Bekijk volle/desktop versie : Brit biedt huis aan via Sudoku



31-01-2009, 09:46
AMSTERDAM – Een 49-jarige Brit biedt zijn huis aan als prijs aan diegene die zijn Sudoku weet op te lossen.

Dave Mackie biedt zijn huis aan als hoofdprijs omdat hij wil emigreren naar Egypte. De waarde van het huis is een slordige 675.000 euro.

Deelnemers die kans willen maken op het droomhuis in Hambleton, vlakbij Blackpool, met stoombad en sauna moeten vijftig euro betalen om mee te doen.

Waarde

De winnaar van het optrekje wordt volgend jaar februari of wanneer 14.000 mensen de puzzel hebben geprobeerd te maken getrokken. Mackie, een fanatieke puzzelaar, wil op deze manier de waarde van zijn huis terug krijgen in deze onzekere tijd.

Volgens Mackie zit er geen addertje onder het gras: “Ik wil graag in het buitenland van mijn pensioen genieten. Ik vind dit een leuke manier om van mijn huis af te komen zonder dat ik onder de kredietkrisis lijd.”

Verslaafd

Mackie zelf is verslaafd aan Sudoku's. “Ik kan niet zonder mijn dagelijkse puzzel. En waar anders kun je je droomhuis winnen voor vijftig euro? De winnaar krijgt een hypotheekvrij huis en ik krijg de marktwaarde”, aldus de puzzelaar. De 25.000 euro winst gebruikt hij om advertenties te bekostigen.

Indien Mackie niet aan de 14.000 deelnemers komt voor februari 2010 dan wint één van de deelnemers het ingelegde prijzengeld.

http://www.nu.nl/opmerkelijk/1908618/brit-biedt-huis-aan-via-sudoku.html

31-01-2009, 09:47


http://www.win-free-home.com/

Hier is het huis en je kunt de puzzel hier proberen op te lossen.

31-01-2009, 09:48
Slim van hem, zie je sudoku's maken je toch wel slim

31-01-2009, 09:53
Soort verkapte vorm van loterij.

Wou een Nederlands echtpaar ook doen met hun onverkoopbare Franse woonboerderij. Ze schreven een Europese loterij uit, als er genoeg loten waren verkocht, voor een bedrag gelijk aan hun vraagprijs,dan zou een notaris de winnaar bekend maken.

Maar de Nederlandse justitie heeft keihard ingegrepen: Het echtpaar zou lotenkopers aanzetten tot kansspelverslaving!! En dus is het officieel verboden.