Bekijk volle/desktop versie : waarom trouwt er bij ons niemand?



Pagina's : [1] 2 3 4

02-02-2009, 10:44
Salaam,

Ik kom uit een gezin van 6 waarvan ik de 1 na oudste ben en nog 3 zusjes en 1 broertje heb.

Mijn zus is nu 33 jaar en nog steeds niet getrouwd.
Ze wil wel heel graag maar heeft geen vriend en er is ook niemand die haar hand komt vragen.
Een paar jaar geleden hebben ze sihr bij haar gedaan in marokko maar al gauw kwamen we daar achter en heeft een imam alles weg gehaald en haar hamdolillah genezen.

Nu zijn we inmiddels 5 jaar verder maar nog steeds niet en ik en mijn zusje willen trouwen en hebben ook al een relatie maar telkens als puntje bij paaltje komt gebeurt er iets en gaat het niet door.

Het is nu in ieder geval geen sihr maar ik heb van horen zeggen dat omdat mijn zus nog niet getrouwd is de deuren voor ons ook nog niet geopend zijn.

Allah oe a3lam!

Maar ik wil dus weten wat jullie hiervan vinden en of jullie dit kennen en eventueel wat tips en adviezen

02-02-2009, 10:57



Citaat door So_Lovely:
Salaam,

Ik kom uit een gezin van 6 waarvan ik de 1 na oudste ben en nog 3 zusjes en 1 broertje heb.

Mijn zus is nu 33 jaar en nog steeds niet getrouwd.
Ze wil wel heel graag maar heeft geen vriend en er is ook niemand die haar hand komt vragen.
Een paar jaar geleden hebben ze sihr bij haar gedaan in marokko maar al gauw kwamen we daar achter en heeft een imam alles weg gehaald en haar hamdolillah genezen.

Nu zijn we inmiddels 5 jaar verder maar nog steeds niet en ik en mijn zusje willen trouwen en hebben ook al een relatie maar telkens als puntje bij paaltje komt gebeurt er iets en gaat het niet door.

Het is nu in ieder geval geen sihr maar ik heb van horen zeggen dat omdat mijn zus nog niet getrouwd is de deuren voor ons ook nog niet geopend zijn.

Allah oe a3lam!

Maar ik wil dus weten wat jullie hiervan vinden en of jullie dit kennen en eventueel wat tips en adviezen

lieve schat trouwen is heel makkelijk, maar de juiste partner vinden in deze tijd is gewoon bijna onmogelijk, maar inshallah gaan snel alle deuren voor jullie open, positief blijven denken

02-02-2009, 11:23

Citaat door missmis:
lieve schat trouwen is heel makkelijk, maar de juiste partner vinden in deze tijd is gewoon bijna onmogelijk, maar inshallah gaan snel alle deuren voor jullie open, positief blijven denken


Dank je wel meid maar ik maak me echt diepe zorgen

02-02-2009, 11:46
ewa safie....ik ben ook voor mij zus en broers getrouwd drie jaar geleden. mij zus is 32 jaar en trouwt dit jaar en niemand had dit ooit gedacht. meid alles staat voor jullie geschreven lijd je leven en trek het je net al te veel aan.

02-02-2009, 14:38



Citaat door So_Lovely:
Salaam,

Ik kom uit een gezin van 6 waarvan ik de 1 na oudste ben en nog 3 zusjes en 1 broertje heb.

Mijn zus is nu 33 jaar en nog steeds niet getrouwd.
Ze wil wel heel graag maar heeft geen vriend en er is ook niemand die haar hand komt vragen.
Een paar jaar geleden hebben ze sihr bij haar gedaan in marokko maar al gauw kwamen we daar achter en heeft een imam alles weg gehaald en haar hamdolillah genezen.

Nu zijn we inmiddels 5 jaar verder maar nog steeds niet en ik en mijn zusje willen trouwen en hebben ook al een relatie maar telkens als puntje bij paaltje komt gebeurt er iets en gaat het niet door.

