Bekijk volle/desktop versie : Middeltjes die zwangerschap versnellen



Pagina's : [1] 2

30-01-2009, 23:27
Hallo allemaal,

Ik probeer al zo lang zwanger te worden en het wil maar niet lukken. Ik heb ergens gehoord dat habba sawda goed zou zijn en hab-erchad. Weet iemand hier meer over? En kennen jullie misschien andere voedingsmiddelen die de zwangerschap een handje helpen? Alvast bedankt.

30-01-2009, 23:31


je moet kaijmoen beldie drinken met lwater het helpt heel goed als je kou hebt en je baarmoeder en hoe lang ben je bezig

30-01-2009, 23:51
Ik ben nu ook 2 jaar en een paar maanden bezig. Meid het beste is veel doea doen en dokters als sabab zien.

Trouwens gember en honing zijn 2 dingen die kunnen bijdragen aan vermeerderig van de vruchtbaarheid.

Moge Allah jou snel verblijden!

31-01-2009, 00:30
hey meid weet je wat je ééns moet proberen clomid probeer dat één keer 2tabletten per dag vanaf de 3de dag tot dag7 en ik hoop dat het u dan lukt ik heb er zelf ervaring mee

31-01-2009, 00:33


gemalen habbat sawda, met honing of warme melk, elke avond voor het slapen gaan...
Habbat rchad word ook aanbevolen het te proberen...
Alllah ie far7ak...

31-01-2009, 00:35

Citaat door bailaamor:
hey meid weet je wat je ééns moet proberen clomid probeer dat één keer 2tabletten per dag vanaf de 3de dag tot dag7 en ik hoop dat het u dan lukt ik heb er zelf ervaring mee



Het beste is wanneer een gynacoloog dat voorschrijft anders niet.

31-01-2009, 01:23

Citaat door safa82:
Hallo allemaal,

Ik probeer al zo lang zwanger te worden en het wil maar niet lukken. Ik heb ergens gehoord dat habba sawda goed zou zijn en hab-erchad. Weet iemand hier meer over? En kennen jullie misschien andere voedingsmiddelen die de zwangerschap een handje helpen? Alvast bedankt.


Assalaamoe aleikoem,

Ik heb voor jou wat informatie verzamelt InshaAllah zal het een sabab zijn voor jou dat je zwanger wordt.
Het zijn verhalen van verschillende mensen.

.................................................. .................................................. ....................
Dua/Smeekbeden
Beste mensen,Tawakkoel Allah..Tawakkoel Rabanakoem,vestig je hoop
op Hem en verricht smeekbedens.Hier zijn er een paar :

Je kunt de doe’a van Zakariya (alaihi salaam) verrichten, die zei:

رَبِّ لا تَذَرْن& #1616;ي فَرْدً&#157 5; وَأَنْت& #1614; خَيْرُ الْوَار& #1616;ثِينَ

Rabbi la tadharni fardan wa anta khayr ul-warithien

“Mijn Heer, laat mij niet alleen (zonder nageslacht) en U bent de beste van de erfgenamen.” {Al-Anbiya’ 21:89}

رَبِّ هَبْ لِي مِنْ لَدُنْك& #1614; ذُرِّيّ& #1614;ةً طَيِّبَ& #1577;ً إِنَّك&#161 4; سَمِيع&#161 5; الدُّعَ& #1575;ءِ

Rabbi hab li min ladunka dhurriyyatan tayyibatan innaka sami’ al-doe’a’

“O mijn Heer, schenk mij van U een goed nageslacht, voorwaar, U bent het die de smeekbede hoort.” {Aal ‘Imran 3:38}
Het verhaal van Zakariya
.................................................. .................................................. ....................
ik had paar jaar geleden te horen gekregen dat mijn linkereierstok helaas niet meer werkt dus die was 99% naar de maan , dus de arts zei geeft niet je kunt ook met 1 eierstok zwanger worden wat deed ik , ik ging elke avond habatsouda nemen met honing en na mijn menstruatie ging ik 7 dagen lang stomen met lavendel
paar maandjes later weer controlle gehad wat denk je ik kreeg weer echo om iets anders toen keek de arts heel raar , ze zei jij had toch maar 1 eierstok die werkt? ik zo van ja waarom ? ze haalde nog een arts erbij ze zeiden dit is een wonder want je linkereierstok is heel goed die doet zijn werk en normaal kan dat niet als het eenmaal niet werkt dat blijft het normaal zo het is niet te genezen daarom zo zie je maar weer wat kruiden wel niet kunnen doen
.................................................. .................................................. ....................
Salam,

Ik ben nu alhamdoelilah zwanger na 2 jaar na mn miskraam.

Ik was ook veels te mee bezig en ook met kruiden begonnen en lavendel stomen etc,ik wer er gek van . OOk naar maroc dat een oud vrouwjte probeerde de kou weg te halen. Ik mocht 7 dagen niet doucehn en het was ook 40 graden nou jekunt het wel voorstellen stinken dat ik deed.Hahaha

En toen dacht ik il laat het aan Allah over en la meketeb lie ja kinderen dan moet ik maar geduld voorheben.

