Bekijk volle/desktop versie : Panieeeeek!!!



02-02-2009, 11:17
Mag een bank zich terug trekken??? Voor zover ik weet hadden zij een offerte opgesteld voor hypotheek en is dat ondertekent door ons ook al, en zelfs gezondheidsverklaringen enzo zijn al ondertekent, alles ligt bij de makelaar...... Nu doet de bank opnieuw moeilijk, maar als ze zich terug trekken krijgen mijn ouders (ik doe het op me vaders naam) een boete van meer dan €70.000 euro omdat dan de koop uiteindelijk niet meer doorgaat. Zoiets...Ik ben een leek met dit soort dingen... Ben alleen erg bang nu.

02-02-2009, 11:23


That sucks.. Daar heb je nog een reden om geen hypotheek te nemen...

02-02-2009, 11:25
Volgens mij mag/ kan een bank zich terugtrekken onder bepaalde voorwarden .. Wat geven ze op als reden?

Tevens kan ej de koop stoppen: Financiele gedeelte niet rond te krijgen! Dus geen boete

02-02-2009, 11:28
Uhm het probleem is, dat er nog geen reden is....In principe is er nog niks aan de hand, maar we zijn al vanaf de zomer 2008 bezig met het kopen van dit pand....En het duurt allemaal zo lang en heb nu gehoord dat het aan de bank ligt.... Dus ben bang dat ze het niet aandurven, gaat om een erg groot bedrag.

02-02-2009, 11:34



Citaat door Miss_Magrebia:
Volgens mij mag/ kan een bank zich terugtrekken onder bepaalde voorwarden .. Wat geven ze op als reden?

Tevens kan ej de koop stoppen: Financiele gedeelte niet rond te krijgen! Dus geen boete


Financiele gedeelte is al rond, maandelijkse aflossing en al is al berekent, waarbogrsom is aanbetaald, koopcontract is ondertekent omdat de bank akkoord ging met dit alles.... En nu houden ze de zaak al aantal weken op...alles ligt bij de makelaar om af te ronden zodat we de sleutels kunnen krijgen.... Dit kan toch niet zomaar?

02-02-2009, 11:37

Citaat door Gypsymeid: