Bekijk volle/desktop versie : mozarella



Pagina's : [1] 2

01-02-2009, 22:36
Wat kan ik hier allemaal mee? Welke recepten kan ik daarmee maken?

01-02-2009, 22:47


Door een italiaanse salade mengen.

Met schijfjes tomaat en er dan olijolie, geperste knoflook en basilicum over strooien.

Pasta gerechten, je kan er echt ontzettend veel mee.

01-02-2009, 23:13
heb je miss een recept voor me waarin ik het kan verwerken?

01-02-2009, 23:42
Op een italiaanse bol met tomaat en pesto

Kan zowel koud als warm worden gegeten .

01-02-2009, 23:55


Italiaanse bol???

01-02-2009, 23:57
groot rond knapperig broodje.

Bakker bart..AH...etc

Mag ook stokbrood zijn hoor.

02-02-2009, 12:42
op pizza

in ovenschotels

02-02-2009, 13:04

Citaat door koekje21:
op pizza

in ovenschotels


oh ja, idd

02-02-2009, 13:22
Aubergine, mozerella lasagna.

3 aubergine
4 blikken gepelde tomaten
1/2 bolletjes mozerella
1 ui, heel fijn gesneden
2 teentjes knoflook, fijngehakt
sap van 1/2 citroen
2 theelepels gedroogde oregano
zout & peper.

Snijd de aubergines in plakken van ongeveer 1 cm, bestrooi ze met zout en leg ze 30 min. in een vergiet in de gootsteen om uit te lekken.
ondertussen kun je de tomaten saus gaan maken, hiervoor kan je ook een fles gebruiken maar ik vind het lekkerder om zelf te maken.
Bak de ui en knoflook lichtbruin, voeg hier de gepelde tomaten, oregano en zout & peper aan toe. Laat de saus een kwartiertje zachtjes pruttelen om in te dikken. Nu kun je de aubergines gaan grillen. Laat de grilpan goed heet worden en gril de aubergines aan beide kanten bruin.

Verwarm de oven voor op 180 graden.
Doe in de ovenschaal een klein laagje tomatensaus, leg hierbovenop een laag aubergines en daarbovenop weer wat plakjes mozerella. Vervolgens doe je weer een laag tomatensaus, een laag aubergines, nog een laag tomatensaus en bovenop een laag mozerella. Zet de lasagna voor ongeveer 20 minuten in de oven.

Je kan dit eten met pasta of brood.

02-02-2009, 13:28
Warm broodje mozerella

Verwarm de oven op 180 graden.
Neem een stuk stokbrood, bolletje of wat je zelf het lekkerste vind.
Besprenkel de binnenkant van het brood met wat olijfolie en smeer dit goed uit, een klein beetje maar want anders krijg je een broodje doordrenkt met olijfolie. Strooi er nog wat zout en gedroogde oregano overheen en zet de broodjes voor ongeveer 5 tot 10 minuten in de oven. (ik weet de exacte tijd niet. Het brood moet lichtbruin worden, zodat het lekker knapperig is maar ook niet te, want anders wordt het droog. Dus even goed in de gaten houden. Leg vervolgens de mozerella erop en laat het nogmaals 5 minuten in de oven staan, tot de mozerella mooi gesmolten is. Als het klaar is kan je er naar smaak nog wat zout en oregano overheen strooien. Voor de afwisseling kan je onder de mozerella ook nog wat dunne plakjes tomaat leggen.