Maar heb niet stil gezeten natuurlijk. Ik ben vitaminen pillen gaan slikken van etos zwanger worden en jahoor na 1 maand ZWANGER!
Liefs
.................................................. .................................................. ....................


Meid het is soms ook wel eens vitamine gebrek wat sommige vrouwen hebben. Ik geloof zeker wat jij hier boven schrijft. Mijn nicht kon ook moeilijk zwanger worden. Ik had toen der tijd (aantal jaar geleden) vitamine voor zwangere vrouwen gekocht, wat eigenlijk per ongelijk was. Want ik had gewoon de normale multi vitamine nodig. Dus ik langs mijn nicht en heb het maar gegeven. Ze was sceptisch naar vitamine enzo, want ze had al habbet asawda die ze al jaren nam.

Maar goed, ze heeft mij nog eens gebeld, van dat ze het toch zal in nemen.
En ja hoor, na die maand was ze gewoon zwanger.
Terwijl ze 5jaar bezig was!!! De vitamine die ze gebruikte was, vitamine van nutricia. Ik weet niet of ze nog te vinden zijn.
.................................................. .................................................. ....................

Salaam alikoum warahmatullahi wabarakatuhu

Ik heb een leuke site gevonden met heel nuttige informatie, niet alleen over zwanger worden natuurlijk. Maar hij is echt leuk en ik wilde het in eerste instantie met jullie delen. Je kan er echt veel op terugvinden, hij is ook goed voor mensen met longproblemen. En als je kindjes hebt met astma enzo. Ook voor je ouders die al wat aan de oudere kant zijn, kan je wat hulpmiddeltjes qua kruiden vinden inshallah, en zoals we allen weten hebben ze graag wat vers uit de natuur komt.

Ghair inshallah, maar in mijn topic geef ik de eer aan de dames die zwanger willen worden; inshallah, dit is enkel een beetje sebab, Allah taa'la bepaalt wat hij ons geeft of niet geeft, je mag ook een dua plaatsen.

Inshallah krijgen jullie allen een gezond kindje.
En mogen Allah taa'la degenen die ziek zijn, doen beteren.

Hieronder het stukje;

Beste Mevrouw,

Ik ben in mijn boeken gedoken na uw vraag, maar volgens mij bestaat er geen kruid dat ervoor zorgt dat je sneller zwanger wordt. Als u de reden weet waarom u niet snel zwanger raakt, bijvoorbeeld stress of een verstoorde hormoonbalans, dan zou dat wel behandeld kunnen worden met kruiden om zo de kans op zwanger worden groter te maken.
Ik weet wel dat Vrouwenmantel(alchemilla) een goed kruid is om in te nemen voor de zwangerschap. Vrouwenmantel brengt de hormonen weer in balans en het versterkt de baarmoeder. Ik moet er wel bij zeggen dat Vrouwenmantel absoluut niet tijdens de zwangerschap ingenomen mag worden! Dit kruid heeft namelijk oo een uitdrijvende werking..
Vrouwenmantel is ook een goed kruid om in te nemen tijdens en na de bevalling, omdat het kruid een uitdrijvende werking heeft en het stelpt de bloeding.
Helaas kan ik u verder geen advies geven.

Met vriendelijke groet.



Hier nog enkele kruiden die men VOOR de zwangerschap, dus die een positieve werking hebben om zwanger te worden, Maar het zijn GEEN WONDERMIDDELEN

Ps. Deze kruiden niet tijdens de zwangerschap innemen!

Gember: Bevordert een normale menstruatie.

Kuisboomvrucht Ondersteunt de hormonale balans.

Maca: het is een adaptogeen, dat betekent dat het een algehele versterkende invloed heeft op lichaam en geest. Het heeft een normaliserende en balancerende invloed op het lichaam en ondersteunt lichaam en geest in situaties van stress. Goed voor het libido; Voor in situaties van stress; Helpt bij gewichtsverlies; Bij overgangsverschijnselen.

Voor een goede gemoedstoestand; Goed voor hart en bloedvaten; Voor in situaties van stress; Bevordert een goede nachtrust.

Rozemarijn: Bron van antioxidanten.

Schizandra: Heeft een positieve invloed op het libido en bevordert een normale menstruatie. Is een krachtige antioxidant en adaptogeen en het heeft een gunstige invloed op de luchtwegen en de lever.

Teunisbloemolie: Bron van GLA (gamma-linoleenzuur) dat nodig is voor de aanmaak van prostaglandines en andere hormoonachtige stoffen.

Zilverkaars: Bevordert een gezonde hormoonhuishouding, ook tijdens de menopauze.



