Bekijk volle/desktop versie : _____۞•- De Sleutel Tot Geluk -•۞_____



Pagina's : [1] 2 3

30-01-2009, 20:38



Proloog:



''Roumaissa!!'' riep mijn vader, ik rende naar beneden en ik keek in zijn ogen die vuur spuwde. Ik durf niks te zeggen en ik keek weg. ''Ga brood halen'' zei hij gevoel loos. Ik keek in de ogen van mijn vader. Ik was zo moe en bang. Waarom zit mijn leven zo in elkaar. ''Sta je er nog?'' zei hij streng. Ik keek snel door dat raampje naar buiten. De zon scheen vel in mijn gezicht. ''Roumaissa schiet op of ik sla je in elkaar'' ik ontwaakte uit mijn dromen hij gaf me geld en ik liep snel naar buiten. Ik rook aan de lucht, lekker frisse lucht. Even weg van dat hel. Ik keek om mij heen. Ik leef in marokko in dat ene stadje Nador. Woonde ik maar nog in europa ik wil hier niet meer zijn. Wij waren illegaal in Nederland dat 10 jaar lang, ik was 5 toen we er heen gingen en 15 toen we terug moesten naar marokko. Ik hab de nederlandse taal wel opgepakt ik ben nu 21 dus ik woon al weer 6 jaar in marokko. Mijn leven gaat al snel voorbij. Mijn vader mishandeld mij en mijn moeder kijkt alleen maar toe. Ik haal snel brood en ik liep weer terug. Familie uit Nederland kom dit middag. Mijn stomme nichten gaan me weer eens plagen net als elk jaar. Je ziet er niet uit zelfs een zwerf hond ziet er beter uit dan jou zijn hun woorden dan. Ik kreeg al gauw tranen en ik kwam al gauw aan bij ons huis. Als je ons huis ziet denk je dat we echt een prachtig leven hebben. Maar dat is het geval niet. Ik heb niet eens kleren niet eens iets fatsoenlijks.

Ik deed mijn schoenen uit en ik liep naar mijn vader. ''Papa hier is de brood'' zei ik terwijl ik het aan hem gaf. Hij sloeg het uit mijn handen, waar door het rechtstreeks naar een klap tegen mijn gezicht aan veranderde. Ik deed voor de zoveelste keren mijn hand op mijn gezicht. ''DIT IS BRUIN ROUMAISSA IK ZEI WIT'' zei hij boos. Ik keek mijn moeder aan, maar ze zei er niks van. Ik rende naar boven. En ik begon te huilen. Waarom zit mijn leven toch zo in elkaar. Ik begon zo hard te huilen dat ik niet eens hoorde dat ze er waren. Je zal je zelf zeker afvragen wie? Mijn familie is al gearriveerd uit Nederland. De hel kan nu officieel beginnen. Ik hoorde mijn vader al schreeuwen. Ik deed snel mijn slippers aan en ik veeg snel mijn laatste traan weg. Ik liep langs de spiegel. Dat ene spiegel riep me terug. Ik keek er aandachtig er na. Ik heb lang krullend donkerblond haar. Mijn blauwe ogen vielen meteen op als je een blik naar me toe werpt. Heb van me zelf lange wimpers en volle lippen. Ik heb ook nog eens een slank postuur dat bij mijn lichaam past. Mijn schoonheid wordt bedekt door stomme kleding en een verdrietige uitstraling. Ik ontwijk al snel dat ene spiegel. En ik liep met een rot gevoel naar beneden. Ik zag ze al staan. De 2 heksen uit Nederland. Dalila 22 en Fatiha 20. Het zijn zussen van elkaar. Ik liep naar ze toe en ik gaf ze een hand die ze niet eens beantwoorde. Mijn tante keek me al gauw vies aan. Het is een zus van mijn vader. Het deed me pijn en ik keek naar beneden.

Toen ik dat deed zag ik 2 paar mannen schoenen. Ik volgde zijn beneden naar boven en ik zag een lieve zachte blik mijn kant opkijken. ''Salaam'' zei hij lief.



Citaat:

[SIZE="2"][FONT="Tahoma"]Hallo Allemaal.

Ik ben een verhaal begonnen over Roumaissa. Ze woont in nador maar ze heeft een rot leven. Ze wilt graag weg daar. Maar ze weet niet hoe? Moet ze weer illegaal gaan vluchten. Zal ze nog een leuke man tegemoet krijgen in haar leven. Hoe zullen haar nichten en tante haar beschouwen en wie is dat ene jonge?

Als jullie het leuk vinden hoor ik het graag. Beoordeel ook mijn verhaal, daar rechts boven!

Alvast bedankt voor jullie tijd![/FONT][/SIZE]
[/FONT][/SIZE]



[FONT="Georgia"][SIZE="5"]Inhoudsopgaven[/SIZE][/FONT]

[url='http://forums.marokko.nl/showpost.php?p=60382879&postcount=19'] [FONT="Verdana"][SIZE="1"]Deel 1 [/url]

30-01-2009, 20:45


ik zou zeggen waar wachtje nog op meid ga snel verder!!!!!!!!!!!!!!!!1

30-01-2009, 20:46

Citaat door nador_chika:
ik zou zeggen waar wachtje nog op meid ga snel verder!!!!!!!!!!!!!!!!1

TaQnxx!! ik ga weer verder

30-01-2009, 20:52
Up nieuwe fannetje


30-01-2009, 20:53


Welkom lieverds ben echt blij dat jullie reageren ik ben druk bezig met typen!!

