Bekijk volle/desktop versie : Ik haat...MIJN BROER!!!



Pagina's : [1] 2

20-03-2004, 16:42
Salaam mensen,

jullie zullen nu wel denken waarom haat ze haar eigen broer!Ik zal het jullie uitleggen...

Het begon toen ik 9 jaar was huis was hij was 18 jaar...hij wilde altijd uitgaan feesten organiseren had veel schulden daardoor...Daardoor had hij natuurlijk altijd ruzie met mijn ouders.Hij liep steeds weg maar kwam steeds terug onze deur stond altijd voor hem open.Thuis was r altijd ruzie en al er kwamen mensen naar ons huis toe die we niet kennen ik was altijd doodsbang ik kon nooit slapen wie komt er straks aan de deur omdat hij schulden had begon ik op mijn 13e met een krantewijk en het geld wat ik verdiende ging naar hem toe ik werkte voor zijn schulden!Ik kon nooits iets leuks doen met mijn eigen verdiende geld nooit iets leuks doen als ik vrij had ging ik werken voor hem!

Ik werd gewoon oververmoeid maar deed het toch hij was toch mijn broer wat er zou gebeuren!

Mijn oom kwam speciaal voor hem uit Turkije voor hem ik heb nog een broer hij is 19 nu hij heeft nog nooit een broer gehad!

Elke suikerfeest zonder hem elke speciale dag zonder hem ik zag elke dag mijn ouders huilen mijn broer mijn kleine zusje wist niets alles maar ik zag aan haar gezicht dat ze ook wist wat er aan de hand was.

Ik zag gewoon bijna elke dag mijn ouders mijn broer huilen ik werkte voor hem ik was gestopt met school op mijn 16e en werkte fulltime voor hem! Ik was door hem depressief geworden ik heb tig keer geprobeerd zelfmoord te plegen door mijn polsen te snijden mijn andere broer zag het en mijn moeder is er achter gekomen dat ik niet meer naar school ging...Ik werd zelf ook ziek leed ook aan boulimia ik zag eten als mijn beste vriend het klinkt raar maar ja toen ik zoveel op had stak ik mijn vinger in mijn mond.

Nu heeft mijn broer weer contact met mijn ouders en komt af en toe naar huis toe en gaat gelukkig goed met hem heeft geen schulden meer...Maar een ding weet ik wel onze band wordt nooit meer als vroeger voordat deze ellende begon en ik zal hem nooit als mijn broer beschouwen want hij was er nooit als ik hem nodig had daarom hou ik heel erg van mijn andere broer hij was gewoon 2 broers in 1 ik hou heel erg van hem en mijn andere broer haat ik...

20-03-2004, 16:46


wat erg voor je!!

20-03-2004, 16:51
wat erg voor je..!

20-03-2004, 16:54
Wat erg meid!

Heeft je broer nu ook spijt? Beseft hij wat hij jullie heeft aangedaan?

Ik wens je heel veel sterkte toe en ik hoop dat nu het geluk voor jullie is. Je bent er inmiddels wel aan toe.

Toch wil ik je zeggen dat haat ook jezelf kapot maakt. Ik heb zelf ook gehaat. Ik heb pas rust gekregen toen ik had leren vergeven. Maar vergeven is absoluut niet makkelijk. Denk er eens over na, en probeer er rust mee te krijgen. Misschien zelfs te vergeven. Ook al heeft hij misschien nooit zijn excuses aangeboden. Doe het dan voor jezelf. Want alleen dan krijg jij helemaal rust in je hart.

Hoe dan ook, heel veel sterkte met alles en ik vind het meer dan superflink van je dat je altijd zo hard hebt gewerkt en toch nooit iets leuks ermee kon doen.

Gaat het nu beter met je? Zie je het leven nu wel zitten? En is die bolimia voorbij?

Groetjes.

20-03-2004, 17:03


dank jullie wel dat jullie zo lief reageren heb ik namelijk echt nodig...