Vruchtbare voeding voor de vrouw


Gezonde eetgewoontes aankweken vanaf 1 jaar tot 3 maanden voor de bevruchting

Hoe sneller je gezonde eetgewoontes aanneemt, hoe meer kans je maakt om sneller zwanger te worden en ook later te genieten van een zorgeloze zwangerschap. Voeding heeft zowel een invloed op de vruchtbaarheid van mannen als op die van vrouwen. Tot voor 3 maanden voor de bevruchting hebben je eetgewoontes werkelijk een invloed op je vruchtbaarheid.

Weg met kunstmatige zoetstoffen en cafeïnerijke dranken…

Indien je eetgewoontes te wensen over laten, zal je je eetpatroon hier en daar grondig moeten aanpassen. Je kan alvast beginnen met het weglaten van zoetstoffen en het verminderen van je koffieverbruik. Een groot verbruik van zowel kunstmatige zoetstoffen als koffie, brengen de geslachtsklieren uit evenwicht. Cafeïne kan een negatieve invloed hebben op de vruchtbaarheid van de vrouw. Volgens een recente studie van het Amerikaanse National Institute of Health kan een dagelijkse inname van meer dan 3 kopjes koffie de kansen op bevruchting met 27% doen verminderen. Zelfs een matige inname van cafeïne (tot 3 kopjes koffie per dag of een inname van ongeveer 300 mg) zou de vruchtbaarheid kunnen verstoren. Zo zien vrouwen die dagelijks een 2-tal bakjes troost drinken, hun kansen op bevruchting die cyclus met 10% verminderd…

31-01-2009, 01:27

Citaat door safa82:
Hallo allemaal,

Ik probeer al zo lang zwanger te worden en het wil maar niet lukken. Ik heb ergens gehoord dat habba sawda goed zou zijn en hab-erchad. Weet iemand hier meer over? En kennen jullie misschien andere voedingsmiddelen die de zwangerschap een handje helpen? Alvast bedankt.



Natuurlijk bevindt cafeïne zich niet enkel in koffie. Cafeïne zit in een heleboel drankjes en voedingswaren ‘verborgen’. Om exact te weten of en hoeveel cafeïne iets bevat, lees je best de informatie op de verpakking van het product. We geven je hier alvast een lijstje met cafeïnebevattende dranken en ingrediënten:
‘Klassieke’ Koffie
tussen 105 en 115 mg/kopje

Espresso
100 mg/kopje

Cappuccino
100 mg/kopje

‘Cafeïnevrije’ koffie
5 mg/kopje

IJsthee
70 mg/glas

Instant thee
30 mg/kopje

Cola
tussen 30 en 56 mg/glas

Dieetcola
tussen 38 en 45 mg/glas

Chocolademelk
4 mg/kop

Sommige pijnstillers
vanaf 30 mg/pil

Sommige dieetpillen
tussen 100 en 200 mg/pil




Bij mannen wordt aangenomen dat een matig verbruik van cafeïne een positieve invloed heeft op de vruchtbaarheid. Het zou immers de beweeglijkheid van de zaadcellen stimuleren.

Genotsmiddelen: zoveel mogelijk beperken

Dat je nicotine en alcohol best kan vermijden, hoeven we je allicht niet meer te vertellen. Indien het voor jou om een aantal redenen moeilijk is om volledig met deze gewoontes te breken, kan je wel proberen je alcohol- en nicotineverbruik te matigen. Onderzoek wijst uit dat rooksters ernstige schade kunnen toebrengen aan hun eicellen, eileiders en baarmoederhals. Sigaretten brengen dus niet enkel je vruchtbaarheid in het gedrang, maar hebben een zeer nefaste invloed op het toekomstige embryo.

Een glaasje wijn op tijd en stond staat je vruchtbaarheid zeker niet in de weg. Om als ‘proberend koppel’ een beetje in de ‘mood’ te geraken, is een lekkere maaltijd met daarbij een passend wijntje nog steeds een succesformule. Toch geldt het principe ‘geniet, maar drink met mate’ nu meer dan ooit. Drink je meer dan een 1 à 2 glaasjes per dag, dan kan dit immers rechtsreeks een invloed hebben op je vruchtbaarheid. Zelfs een matig alcoholverbruik kan leiden tot genetische beschadiging van je eicel en dus afwijkingen bij je toekomstige baby.

Vitamine- en mineralensupplementen: indien nodig

In normale omstandigheden volstaat een evenwichtige voeding om aan al je noden aan vitamines en mineralen te voldoen. Toch kan niet iedereen bij elke maaltijd op z’n voeding letten. Een drukke job of een stresserende dagtaak staan een evenwichtig dieet meer dan eens in de weg. Indien het voor jou niet steeds mogelijk is om gezond te eten, overleg je best met je dokter of het aangewezen is dat je voedingssupplementen slikt. Let wel, een voedingssupplement mag je slechts als aanvulling op je gewone voeding beschouwen, nooit als vervangmiddel.