30-01-2009, 21:06
~Mooi begin!!

30-01-2009, 21:08
Leuk Begin! UP!

30-01-2009, 21:15
upppp kun je misschien zeggen waarneer je ongeveer wat gaat plaatsen?

30-01-2009, 21:19

Citaat door nador_chika:
upppp kun je misschien zeggen waarneer je ongeveer wat gaat plaatsen?

over een klein 15 min. Ik moest wat tussendoor doen!
Nieuwe lezers welkom

30-01-2009, 21:24

Citaat door _ZeNoeBa_:
over een klein 15 min. Ik moest wat tussendoor doen!
Nieuwe lezers welkom



leuk dan zal ik nog wel even w8. want wil wat gaan slapen moet morgen vroeg op

30-01-2009, 21:28
salaam meid

mooi begin, ik hoop dat je snel verder zult schrijven.
Het begin is al heel mooi!

30-01-2009, 21:36
Deel 1[/FONT][/SIZE]

[FONT="Franklin Gothic Medium"][SIZE="2"]

Ik keek in de ogen van dat ene jongen. ''Wa 3liekoem a Salaam'' zei ik bescheiden. Ik keek richting mijn nichten die mij dodelijk aan keken. ''Mag ik wat te drinken, ik heb dorst'' zei Dalila dom. ''Schiet op'' zei ze dom. Toen ik me omdraaide hoorde ik haar mij uitlachen. Ik haalde snel wat te drinken voor haar en ik gaf het haar. Ze nam een slok en ze keek me dooringend aan. Ik wierp nog een blik naar dat ene jongen en hij wierp een glimlach terug. ''Je moet niet denken dat je een kans maakt trut, het is mijn verloofde'' zei Dalila dom. Ik schaamde me dood. ''Dalila doe normaal'' zei hij in het nederlands. Ze denken dat ik niks meer versta maar ik versta alles. Zo luister ik ze ook af.

Na uren lag ik eindelijk in bed. Ik kon niet slapen, ik voelde me zo rot. Ik liep naar de 'stah' en ik keek naar de zee. Ik voelde de wind door mijn haren. Dat gaf mij een lekker vrij gevoel. Ik liet een dieppe zucht en ik hoorde voetstappen achter me. Ik draaide me om en ik zag hem daar weer eens staan. ''Gaat het'' vroeg hij. Ik keek hem aan en ik knikte.

-Emir-

Ik zag dat ene prachtig meisje staan, haar mooie ogen deden mij zweven. Haar mooie lange haren blijven jou hypnoseren. Ze draaide zich om en haar ogen glinsteren in de maan licht. ''Gaat het'' Vroeg ik. Ze knikte en ze draaide zich gauw om. Ik stond naast haar en ik keek mee naar dat prachtige uitzicht. Ze liet een kleine zucht. ''Als er wat is moet je het gewoon zeggen'' zei ik lief. ''Waarom zou ik? Je ben verloofd'' zei ze. ''Ik mag er toch voor je zijn als een broer'' zei ik zorgzaam. Ze knikte en ze keek weg. ''Wat is je naam?'' vroeg ik haar. ''Dat doet er niet toe'' zei ze met tranen in haar ogen. ''Niemand ziet mij toch staan, waarom jij wel'' zei ze. Ik keek weg en ik keek haar weer aan. Ik nam haar hoofd tussen mijn handen. En ik keek diep in haar ogen. ''Zo moet je niet over je zelf praten.

-Roumaissa-

Hij hield mijn hoofd vast en ik schrok er van. Ik voelde iets wat ik nog nooit had gevoelt. Een soort van geluk. Geluk dat mijn hart opende. Ik sloeg mijn ogen weer eens neer. ''Mijn naam is Roumaissa'' zei ik op een fluister toon. Hij veegt mijn tranen weg. En ik keek recht in zijn ogen. ''Aangenaam, ik ben Emir'' Wat een mooi naam dacht ik na. ''Ik moet snel weg gaan voordat mijn vader mij hier ziet'' zei ik paniekerig. ''Het ligt aan je vader he'' zei hij. Ik wou daar geen antwoord op geven. ''Ik moet nu echt gaan'' ik draaide me om. En hij duwde me naar zich toe. Ons gezichten waren niet eens 1 cm van elkaar vandaan. We keken elkaar doordringend aan. ''Kijk wie we daar hebben'' hoorde ik een zwaar stem zeggen. Ik draaide me om en ik schrok. Mijn vader stond daar en hij kwam mijn richting op. Hij greep me bij mijn keel en hij begon mij te staan. Emir hield hem tegen maar mijn vader was veelste sterk. Toen mijn vader klaar was verliet hij de stah en Emir hielp me overeind. ''LAAT ME MET RUST ALS JE ME NOU LIET GAAN WAS DIT NIET GEBEURD'' zei ik huilend. Ik zag de bloed in de maanlicht uit mijn neus op de grond druppelen. Hij wou me helpen. ''LAAT ME LOS'' zei ik schreeuwend. Ik probeerde te staan maar ik viel flauw in zijn armen


30-01-2009, 21:36



Citaat door nador_chika:
leuk dan zal ik nog wel even w8. want wil wat gaan slapen moet morgen vroeg op

aah meid

30-01-2009, 21:40
UUUUUUUUUUUUUP! MooiVervolg! & Bedankt!

30-01-2009, 21:41

Citaat door Yassz:
UUUUUUUUUUUUUP! MooiVervolg! & Bedankt!

Geen dank meid ik ga weer verder

Pagina's : [1] 2 3