Bekijk volle/desktop versie : Voor de getrouwde dames met kids



01-02-2009, 19:46
Salaam alaikom zuster fi Laah,

Ik heb een vraag. Hoe delen jullie je tijd in met de kids om zo wat te kunnen doen aan het geloof? Naast de fara'ied is het natuurlijk voor ons vrouwen ook raadzaam om wat te lezen, extra gebeden te doen enz...
Doen jullie daar ook wat aan, of houden jullie door de kids weinig tijd over??
ben erg benieuwd...


Wa salaam alaikom

01-02-2009, 23:10



Citaat door moi_1985:
sallam,

K moet zeggen dat ik in het begin minder praktiseerde toen ik mama werd. Hamd ben k er nu wel mee bezig. Extra gebeden doe ik gewoon voor of na het gebed als ik dat wil doen,zoals je ook tijd kan en moet vrij maken voor je verplichte gebeden. Boeken kan je altijd blijven lezen, natuurlijk kan het zo zijn dat ze dan de ene keer steeds bij je komt zitten en storen. kan je niets aan doen. Lezingen bijwonen heb ik eerlijk gezegd nooit eerder gedaan omdat k mijn dochter nergens achter kan laten en ik zkr weet dat ze dan de hele kamer bij elkaar zou schreeuwen uit verveling,schaamte. ze is namelijk nog 2


nee inderdaad als je je kind nergens kan achterlaten dan gaat het niet. Maar ik denk ook dat het ligt aan het aantal kids dat je hebt en hoe vervelend ze zijn. Als je echt vervelende kids hebt, dan wordt het lastiger.

01-02-2009, 23:24

Citaat door moi_1985:
Ja nou k moet eerlijk zeggen dat iknog maar moeder ben van 1 kind. ben zelf nog jonge moeder van 23 jaar. Alleen is mijn dochter erg onrustig als ze bij onbekende is en bv rustig moet gaan zitten. Ze is dan snel geneigd om rond te willen lopen en spelen. Die onrust wil ik die andere mensen niet aandoen. k probeer dus zoveel mogelijk te lezen(boeken) en internet..

Ben je zelf moeder en hoeveel kids heb jij? Heb jij die probleem ook?


Het is sowieso niet goed om met een kind naar de moskee te gaan die onrustig is, zo worden anderen afgeleid.
Maar het i ook lastig om je te concentreren als er een kind om je heen loopt, en iedere keer wat wil pakken enz enz...

01-02-2009, 23:33
ja is heel irritant

02-02-2009, 00:11


Assalaamoe Alaikoem,

Ik ben moeder van 2 kinderen.
Ik kan Hamdoelillah gewoon bidden met de kids, maar in de middag de koran lezen gaat erg moeilijk.
De kinderen gaan om 20:00 naar bed daarna heb ik genoeg tijd om in de koran te lezen.
Naar lezingen ga ik niet omdat er geen oppas is voor de kleintjes.

02-02-2009, 13:23

Citaat door anfalouya:
Assalaamoe Alaikoem,

Ik ben moeder van 2 kinderen.
Ik kan Hamdoelillah gewoon bidden met de kids, maar in de middag de koran lezen gaat erg moeilijk.
De kinderen gaan om 20:00 naar bed daarna heb ik genoeg tijd om in de koran te lezen.
Naar lezingen ga ik niet omdat er geen oppas is voor de kleintjes.


Als de kinderen vroeg naar bed gaan, zou je in principe uit de koran kunnen lezen, maar heb je dan genoeg tijd over voor je partner??

02-02-2009, 19:48

Citaat door moi_1985:
Tijd voor je partner dat heb je zkr,althans in mijn geval dan. Bij ons slapen wij laat en hoef je niet perse hele avond tot je gaat slapen te lezen. Zo zitten wij dus onze laatste tijd voor we egt ons nest in gaan lkr samen. verder plannen wij ook onze uitjes in het weekend, en zo kan je ook plannen om de avonden ff te gaan wandelen etc. Ik probeer gewoon de tijd die ik dan vrij heb me best te doen om wat te kunnen lezen. Dus tijd vrij naast het tijd hebben van me man en dochter... Want dat is natuurlijk ook weg belangrijk,om leuke dingen te kunnen doen met je gezin


Ja, inderdaad is het belangrijk om leuke dingen te doen met je gezin. Maar met 1 kind is dat natuurlijk allemaal wat makkelijker te plannen. Zodra je 2 of meer kids hebt, is dat wat lastiger denk ik???
Daarnaast gaat natuurlijk niet iedereen laat naar bed denk ik. Als je als vrouw niet werk, dan is het wat makkelijker...

02-02-2009, 20:20
Salaamoen Aleykoem

Ene moment lees ik heel veel boeken en zoek online aar kennis, ander moment gaat het gewoo niet echt.

Maar kids heb daar niet echt problemen mee, ze slapen om 19:00 uur en heb dan alle tijd om kennis op te doen.

Moskee voor lezingen doe ik zelf niet, door meerdere redenen en ook omdat het moeilijk is met kids.

Als je goed plan dan is het te doen.