Sommige voedingssupplementen die je zonder voorschrift kan aanschaffen, bevatten te hoge doseringen aan vitamines. Er wordt dan ook vaak aangeraden om over te schakelen naar een voedingssupplement voor zwangere vrouwen, omdat de doseringen in deze supplementen veel nauwlettender in het oog worden gehouden. Daarenboven zijn de voedingssupplementen die worden aangeraden tijdens de preconceptie periode en de zwangerschap gelijkaardig. De hoeveelheden die we hieronder aangeven, zijn de dagelijks aan te raden doses.

Vitamine A: 0,7 mg/dag

Een evenwichtig gehalte aan vitamine A is al voor de eigenlijke bevruchting van belang. Het stimuleert niet enkel de vruchtbaarheid, maar helpt eveneens bij de preventie van aangeboren afwijkingen en infecties. Let wel, een te hoge dosis aan vitamine A kan gevaarlijk zijn voor jou en je toekomstige baby. Kies je voor een voedingssupplement, dan is het eigenlijk aan te raden om de voorkeur te geven aan bètacaroteen, een soort voorstadium van vitamine A. Bètacaroteen is geheel ongevaarlijk: heeft je lichaam er voldoende van, dan zet het geen provitamine meer om en loop je geen risico op hyperavitaminose of vitaminevergiftiging. In je voeding zijn de beste vitamine A-bronnen : wortelen, paprika, groene kool, venkel, abrikozen, tomaten, broccoli, groene kool, volkorenbrood en boter.

Vitamine B1: 1,4 mg/dag

Deze vitamine kan bijdragen tot het voorkomen van geestelijke gezondheidsproblemen, een slechte concentratie en een slecht geheugen. Het verlicht eveneens de prikkelbaarheid en de vermoeidheid die vaak met de stresserende preconceptie periode gepaard gaan. In het algemeen werkt vitamine B1 gunstig op de vruchtbaarheid en versterkt het de eetlust. Biergist, varkensvlees, gevogelte, sojabonen, havervlokken, volkorenbrood, tarwekiemen, peulvruchten, ongepelde rijst en aardappelen zijn de beste vitamine B1-bronnen.

Vitamine B3: 18 mg/dag

Vitamine B3 voorkomt o.a. hoofdpijn, spanning en nervositeit. Een evenwichtig gehalte aan deze vitamine draagt bij de bevruchting en tijdens de zwangerschap bij tot de preventie van aangeboren afwijkingen. De beste vitamine B3-bronnen zijn : gevogelte, melk, konijn, tong, makreel, sardienen, biergist, tarwezemelen, mager vlees en champignons.

Vitamine B5: 6 mg/dag

Supplementen kunnen helpen bij slapeloosheid en depressie. Een tekort aan deze vitamine kan leiden tot verschillende vruchtbaarheidsproblemen. Belangrijke vitamine B5-bronnen zijn: sojascheuten, champignons, broccoli, kaas, eieren, kip, melk, biergist, havervlokken en volkorenbrood.

Vitamine C: 60 mg/dag

Om zwanger te raken, is een goede weerstand van essentieel belang. Indien je lichaam ‘aanvoelt’ dat zijn weerstand niet op peil is, zal het minder geneigd zijn een bevruchting ‘toe te laten’. Vitamine C speelt een belangrijke rol in de opbouw van jouw weerstand en dat van je toekomstig kind. Het verbetert eveneens de ijzeropname en is belangrijk voor de algemene gezondheid, zowel geestelijk als lichamelijk. De beste vitamine C-bronnen zijn : kersen, rozenbottel, rode paprika, zanddoorn, aardappelen, kiwi’s, aardbeien, citrusvruchten, zwarte aalbessen en alle koolsoorten.

Vitamine D: 0,5 mg/dag

Deze vitamine, die op natuurlijke wijze wordt aangemaakt onder invloed van zonlicht op je huid, draagt bij tot de absorptie van calcium en magnesium, 2 soorten mineralen die zeer belangrijk zijn voor wie zwanger wil worden (zie infra). Voor de productie van vitamine D heb je cholesterol nodig dat je terugvindt in eieren, kaas, melk en boter. Tijdens de wintermaanden zijn levertraan en zeevis aangewezen.

Essentiële vetzuren: 700 mg/dag

Een supplement aan essentiële vetzuren is in de preconceptie periode vooral nuttig bij het regelen van de eisprong en de menstruatie. Je vindt essentiële vetzuren terug in saffloerolie, maïskiem olie, sojaolie, lijnolie, arachideolie, zeevis, visolie, Bernagie olie, zonnebloemolie en teunisbloemolie.

Foliumzuur: 0,4 mg/dag

Wil je zwanger worden, dan is een dagelijkse dosis van 400 microgram aan foliumzuur sterk aanbevolen. Foliumzuur beperkt op drastische wijze de kansen op afwijkingen die het gevolg zijn van een neuraal buisdefect (zoals o.a. spina bifida of open ruggetje). Om zeker te zijn dat je elke dag je 400 microgram binnenkrijgt, kan je je voeding aanvullen met foliumzuurtabletten. Deze tabletten kan je zonder voorschrift bij je apotheker verkrijgen. Foliumzuur is een vitamine die je terugvindt in verse groenten, fruit, aardappelen, peulvruchten, volkoren- en zuivelproducten.

