Bekijk volle/desktop versie : El Hamdaoui: "Sergio Romero is écht fantastisch"



05-02-2009, 11:22
"Ook slechte wedstrijden moet je winnend afsluiten", zei Mounir El Hamdaoui na afloop van het duel met Roda JC. Het lukte de Alkmaarders woensdag. De spits was opnieuw de enige doelpuntenmaker tegen Roda dit seizoen.

"Ja, Roda JC ligt me blijkbaar wel", zo zegt El Hamdaoui op het digitale thuis van de huidige koploper uit de Eredivisie. "Toch vond ik mezelf niet goed spelen. Vooral in de eerste helft heb ik weinig acties kunnen ondernemen. Doordat Roda JC onze verdediging steeds onder druk zette, hanteerden we veel de lange bal."

Na rust speelde AZ steeds iets beter volgens de topscorer van de Eredivisie. "De tweede helft liep beter. Graziano Pellè, die goed kan anticiperen op lange ballen, viel erg sterk in; hij hield de bal vaak goed vast. Voor mij is het belangrijk dat ik ondanks mijn mindere spel toch scoorde. Dat geeft vertrouwen."

El Hamdaoui speelt met veel vertrouwen door de zekerheid die de verdediging, en vooral doelman Sergio Romero, uitstraalt. "Het is een hele opluchting dat wij hier nu staan met de drie punten op zak. Ook slechte wedstrijden moet je winnend afsluiten. Voor ons als aanvallers is het heerlijk om te weten dat je kan vertrouwen op een sterke verdediging. Sergio Romero is écht fantastisch. Vooral in de eerste helft maakte hij een paar cruciale reddingen. Met de kwaliteit die wij voorin hebben, weet je dat het ene moment altijd komt."