02-02-2009, 13:31

Citaat door l4yD:
Warm broodje mozerella

Verwarm de oven op 180 graden.
Neem een stuk stokbrood, bolletje of wat je zelf het lekkerste vind.
Besprenkel de binnenkant van het brood met wat olijfolie en smeer dit goed uit, een klein beetje maar want anders krijg je een broodje doordrenkt met olijfolie. Strooi er nog wat zout en gedroogde oregano overheen en zet de broodjes voor ongeveer 5 tot 10 minuten in de oven. (ik weet de exacte tijd niet. Het brood moet lichtbruin worden, zodat het lekker knapperig is maar ook niet te, want anders wordt het droog. Dus even goed in de gaten houden. Leg vervolgens de mozerella erop en laat het nogmaals 5 minuten in de oven staan, tot de mozerella mooi gesmolten is. Als het klaar is kan je er naar smaak nog wat zout en oregano overheen strooien. Voor de afwisseling kan je onder de mozerella ook nog wat dunne plakjes tomaat leggen.


Dit lijkt me erruuuug lekker, wel simpel maar lekker

02-02-2009, 13:33
Ik vind de Italiaanse keuken ook heel simpel, maar ben er gek op .
Het gaat me in iedergeval een stuk beter af dan de marokaanse keuken.

02-02-2009, 13:46



Citaat door l4yD:
Aubergine, mozerella lasagna.

3 aubergine
4 blikken gepelde tomaten
1/2 bolletjes mozerella
1 ui, heel fijn gesneden
2 teentjes knoflook, fijngehakt
sap van 1/2 citroen
2 theelepels gedroogde oregano
zout & peper.

Snijd de aubergines in plakken van ongeveer 1 cm, bestrooi ze met zout en leg ze 30 min. in een vergiet in de gootsteen om uit te lekken.
ondertussen kun je de tomaten saus gaan maken, hiervoor kan je ook een fles gebruiken maar ik vind het lekkerder om zelf te maken.
Bak de ui en knoflook lichtbruin, voeg hier de gepelde tomaten, oregano en zout & peper aan toe. Laat de saus een kwartiertje zachtjes pruttelen om in te dikken. Nu kun je de aubergines gaan grillen. Laat de grilpan goed heet worden en gril de aubergines aan beide kanten bruin.

Verwarm de oven voor op 180 graden.
Doe in de ovenschaal een klein laagje tomatensaus, leg hierbovenop een laag aubergines en daarbovenop weer wat plakjes mozerella. Vervolgens doe je weer een laag tomatensaus, een laag aubergines, nog een laag tomatensaus en bovenop een laag mozerella. Zet de lasagna voor ongeveer 20 minuten in de oven.

Je kan dit eten met pasta of brood.


klinkt goed

02-02-2009, 15:57

Citaat door l4yD:
Aubergine, mozerella lasagna.

3 aubergine
4 blikken gepelde tomaten
1/2 bolletjes mozerella
1 ui, heel fijn gesneden
2 teentjes knoflook, fijngehakt
sap van 1/2 citroen
2 theelepels gedroogde oregano
zout & peper.

Snijd de aubergines in plakken van ongeveer 1 cm, bestrooi ze met zout en leg ze 30 min. in een vergiet in de gootsteen om uit te lekken.
ondertussen kun je de tomaten saus gaan maken, hiervoor kan je ook een fles gebruiken maar ik vind het lekkerder om zelf te maken.
Bak de ui en knoflook lichtbruin, voeg hier de gepelde tomaten, oregano en zout & peper aan toe. Laat de saus een kwartiertje zachtjes pruttelen om in te dikken. Nu kun je de aubergines gaan grillen. Laat de grilpan goed heet worden en gril de aubergines aan beide kanten bruin.

Verwarm de oven voor op 180 graden.
Doe in de ovenschaal een klein laagje tomatensaus, leg hierbovenop een laag aubergines en daarbovenop weer wat plakjes mozerella. Vervolgens doe je weer een laag tomatensaus, een laag aubergines, nog een laag tomatensaus en bovenop een laag mozerella. Zet de lasagna voor ongeveer 20 minuten in de oven.

Je kan dit eten met pasta of brood.


je kan ook gewoon lasagnabladen ertussen doen toch?

02-02-2009, 18:38
kan je ook doen ja...is ook lekker!!

Pagina's : [1] 2