Hij beseft nu inderdaad goed wat hij heeft gedaan ja hij zegt wel het spijt me dat ik er niet voor jullie waren ik respecteer je je dat je alleen voor me gewerkt hebt je stond altijd voor me klaar maar ik nooit voor jou. hij heeft heel veel gezegd maar ja hij heeft mij in de steek gelaten waar was hij toen ik hem nodig had als ik hem belde wilde hij alleen geld alleen maar geld ik ging letterlijk dood hij probeert nu af en toe de BROER te spelen maar ook al probeert hij dat ik hoef hem niet meer ik ben nu bijna 18 heb al die tijd alles zelf gedaan en nu heb ik hem ook niet meer nodig! Het klinkt misschien hard maar ik haat het hem echt door hem heb ik tig keer geprobeerd om zelfmoord te plegen weet je hoe het voelt om elke dag van schoolte komen en dan zie je je ouders huilen en dan gaan werken mijn moeder lag 3 weken in het ziekenhuis ik moest elkedag schoonmaken eten school werk naar het ziekenhuis ik werd gek!

Hij heeft ons verlaten nu ben ik oud genoeg ben ook wijzer nu heeft hij misschien mij nodig maar hij is te laat want nu ben ik er niet meer voor hem hij zoekt het maar uit!!!

20-03-2004, 17:12

Citaat:
Origineel gepost door toprakkizi
dank jullie wel dat jullie zo lief reageren heb ik namelijk echt nodig...

Hij beseft nu inderdaad goed wat hij heeft gedaan ja hij zegt wel het spijt me dat ik er niet voor jullie waren ik respecteer je je dat je alleen voor me gewerkt hebt je stond altijd voor me klaar maar ik nooit voor jou. hij heeft heel veel gezegd maar ja hij heeft mij in de steek gelaten waar was hij toen ik hem nodig had als ik hem belde wilde hij alleen geld alleen maar geld ik ging letterlijk dood hij probeert nu af en toe de BROER te spelen maar ook al probeert hij dat ik hoef hem niet meer ik ben nu bijna 18 heb al die tijd alles zelf gedaan en nu heb ik hem ook niet meer nodig! Het klinkt misschien hard maar ik haat het hem echt door hem heb ik tig keer geprobeerd om zelfmoord te plegen weet je hoe het voelt om elke dag van schoolte komen en dan zie je je ouders huilen en dan gaan werken mijn moeder lag 3 weken in het ziekenhuis ik moest elkedag schoonmaken eten school werk naar het ziekenhuis ik werd gek!

Hij heeft ons verlaten nu ben ik oud genoeg ben ook wijzer nu heeft hij misschien mij nodig maar hij is te laat want nu ben ik er niet meer voor hem hij zoekt het maar uit!!!
Nee kijk het is erg wat er gebeurd is... alleen haten mag je niet je moet niemand haten.... maakt niks uit wat hij heeft gedaan je moet hem vergeven alleen dan vindt je rust en het is niet aan jou om hem te straffen dat is op dag des oordeels.... dus je moet leren vergeven misschien makkelijker gezegd dan gedaan maar ej moet dat echt doen.... en geef je broer een kans en geef hem een kans om te kijken of hij er echt spijt aan heeft en probeer het te vergeven dan krijg jij automatisch ook rust.... ik hoop dat het je lukt veel sterkte nog meid incha allah rabi amin komt alles goed....

en denk er goed overna voordat je beslissingen maakt!!

20-03-2004, 17:15
begrijpelijk.

20-03-2004, 17:18
Nee, ik weet niet hoe datgene voelt wat jij hebt gevoelt. Volgens mij heel beroerd en erg deprimerend. Ik kan me jouw reactie heel goed voorstellen. En een goed contact kun je niet zomaar herstellen of beginnen of afdwingen. Voor jou voelt het beter om afstand te houden. Moet je doen. Jij hebt nu wel het recht om voor jezelf te kiezen.