Het is nu in ieder geval geen sihr maar ik heb van horen zeggen dat omdat mijn zus nog niet getrouwd is de deuren voor ons ook nog niet geopend zijn.

Allah oe a3lam!

Maar ik wil dus weten wat jullie hiervan vinden en of jullie dit kennen en eventueel wat tips en adviezen


Ik zou het echt bij je vriend gaan zoeken. Ik zou het wel kwalijk vinden als je een relatie hebt, verliefd op elkaar bent en hij zijn leven niet met je wilt delen..

Gair inshaAllah, alles is mekatieb..

02-02-2009, 20:17
Dan is je vriend gewoon een ezel dat hij je nog niet met jou is getrouwd!
Gewoon een ultimatum stellen nu of nooit! Als hij van jou houdt laat hij jou echt niet gaan!

En die onzin van dat de deuren niet openstaan! Ik weet niet wie dat jou heeft verteld maar die persoon spoort niet!

Blijf positief denken en luister alsjeblieft niet naar die onzin!

02-02-2009, 21:52
inderdaad alles wat geschreven staat zal komen dus je hoeft je er echt niet druk om te maken want alles gebeurd met een reden..ghair inschallah

02-02-2009, 23:25
misschien stellen jullie teveel eisen?? Allah ou aglam maar zie dat wel vaker van ongehuwde dames van rond de 30. Als je dan vraagt van ewa wnr jou beurt dan hoor je wel vaak van tjah ik word wel gevraagd maar hij is te klein te dik, te dun, te groot, niet geleerd, en nog zo veel meer.


Moheem alsnog wil ik dit erbij vermelden een huwelijk is zowiezo mektab. Op ieder potje past een dekseltje en inshaalah is het gauw jullie beurt

xx

02-02-2009, 23:44
Er is gewoon te weinig keus in een fatsoenlijke man voor de Marokkaanse dames.

Als ik rond mij kijk en soms zie wat er rondloopt dan denk ik bij mezelf, arme Marokkaanse vrouwen.


04-02-2009, 08:40
Ik snap het gewoon niet dames ik weet dat het mektab is maar je moet mektab ook een handje helpen toch?

Het rare is dat er echt bij geen van ons wat gebeurt, er komen geen mensen om onze hand vragen ik heb een serieuze relati en hij is mijn eerste vriend en inshallah ook mijn laatste dus ik probeer alleen aan te geven dat het echt niet aan uiterlijk ligt eisen of wat dan ook.

Want we verschillen elk van elkaar en toch zit het ons allemaal even tegen.

Telkens als we naar familie gaan blijven ze vol verbazing staan met de opmerkingen hoe komt het dat zulke mooie meiden nog niet getrouwd zijn???

Ik wordt er gewoon heel erg onzeker van

04-02-2009, 09:58
wachten jullie alleen op marokkaanse mannen? Zoja ,dan kan je lang wachten tegenwoordig!

Er zijn genoeg goeie moslim mannen van andere nationaliteiten.

04-02-2009, 15:12
Wij houden geen paardenrace ofso wat ik me gewoon afvraag is waarom wij niet trouwen met een normale man terwijl wij allemaal wel heel graag willen en er voor open staan.

Wij zijn gewone meiden die er goed uitzien voor de mensen die denken dat het aan uiterlijk ligt.
Het is gewoon erg vreemd dat er bij mensen op zijn minst iemand om de hand komt vragen of 1 van de zoveel die trouwt maar bij ons is er op geen enkel gebied van trouwen sprake.

04-02-2009, 16:22


Hoe oud ben jij dan, als k vragen mag?

04-02-2009, 16:26

Citaat door SonnaTillifoen:
Hoe oud ben jij dan, als k vragen mag?



Ik ben 23

04-02-2009, 16:40
jullie zijn vast kenkah lelijk

Pagina's : [1] 2 3 4