Bekijk volle/desktop versie : Belhadj verkiest Portsmouth boven Barcelona



06-02-2009, 00:40
Barcelona heeft tevergeefs Nadir Belhadj gepolst voor een overstap naar Camp Nou. De Algerijnse linksback ziet meer perspectieven bij Portsmouth.

'Mijn zaakwaarnemer had contact tijdens de afgelopen transferperiode', vertelde Belhadj in Aujourd'hui Sport over de toenadering van Barcelona. 'Ze wilden zich voorbereiden op het eventuele vertrek van Sylvinho en mogelijke blessureleed bij Eric Abidal.'

'Het is aanlokkelijk, maar ik wil in het veld staan', aldus Belhadj. 'Ik wil niet opnieuw de situatie meemaken dat ik op de bank beland. Dat heb ik al een keer meegemaakt bij Olympique Lyon. Ik werd gek toen Fabio Grosso niet goed speelde maar toch zijn basisplaats hield. Ik kon doen wat ik wilde, het veranderde niets.'

De 26-jarige Belhadj is dit seizoen een van de vaste waardes bij Portsmouth. De Algerijns international, die in september RC Lens op huurbasis verruilde voor Pompey, is inmiddels definitief verhuisd naar Fratton Park. Voor bijna vijf miljoen euro heeft Portsmouth de linksback tot 2013 ingelijfd.