Magnesium: 300 mg/dag

Het is belangrijk dat je magnesiumgehalte al voor de bevruchting in evenwicht is. De zwangerschap maakt een magnesiumtekort immers ernstiger. Om je magnesiumpeil in evenwicht te houden, eet je regelmatig postelein, tarwekiemen, peulvruchten, gevogelte, rund, vis, algen, volle granen en biergist en vergeet je niet regelmatig mineraalwater te drinken.

31-01-2009, 01:28

Citaat door safa82:
Hallo allemaal,

Ik probeer al zo lang zwanger te worden en het wil maar niet lukken. Ik heb ergens gehoord dat habba sawda goed zou zijn en hab-erchad. Weet iemand hier meer over? En kennen jullie misschien andere voedingsmiddelen die de zwangerschap een handje helpen? Alvast bedankt.


IJzer: 14 mg/dag

Een tekort aan ijzer veroorzaakt naast bloedarmoede vaak ook depressie en hoofdpijn… niet meteen goede omstandigheden voor een bevruchting. Tijdens de zwangerschap is de behoefte aan ijzer groter, omdat de rode bloedcellen met 1/3 toenemen. IJzer moet in combinatie met andere voedingsstoffen worden genomen, omdat het anders een tekort aan andere belangrijke mineralen kan veroorzaken. IJzer vind je terug in volkerenproducten, mager vlees, bloedpens, eieren, noten, schaaldieren, havervlokken, peulvruchten, gedroogd fruit en groene groenten.

Zink: 15 mg/dag

Een laag zinkgehalte wordt in verband gebracht met menstruatieproblemen, onvruchtbaarheid en een laag geboortegewicht. Extra zink kan helpen om een miskraam te voorkomen, het geboortegewicht te verbeteren, kinderen een beter afweersysteem te geven en bij de ontwikkeling van de hersenen te helpen. In tarwekiemen, oesters, lam, eend, vis, kalkoen, kaas, linzen, mager rundvlees en volkorenbrood vind je het meeste zink terug.

Calcium: 800 mg/dag

In de preconceptie periode voorkomt calcium alvast premenstruele problemen. Het calciumgehalte moet voor de bevruchting op een hoog peil zijn. Tijdens de zwangerschap speelt het een belangrijke rol bij de groei van de foetus en het welzijn van de moeder. Een dagelijkse inname van ongeveer 800 mg verlicht beenkrampen en de pijn van de weeën. Het draagt eveneens bij tot een goed geboortegewicht. Zowel karnemelk, yoghurt, melk, harde kazen, schaaldieren, waterkers, paardenbloem, groene bladgroente als sardienen zijn echte ‘calciumboosters’!

Selenium: 0,2 mg/dag

Een goed seleniumgehalte is belangrijk zowel voor de bevruchting als tijdens de zwangerschap. Het wordt ook in verband gebracht met succesvol borstvoeding geven en het voorkomen van wiegendood bij baby’s. Schaaldieren, tarwekiemen, varkensvlees, muesli, biergist, vis, kwark, knoflook, uien en volle melk bevatten het meeste selenium.

Koper: 1,2 mg/dag

Hoewel tekorten aan koper eerder zeldzaam zijn, kunnen ze wel leiden tot onvruchtbaarheid. Te veel koper is dan weer giftig. Het kopergehalte moet bij de bevruchting in evenwicht zijn, omdat het tijdens de zwangerschap van nature zal toenemen. Koper vind je terug in peulvruchten, Emmentaler (kaas), gierst, oesters, kreeft, schol, eend, gans, kalfsvlees en volkorenbrood.

Een ideaal lichaamsgewicht

Drastisch vermageren tijdens je zwangerschap, is volledig uit den boze! Vind je jezelf te zwaar en wil je nog voor je zwangerschap een aantal kilootjes verliezen, dan is een evenwichtig dieet aan te raden. Een te zware aanslag op je vetreserves kan je kansen op bevruchting immers sterk verminderen: te snel en/of te veel vet verliezen, kan de werking van je eierstokken behoorlijk verstoren.

Dagelijks moet je kunnen rekenen op een minimum van 1.500 à 2.000 calorieën, naargelang je lengte en gewicht. Daarenboven moet ongeveer 15 à 20 % van die calorieën uit vet afkomstig zijn. Zo beschik je over optimale vet- en cholesterolreserves. Je eierstokken hebben deze reserves nodig om progesteron te produceren. Dit hormoon speelt een belangrijke rol in onder andere de innesteling van het bevruchte eitje, in de beginfase van de zwangerschap. Wil je dus alsnog vermageren, dan kies je best voor fruit, vezelrijke voeding en mager vlees. Zorg ervoor dat aan al je mineralen- en vitaminenoden wordt voldaan.

