit lijkt mij toch even triest....

09-03-2013, 15:09
Gaat niet gebeuren, maar laat ze maar komen, ben niet bang voor de dood.

09-03-2013, 15:12

Citaat door nehedar:
Beste mensen

Wie van jullie denkt dat hier in Nederland ooit ook een burgeroorlog uitbreekt? Ik hoor veel (Nederlandse) mensen dat namelijk zeggen dat ze denken dat hier over 10 jaar ook een oorlog tussen bepaalde bevolkingsgroepen uitbreekt.
Ik denk meer aan een Europese revolutie tegen de EU in Brussel.

Pagina's : [1] 2 3 4 5