Wat ik zei over vergeven, dat zei ik voor je eigen goed voelen. Denk er gewoon eens rustig over na. Want ik denk dat je nog steeds geen rust in je hart hebt gevonden.

Heel veel sterkte en ik wens je alle goeds toe.

20-03-2004, 17:29

Citaat:
Origineel gepost door toprakkizi
Salaam mensen,

jullie zullen nu wel denken waarom haat ze haar eigen broer!Ik zal het jullie uitleggen...

Het begon toen ik 9 jaar was huis was hij was 18 jaar...hij wilde altijd uitgaan feesten organiseren had veel schulden daardoor...Daardoor had hij natuurlijk altijd ruzie met mijn ouders.Hij liep steeds weg maar kwam steeds terug onze deur stond altijd voor hem open.Thuis was r altijd ruzie en al er kwamen mensen naar ons huis toe die we niet kennen ik was altijd doodsbang ik kon nooit slapen wie komt er straks aan de deur omdat hij schulden had begon ik op mijn 13e met een krantewijk en het geld wat ik verdiende ging naar hem toe ik werkte voor zijn schulden!Ik kon nooits iets leuks doen met mijn eigen verdiende geld nooit iets leuks doen als ik vrij had ging ik werken voor hem!

Ik werd gewoon oververmoeid maar deed het toch hij was toch mijn broer wat er zou gebeuren!

Mijn oom kwam speciaal voor hem uit Turkije voor hem ik heb nog een broer hij is 19 nu hij heeft nog nooit een broer gehad!

Elke suikerfeest zonder hem elke speciale dag zonder hem ik zag elke dag mijn ouders huilen mijn broer mijn kleine zusje wist niets alles maar ik zag aan haar gezicht dat ze ook wist wat er aan de hand was.

Ik zag gewoon bijna elke dag mijn ouders mijn broer huilen ik werkte voor hem ik was gestopt met school op mijn 16e en werkte fulltime voor hem! Ik was door hem depressief geworden ik heb tig keer geprobeerd zelfmoord te plegen door mijn polsen te snijden mijn andere broer zag het en mijn moeder is er achter gekomen dat ik niet meer naar school ging...Ik werd zelf ook ziek leed ook aan boulimia ik zag eten als mijn beste vriend het klinkt raar maar ja toen ik zoveel op had stak ik mijn vinger in mijn mond.

Nu heeft mijn broer weer contact met mijn ouders en komt af en toe naar huis toe en gaat gelukkig goed met hem heeft geen schulden meer...Maar een ding weet ik wel onze band wordt nooit meer als vroeger voordat deze ellende begon en ik zal hem nooit als mijn broer beschouwen want hij was er nooit als ik hem nodig had daarom hou ik heel erg van mijn andere broer hij was gewoon 2 broers in 1 ik hou heel erg van hem en mijn andere broer haat ik...
en trouwens nog iets als je het je neef kan vergeven en met hem gewoon kan praten dan vind ik dat je helemelaa je broer een kans moet geven denk er goed overna

20-03-2004, 18:01

Citaat:
Origineel gepost door toprakkizi
Salaam mensen,

jullie zullen nu wel denken waarom haat ze haar eigen broer!Ik zal het jullie uitleggen...

Het begon toen ik 9 jaar was huis was hij was 18 jaar...hij wilde altijd uitgaan feesten organiseren had veel schulden daardoor...Daardoor had hij natuurlijk altijd ruzie met mijn ouders.Hij liep steeds weg maar kwam steeds terug onze deur stond altijd voor hem open.Thuis was r altijd ruzie en al er kwamen mensen naar ons huis toe die we niet kennen ik was altijd doodsbang ik kon nooit slapen wie komt er straks aan de deur omdat hij schulden had begon ik op mijn 13e met een krantewijk en het geld wat ik verdiende ging naar hem toe ik werkte voor zijn schulden!Ik kon nooits iets leuks doen met mijn eigen verdiende geld nooit iets leuks doen als ik vrij had ging ik werken voor hem!