Optimale conditie

Om zoveel mogelijk kans te maken op een geslaagde bevruchting, is een optimale conditie natuurlijk ideaal. Sowieso is de preconceptie periode vaak stresserend en heb je alle baat bij een evenwichtige voeding. Je zal je daarenboven wellicht zelf beter voelen bij het idee dat je al het mogelijke gedaan hebt om een gezonde baby te krijgen. Toch mag wat je eet geen obsessie worden. Dit zou enkel meer stress veroorzaken en dus een nefaste invloed hebben op je vruchtbaarheid. Af en toe tegen de regels zondigen, is zeker geen ramp! Genieten en je goed in je vel voelen, daar draait het allemaal om in deze periode (en daarna ook, natuurlijk)!

31-01-2009, 01:29

Citaat door safa82:
Hallo allemaal,

Ik probeer al zo lang zwanger te worden en het wil maar niet lukken. Ik heb ergens gehoord dat habba sawda goed zou zijn en hab-erchad. Weet iemand hier meer over? En kennen jullie misschien andere voedingsmiddelen die de zwangerschap een handje helpen? Alvast bedankt.


We beginnen eerst insa allah met de niya en vertrouwen in Allah swt te leggen, daarnaast moet je niet vergeten er ook veel dua's bij te doen zoals al eerder vermeld is. En het belangrijkste is realliseer je dat je sabab doet en dat alles in handen ligt van allah swt.
Dan nu de tip die mijn schoonma heeft gekregen van een zus van haar zij heeft dit zelf ook gebruikt in is alhamdoelillah zwanger geworden.

Men neme (ik weet de arabische naam niet meer maar messchien weet iemand hier het wel) Tuinkerszaadjes en daarvan neem je elke morgen 1 theelepel (gewoon als korrels) gemengd in een glas melk. Het liefst op een lege maag. Er is geen tijdsduur aan verbonden of zo iets.

Ik ben zelf al 2 dagen hiermee bezig en allahoe allam we zien wel. Mijn schoonmoeder heeft de arabische naam verteld maar ik ben het weer vergeten. Maar zodra ik die zaadjes zag dacht ik weer aan school want we deden het altijd met pasen planten voor het paasontbijt. Maar goed hier een plaatje ervan. Ik weet niet of het hier te verkrijgen is.....

Ik heb het gehad vanuit marokko, maar mocht je gaan of een familielid gaat. Kijk dan effe bij de intratuin of andere zaak waar ze zaadjes verkopen en geef zo'n klein zakje mee als voorbeeld kunnen ze bij de kruidenman in marokko vragen naar meer.


.................................................. .................................................. ....................

Dadels
De Profeet saws zei: ‘De beste dadels zijn de al-Boerniy dadels, die ziekte verdrijven.”

En er is door Aboe Hoerairah overgeleverd: “In de zoetheid van de al-Boerniy dadels is geen ziekte.”

De Profeet saws heeft ook gezegd:
“Julie vrouwen moeten dadels eten, want wie dadels tot zijn voedsel maakt, zal gemakkelijk kinderen krijgen.”

Verse dadels waren het voedsel voor Maryam en als er beter voedsel was geweest, had zij dat zeker gegeten........

Allah de Almachtige zei:
“En schud de stam van de palmboom naar u toe, deze zal verse, rijpe dadels op u doen neervallen.”
(Qor’aan 19:25)

De metgezellen lieten wat dadels voor de Profeet saws weken en hij dronk het sap de volgende dag -
en de volgende dag vroeg hij er weer om, dronk er van en gooide weg wat er over was.

Onder de hadiths is de uitspraak dat het eten van dadels tegen buikpijn beschermt......

Ibn Abbas zei:
“De Profeet saws hield van het soort dadels dat ‘Ajwat’ genoemd werd

Van Sa’id ibn Abi Waqas komt de bekende hadith:
“Wie zeven Ajwatdadels als ontbijt eet zal gedurende de hele dag niet te lijden hebben aan onderdrukking of magie.”
Dit is door al Boechari overgeleverd, die het een degelijke hadith vond.

Onder de goede hadiths is ook de volgende:
“Wie zeven dadels tussen zonsopkomst en zonsondergang eet, zal geen kwaad tussen zonsopkomst en zonsondergang overkomen.”

At-Tirmidhi heeft eenzelfde soort hadith overgeleverd.......
Hij zei dat de ‘Ajwat uit de Tuin is en dat er een tegengif is tegen vergif erin.

‘Aisha heeft ook een uitspraak van de Profeet overgeleverd: “De ‘Ajwat dadel is een uitmuntend geneesmiddeL” Muslim heeft deze hadith overgeleverd.........

Het is soenna voor iemand die vast om zijn vasten met een dadel te verbreken.......

