Bekijk volle/desktop versie : met je zelf in de knoop zitten!



Pagina's : [1] 2

03-02-2009, 16:06
Stel dat je in een soort put belandt je zit in een soort knoop met jezelf, je hebt het moeilijk maar je praat er met niemand over, je hebt hebt veel vragen in je hoofd zitten, je hebt een bepaalde bril op waarbij je alles op een nagatieve manier bekijkt..hoe zou jij jezelf weer op been helpen?

03-02-2009, 16:10


pfff moeilijk

ik heb ook zulke tijden meegemaakt
maak het nu ook mee,
enige wat ik kan doen is rustig blijven en reflecteren

03-02-2009, 16:13

Citaat door zahrae:
Stel dat je in een soort put belandt je zit in een soort knoop met jezelf, je hebt het moeilijk maar je praat er met niemand over, je hebt hebt veel vragen in je hoofd zitten, je hebt een bepaalde bril op waarbij je alles op een nagatieve manier bekijkt..hoe zou jij jezelf weer op been helpen?



Ik ben de persoon waar iedereen naartoe komt met zijn problemen. Ik heb zoveel levenservaring op al jonge leeftijd, ik zou zeggen:


kom maar op. Ik help je ermee als jij mij belooft dat je 20 euro overmaakt naar Islamic relief, ten name van de Palestijnen

03-02-2009, 16:13

Citaat door rechercheur070:
pfff moeilijk

ik heb ook zulke tijden meegemaakt
maak het nu ook mee,
enige wat ik kan doen is rustig blijven en reflecteren

maar ga je dan niet op zoek naar bronnen waarbij je die negatieve gedachtes en gevoelens weg kan halen??

03-02-2009, 16:14


Dat is de normaalste zaak van de wereld.

03-02-2009, 16:15
Sabr,

De meesten onderschattend it. Sabr en Salaat

03-02-2009, 16:17

Citaat door Pessimist_:
Dat is de normaalste zaak van de wereld.
ja vandaar je nick, pessimisme is niet goed he

03-02-2009, 16:18

Citaat door rahmatullah:
Sabr,

De meesten onderschattend it. Sabr en Salaat

dat wou ik ff horen dat is ook de meeste logische die je in dit soort situaties kan doen

03-02-2009, 16:20
ik snap precies wat je bedoeld meid.

Zit namelijk ook in zo een put.
Hoe ik ermee omga dat raad ik je niet aan.

Maar je moet proberen om positief te denken, het klinkt echt belachelijk maar het is echt zo. Als je positief blijft denken dan gaan langzamerhand meerdere deuren open.
Als er een deur sluit dan gaan er in tussentijd meerdere deuren voor je open.
Je kan wel in een hoekje gaan zitten huilen maar dat zal niks aan de zaak veranderen het maakt het juist nog erger.

Ik zelf zit elke dag de uren en minuten van de dag letterlijk te tellen en ik vraag me af hoe lang ik dit volhou. Maar ik moet wel

Na ongemak komt gemak.

En je zegt je kan er met niemand over praten stuur mij gerust een pm als je er wel een keer over wilt hebben.

03-02-2009, 16:24
Als je het moeilijk hebt, dan denk je vaak dat je de enige bent en durf je daar niet met anderen over te praten of je bent bang dat je een ander daarmee belast.
Hoe moeilijk het soms ook is, praten met iemand die je vertrouwt kan vaak een opluchting zijn.
Mocht je er niet uit komen, vragen of advies nodig hebben, bij http://www.hulpmix.nl kan je anoniem chatten met hulpverleners en informatie vinden.

03-02-2009, 16:25

Citaat door lostmydestiny:
ik snap precies wat je bedoeld meid.

Zit namelijk ook in zo een put.
Hoe ik ermee omga dat raad ik je niet aan.

Maar je moet proberen om positief te denken, het klinkt echt belachelijk maar het is echt zo. Als je positief blijft denken dan gaan langzamerhand meerdere deuren open.
Als er een deur sluit dan gaan er in tussentijd meerdere deuren voor je open.
Je kan wel in een hoekje gaan zitten huilen maar dat zal niks aan de zaak veranderen het maakt het juist nog erger.

Ik zelf zit elke dag de uren en minuten van de dag letterlijk te tellen en ik vraag me af hoe lang ik dit volhou. Maar ik moet wel

Na ongemak komt gemak.

En je zegt je kan er met niemand over praten stuur mij gerust een pm als je er wel een keer over wilt hebben.





Dan vraag ik me echt af wat je hebt meegemaakt....

03-02-2009, 16:26

Citaat door blinkybill:
Dan vraag ik me echt af wat je hebt meegemaakt....


tja wat moet ik hierop zeggen.

Iedereen maakt wel wat mee en/of heeft meegemaakt

03-02-2009, 16:27



Citaat door lostmydestiny:
tja wat moet ik hierop zeggen.

Iedereen maakt wel wat mee en/of heeft meegemaakt




Wat ik juist vaak tegenkom is dat mensen door iets kleins helemaal van slag raken en van een mug 20 olifanten maken. Je hebt altijd iemand nodig die je even wakker schudt en je de zaken leert relativeren


Wanneer je een langere periode met iets zit en erover blijft piekeren, dan maak je op een gegeven moment zoveel cortisol aan dat je hersenen in de 'knoop' raken. Dan is rust of medicatie het enige middel om alles weer in het juiste perspectief te zien.

03-02-2009, 16:30
mensen bedankt voor jullie reacties, ik heb het niet over mezelf maar over iemand anders voor wie ik me zorgen om maak!! Als ik ooit lahyhfed (dat denk ik niet maar stel) in een soort put zit dan weet ik hoe mezelf eruit kan halen daar niet van. Alleen ieder individu denkt op een ander manier, iemand voor wie ik heel veel voel en die me erg dierbaar is voelt zich op dit moment zo en ik weet niet hoe ik haar daarbij moet helpen.

03-02-2009, 16:31

Citaat door blinkybill:
Wat ik juist vaak tegenkom is dat mensen door iets kleins helemaal van slag raken en van een mug 20 olifanten maken. Je hebt altijd iemand nodig die je even wakker schudt en je de zaken leert relativeren


Wanneer je een langere periode met iets zit en erover blijft piekeren, dan maak je op een gegeven moment zoveel cortisol aan dat je hersenen in de 'knoop' raken. Dan is rust of medicatie het enige middel om alles weer in het juiste perspectief te zien.


ja ik snap wat je bedoeld. Sommige mensen die overdrijven, maar dat is bij mij niet het geval.
Bij mij is het meer ik heb vele dingen achter elkaar meegemaakt de afgelopen jaren en dit jaar ook maar ik heb er nog nooit met iemand over gepraat ik krop alles op. Ik deed net of er niks aan de hand is en dat helpt op korte termijn en op lange termijn moet ik nu de consequenties ervan met mij meedragen

Pagina's : [1] 2