Bekijk volle/desktop versie : Wat moet je zeker in huis hebben?



06-02-2009, 12:34
Wat moet je zeker in huis hebben voor de bevalling en wat voor spulletjes moet je zeker aanschaffen voor je pasgeboren kindje?

Wat zijn de voordelen en nadelen om thuis/ in het ziekenhuis te bevallen?

Alle mam's graag tips.

In de VK boekjes staat een lijst met wat je moet hebben maar soms denk ik staat alles er wel bij of staat er niet te veel.

Kom op dames

06-02-2009, 12:37


een huisapotheekje: paracetamolzetpilletjes, bepanthen, sudocreme, vaseline, thermometer, alcohol 70%, watteschijfjes, venkelthee of druppels

voor de bevalling lijkt een beker met een rietjes fijn, labello en sokken, verder dextrotabletten en crackers......

als ik me nog iets bedenk zet ik het erbij

06-02-2009, 12:50
http://www.bebaby.nl/shop/files/pdf/UitzetlijstBEBABY.pdf

Baby uitzet lijst

06-02-2009, 13:06
mss beter in het ziekenhuis bevallen denk dat het meer voordelen heeft ook
stel layhfed er is iets met het kindje dan kunnen de artsen er sneller bij denk ik.
en ook het is je eerste kindje mss beter het is nog allemaal nieuw voor je inchallah

valt de bevalling goed mee??

06-02-2009, 13:10


ziekenhuis heeft ook mijn voorkeur, veiliger, schoner, professioneler en ook beter voor jezelf mbt de rust die de verpleegkundige kan afdwingen als je teveel bezoek krijgt

06-02-2009, 14:01
mIjn voorkeur gaat ook uit naar bevallen i het ziekenhuis, ik moet er niet aandenken dat je opeens midden in de n8 thuis gaat bevallen de buren horen je gegil gewoon aan overdag trouwens ook.
Maar als je in het ziekenhuis wil bevallen na 37 weken zonder complicaties dan moet je toch 250 euro betalen of niet?

06-02-2009, 14:06
je hoeft niks te betalen dat betaalt de verzekering

06-02-2009, 14:09
je moet wel zelf een gedeelte betalen , tenzij je een medische indicatie heeft, bv als de baby in t vrucht water heeft gepoept,

VERGEET GEEN KRAAMVERBAND TE KOPEN, WANT WAT je krijgt van de verzekering die doos, heb je niet genoeg aan, heb mij man een aantal x naar de winkel gestuurd voor kraamverband, dus zorg dat je een voorraadje hebt.

06-02-2009, 14:20
heb je al een kraampakket aangevraagd? Daar zitten de noodzakelijke dingen in en verder wat al iemand zei meer kraamverband.

Voor de rest valt het wel mee. Gewoon standaard dingen als hydrofiele luiers voor na het baden is het fijner voor een babyhuidje.
Rompertjes want dat heeft je kind elke dag nodig aangezien zijn/haar huidje snel vervelt, badolie, genoeg luiers en doekjes.

-erg handig ookal wil je borstvoeding geven is kant en klare nutrilon pakjes. Je weet maar nooit of je straks zere tepelkloven krijgt of nog erger een borstontsteking en dan heb je alvast een reserve thuis. Ook is het handig voor s nachts als je oververmoeid bent en je kindje blijft huilen. Dan lekker ff een pakje verwarmen.

-tepelhoedjes

Het ligt aan de verzekeringmaatschappij of hij jouw bevalling vergoed of niet je moet jouw polis doornemen.

06-02-2009, 15:16
misschien een stomme vraag maar waar kan je kraamverband en tepelhoedjes kopen?

Als het kindje is geboren mag je dan na een aantal x dagen babycreme gebruiken voor het gezichtje?

06-02-2009, 15:25

Citaat door aitnaima:
misschien een stomme vraag maar waar kan je kraamverband en tepelhoedjes kopen?

Als het kindje is geboren mag je dan na een aantal x dagen babycreme gebruiken voor het gezichtje?



Kraamverband , bij de Kruidvat Etos drogisterijen,
Tepelhoedjes, bij de Apotheek, misschien ook bij de drogist, maar dat weet ik niet.
ik heb de eerste dagen niets gebruikt, ze hebben dan al zo een zacht gezichtje