De Profeet zei: “Wie een dadel kan vinden, moet zijn vasten daarmee verbreken - en degene die geen dadels kan vinden moet zijn vasten met water verbreken want het is waarachtig zuiver.”
An-Nasai heeft deze hadith overgeleverd........

De Profeet heeft ook gezegd: “In een huis waar geen dadels zijn, daar zullen de bewoners waarlijk honger krijgen.”

Dadels zijn heet en droog. Zij bevorderen de seksuele kracht, vooral als zij met pijnboompitten gecombineerd worden. Maar als een lijder aan oogontsteking ze eet dan zal hij hoofdpijn krijgen en andere vervelende bijwerkingen.....

De Profeet verbood ‘Ali (moge Allah tevreden met hem zijn) dadels te eten, want hij had een oogontsteking

De Profeet zei dat droge dadels en gedroogde druiven niet gelijktijdig in water geweekt mogen worden....
Hij verbood ook de consumptie van verse dadels en verse druiven bijelkaar.

De slechte effecten van dadels kunnen geneutraliseerd worden door ze samen met amandelen en papaver te eten........

31-01-2009, 01:31

Citaat door safa82:
Hallo allemaal,

Ik probeer al zo lang zwanger te worden en het wil maar niet lukken. Ik heb ergens gehoord dat habba sawda goed zou zijn en hab-erchad. Weet iemand hier meer over? En kennen jullie misschien andere voedingsmiddelen die de zwangerschap een handje helpen? Alvast bedankt.



Probeer eens met ras el hanout te koken en dan drink je t water ervan op, dat maakt je buik heel warm en dan wordt je snel zwanger van.

Dat werkte ten minste bij mij wel.

.................................................. .................................................. ....................

Tuinkerszaad zit boorde vol vitamine, super gezond!!
Wat ook heeeel goed is, is alfalfa.
Daar zitten alle vitamine die je maar nodig hebt. "alfalfa de vader van alle voedsel" is een arabische woord. Maar je kan het lekker op een broodje gezond eten en lijkt op tauge, maar heel dun.

Ik denk dat de meeste vrouwen die zwanger willen worden moeten letten op hun eet gewoontes.
Denk maar aan geen frisdrank bij het eten. Alles wat suiker bevat ontrekt al je vitamine aan je voeding die je eet. En groenten niet te veel doorkoken
zo hou je weinig vitamine over. Bepaalde fruit soorten zijn geod voor je baarmoeder en bijnieren die allemaal hormonen uitscheiden.

Bijv. ananas, appel, cactusvruchten, druif, kaki, kers voor je eierstokken, mispel, papaya heel goed voor zwangerschap, rode bessen hormoon werking, zwarte bessen.
En eet nooit je fruit gelijk na je maaltijd, maar wacht het liefst een half uur daarna. Anders zou het kunnen gisten, omdat fruit langer blijft in je maag.

Sporten, geen stress, voldoende slapen.

.................................................. .................................................. ....................

agnus cactus zijn capsules die de hormonale productie van het corpus luteum bevorderen. Dit hormoon reguleert via de hypofyse-voorkwab de functie van de eierstokken.Tevens herstelt het de disbalans na het stoppen van de anticonceptiepil. Het normaliseert de productie van oestrogeen en progesteron. Ansemilla zijn druppels die men kan gebruiken na het gebruik van de anticonceptiepil om de baarmoeder te zuiveren en te reinigen. Tijdens het gebruik van deze druppels is het wel noodzakelijk dat men veilige gemeenschap heeft!!!

Dames die druppels van ansemilla, zijn van het merk bloem. zitten alle kruiden in. Dit zit erin:



Ingrediënten
Vrouwenmantel 15,4 % Fijn Akkerscherm 15,4 % Monnikspeper 7,7 %
Madeliefje bloemen 7,7 % Herderstasje 7,7 % Zilverkaars Wortelstok 7,7 %
St Janskruid 7,7 % Witte Dovenetel 7,7 % Malrove kruid 7,7 %
Zilverschoon kruid 7,7 % Sneeuwbal schors 7,7 % Alcohol

Je kunt ook naar website http://www.zwangerengezond.nl/index.html
is een website van een online drogisterij de rode pilaren. Ik koop vaak dingen daar. en dan moet je daan het stukje gaan van vruchtbaarheid en op dat tekst kun je ansemilla aan klikken.

.................................................. .................................................. ....................

-je kweekt 3uur lang halba in water
- daarna kook je die 20 min en dan drink je die water op (kan ook voordat je gaat slapen)
-dan ga je 2 uur lang vasten
-EEN WEEK LANG

en dan pas eet je (en die halbapitjes kan je weggooien of beter kan je die tussen je broterham doen met pindakaas als je smaak bitter vind van de halbapitje of slik die gewoon is ook goed .l)je doet dat een week lang en dan inshallah als allah dat wil natuulijk word je zwanger. ik ken veel vrouwen die zo zwanger zijn geraakt sommige deden het maar drie dagen en werden al zwanger. en die waren al jaren lang aan het proberen. ik ook gelijk volgende maand bingo en buurvrouw ook we waren tegelijk zwanger hahha allebij gelijk uitgeprobeerd die halba is zwaar goed.