Ik werd gewoon oververmoeid maar deed het toch hij was toch mijn broer wat er zou gebeuren!

Mijn oom kwam speciaal voor hem uit Turkije voor hem ik heb nog een broer hij is 19 nu hij heeft nog nooit een broer gehad!

Elke suikerfeest zonder hem elke speciale dag zonder hem ik zag elke dag mijn ouders huilen mijn broer mijn kleine zusje wist niets alles maar ik zag aan haar gezicht dat ze ook wist wat er aan de hand was.

Ik zag gewoon bijna elke dag mijn ouders mijn broer huilen ik werkte voor hem ik was gestopt met school op mijn 16e en werkte fulltime voor hem! Ik was door hem depressief geworden ik heb tig keer geprobeerd zelfmoord te plegen door mijn polsen te snijden mijn andere broer zag het en mijn moeder is er achter gekomen dat ik niet meer naar school ging...Ik werd zelf ook ziek leed ook aan boulimia ik zag eten als mijn beste vriend het klinkt raar maar ja toen ik zoveel op had stak ik mijn vinger in mijn mond.

Nu heeft mijn broer weer contact met mijn ouders en komt af en toe naar huis toe en gaat gelukkig goed met hem heeft geen schulden meer...Maar een ding weet ik wel onze band wordt nooit meer als vroeger voordat deze ellende begon en ik zal hem nooit als mijn broer beschouwen want hij was er nooit als ik hem nodig had daarom hou ik heel erg van mijn andere broer hij was gewoon 2 broers in 1 ik hou heel erg van hem en mijn andere broer haat ik...
en wat doe je nu

20-03-2004, 18:09
Ik zou eerlijk gezegd wel zoiets over hebben voor mijn broer

En broers en zussen horen mekaar te helpen en hun uit hun fouten te helpen!

He WaS YouNg!!

- CIAO -

20-03-2004, 19:12
Allah je 3tiek a sbar.. Allah zal je belonen voor je goede daden meissie.. Ik hoop dat het nu wat beter gaat!

21-03-2004, 13:35


wat erg voor je ik hoop dat je nu een leukere leven hebt en vergeet het leven van vroeger

21-03-2004, 14:26
salaamo3alaikom toprakizzi
allereerst vind ik het heel erg voor je wat je hebt moeten doorstaan.\
Je moet de dingen wel zo zien
Allah zegt degene die in deze wereld lijd die zal het in het hiernamaals inshallah goed hebben.
Je moet een ding goed weten wat er ook gebeurt in je leven JE MOET NOOIT ZELFMOORDNEIGINGEN HEBBEN. Dat is uitgesloten.
Mocht er iets naars gebeuren pak de koran en ga lekker op je gemak lezen of ga bidden. Maar die zelfmoordneigingen dat is de satan die jou dat influisterd.
Wat je broer betreft wat hij ook heeft gedaan je moet hem absoluut niet haten en iedereen verdient een tweede kans.
jij zei zelf al hij heeft contact met ons opgezocht nou als hij nu ziet dat zijn zus hem haat dan kan hij misschien weer terug vallen op de activiteieten die hij verichtte
ik wens je veel sterkte toe en moge allah je helpen
salamo3alaikom

21-03-2004, 14:37
hey meisje ik begrijp je woedde om je broer, hij heeft je veel leed en pijn,verdriet etc. aangedaan
maar wat er ook gebeurd het blijft je broer en ze zeggen vergeven
als allah zelfs kan vergeven, dan kan de mens het al helemaal

lieverd kijk je moet hem niet haten, probeer het rustig weer met hem op te bouwen
lieverd stel je voor lai star natuurlijk, hij was overleden ofzo....
dan zou je echt wel je leven lang spijt hebben dat je hem niet hebt verteld ik hou van je broer etc.

het blijft je broer
en probeer het rustig weer op te bouwen

( dat is mijn mening hoor )
veel sterkte en succes

Pagina's : [1] 2