Bekijk volle/desktop versie : Pabo Studenten Kom Hier!!!



05-02-2009, 12:16


Hallo aankomende juffen en meesters,

IK loop stage op een basischool en nu heb ik de opdracht gekregen om een verteltas te ontwerpen.

Heeft iemand hier ervaring mee??

Groen puntje voor degene die me kan helpen

05-02-2009, 12:19


Geen ervaring mee.

Maar kijk hier voor meer info:

http://taalunieversum.org/onderwijs/onderwijsprijs/2006/de_verteltas/

http://www.leespret.com/verteltas1.html

http://www.nldata.nl/oranjeschool/cgi-oic/pagedbxxxxx/show?no=1390&fromno=492

05-02-2009, 12:23
dank je wel schat

Ik zal het zeker even doorlezen.

Het irritante hieraan is, dat je veel info vind over verteltassen voor de onderbouw. Ik heb alleen de onmogelijke taak gekregen om er een voor de klassen 6/7/8 te maken. Ik kan haast geen prentenboeken voor die leeftijden vinden.

05-02-2009, 12:37
Je hebt prentenboeken voor de bovenbouw, alleen in een moeilijkere vorm. Goed zoeken.

Wat voor soort verteltas moet het zijn en wat is het doel? Als je hier duidelijker over bent kan ik je misschien helpen.

05-02-2009, 12:40


Het is een stoffentas waarin een prentenboek moet zitten. Daarbij moet het thema van het boek ondersteund worden door een informatief boekje, spelletjes, kaarten etc. Je mag er eigenlijk van alles in stoppen, als het maar educatief is. Ook moeten we er een handleiding bij maken over hoe de verteltas gebruikt moet worden.

De verteltas moet later aan de leerkrachten van de groepen gepresenteerd worden en daarna moet het nog een keer bij de ouders thuis. Het doel is om ouders en kinderen te stimuleren om meer te gaan lezen.

Ik hoop dat je me een beetje begrijpt.

05-02-2009, 12:42

Citaat door ouiam_romaissa_:
Het is een stoffentas waarin een prentenboek moet zitten. Daarbij moet het thema van het boek ondersteund worden door een informatief boekje, spelletjes, kaarten etc. Je mag er eigenlijk van alles in stoppen, als het maar educatief is. Ook moeten we er een handleiding bij maken over hoe de verteltas gebruikt moet worden.

De verteltas moet later aan de leerkrachten van de groepen gepresenteerd worden en daarna moet het nog een keer bij de ouders thuis. Het doel is om ouders en kinderen te stimuleren om meer te gaan lezen.

Ik hoop dat je me een beetje begrijpt.

Ik begrijp het. Vind je het goed als ik hier vanavond op terugkom?

05-02-2009, 12:44
tuurlijk schat.

Ben al heel blij dat je erover wil meedenken. Je mag me er ook over pm'en als je dat wil.

Thanx

05-02-2009, 13:39

Citaat door ouiam_romaissa_:
dank je wel schat

Ik zal het zeker even doorlezen.

Het irritante hieraan is, dat je veel info vind over verteltassen voor de onderbouw. Ik heb alleen de onmogelijke taak gekregen om er een voor de klassen 6/7/8 te maken. Ik kan haast geen prentenboeken voor die leeftijden vinden.



Maar voor die groep hoeft het toch geen prentenboek te zijn, het kan toch ook een leesboek?

05-02-2009, 13:58

Citaat door besma100:
Maar voor die groep hoeft het toch geen prentenboek te zijn, het kan toch ook een leesboek?



Ja daar dacht ik ook al aan, alleen heb ik een heks van een stagebegeleidster en die wil per se een prentenboek.

Maar als je een goed plan hebt, dan kan ik ook voorstellen om een leesboek te gebruiken. Alles is welkom.

07-02-2009, 21:27
salaam Dames,

Geef mij tips.

Graag wil ik pabo studeren, maar het leren zie ik niet zitten. Ikwerk nu wel maar dat doe ik niet met mijn gevoel meer met tegezin. ik wil graag juffrouw worden en zijn.. Dan zou ik in sept 2009 beginnen.. nu ga ik een half jaar werken. Is het moeilijk de 1 ste en 2de jaar?? en hoebvalt de studie dames??

groetjes