MOGE ALLAH(SWT) JE ZEGENEN MET EEN GEZOND KINDJE INSHALLAH

31-01-2009, 01:31

Citaat door safa82:
Hallo allemaal,

Ik probeer al zo lang zwanger te worden en het wil maar niet lukken. Ik heb ergens gehoord dat habba sawda goed zou zijn en hab-erchad. Weet iemand hier meer over? En kennen jullie misschien andere voedingsmiddelen die de zwangerschap een handje helpen? Alvast bedankt.




ALLAH SWT is GROOT en HIJ beslist wie kinderen zal krijgen en wie niet.
ALLAH SWT doet je nooit onrecht aan en geeft enkel wat goed voor je is.

Als je echt kinderen wil, doe veel du3a en extra gebeden. Heb sabr en accepteer wat ALLAH SWT je geeft in dit leven. Sabr wordt altijd beloond, is het niet in dit leven dan na onze dood.

Hier zijn mijn tips om de kans op een zwangerschap te verhogen
xHet belangrijkste is om er een gezonde levensstijl op na te houden, gezond eten, veel water drinken, veel beweging, geen overgewicht, enz... dit verhoogt al veel je kansen op een zwangerschap.
xGa niet zomaar vitaminepreparaten slikken, in die all-in combinaties zitten ook veel vitamines en mineralen die je niet nodig hebt. Wat je beter kan doen is eens bij de arts langs gaan en een bloedanalyse laten doen en laten onderzoeken of je geen tekorten hebt. de arts kan dan die specifieke vitamines en mineralen voorschrijven zonder dat je een hoop dingen slikt die je niet nodig hebt.
xGeneeskrachtige kruiden kan je ook nemen, vooral kruidenthee drinken dat kan ook een positieve invloed hebben op je lichaam. Zoals voor alles geldt; niet overdrijven!
xVermijd stress, stress heeft een negatieve invloed op je hele lichaam, je kan er een slechte eisprong door krijgen.
xDenk niet de hele tijd na over zwanger te worden, vergeet het zoveel mogelijk, meestal als je het niet verwacht is het zover!
xKlussen op vruchtbare dagen,of zeker 10 maal om de 2 dagen in je vruchtbare periode als je niet goed weet wanneer je eisprong komt.(ook in standjes die ''zwangerschapsbevordelijk zijn en je kan na de ejaculatie je bekken in de hoogte heffen zodat het sperma mooi binnen gaat)
xMaak je niet te snel druk als het niet onmiddellijk lukt, de artsen spreken pas over moeilijkheden hebben met het zwanger worden na anderhalf jaar proberen.


Als je echt al heel lang probeert kan je bij de arts langs gaan en kijken of er geen medische problemen zijn.
De verloskundige kan uitzoeken welke je vruchtbare dagen zijn, welke dag je jouw eisprong hebt en je zo begeleiden bij het proberen zwanger worden.
Pas als dit allemaal niet helpt kan je beginnen met vruchtbaarheidsbehandelingen.

.................................................. .................................................. ....................


Hoi,
ik heb ook 2 jaar bezig om zwanger te worden maar is nog niet gelukt.
ik wil weten waar je habat souda hebt gehaald? me moeder koopt het altijd in marokko, maar ik weet niet of dat ook heel goed is , want ik wil het ook binnenkort gaan innemen.
en over lavendel , hoe doe je dat precies en waar koop je dat?

tuurlijk is haba sawda van marokko heel goed. we kopen het juist daar vandaan. hier kan je misschien kijken in natuurwinkels of kruidenwinkels.
lavendel kan je als thee drinken. dus thee ervan trekken en stomen ermee. dus je neemt een bak. kookt water doet het in die bak en doet daar aardig veel lavendel in. dan ga je boven die stoom hangen met een handdoek over je middel heen zodat de hete lucht niet ontsnapt. dan sta je op en spring je je bed in, goed gekleed en met een warme deken en dan ga je slapen.dit dien je dus ook te doen voordat je gaat slapen. of je duikt je warme bed in met een kopje lavendelthee die je daarvoor al hebt getrokken

.................................................. .................................................. ....................

Ik had trouwens gember thee gedronken en daarna werd ik weer ongesteld.
Ook voor mensen die bijv kanker hebben wordt gemberthee aangeraden door het ziekenhuis.
Dus dat is zoiezo gezond.

31-01-2009, 15:36



Citaat door laila596:
je moet kaijmoen beldie drinken met lwater het helpt heel goed als je kou hebt en je baarmoeder en hoe lang ben je bezig


Hoeveel kajmoen en hoeveel water en voor hoelang moet je het drinken?

17-01-2010, 18:32
zijn er nog meer tips?

18-01-2010, 21:20
heeft nietmand nog tips?

Pagina's : [1] 2