Bekijk volle/desktop versie : Elmekatieb.....



Pagina's : [1] 2 3 4

29-01-2009, 18:16
Hey allemaal

ik ben pas geleden aan een verhaal begonnnen en hij is al af en dacht om aan een nieuwe te beginnen.
Hoop dat jullie hem leuk zullen vinden (Mijn eerste staat in mijn ondertekening)

Groetjes G___

29-01-2009, 18:18


Zomervakantie was aangebroken. School was uit. Ik was klaar met werken. Na 4 weken lang in Marokko door te gaan brengen zou ik naar Den Haag verhuizen.

Mijn naam is Mirjem. Ik ben 18 jaar oud. Ik woon in Amsterdam maar zoals ik al zei zou ik na mijn vakantie gelijk naar Den Haag doorrijden naar mijn nieuwe huis. Ik wist zelf niet waar of hoe het huis er van binnen uit zag. Ik werd namelijk thuis met alles buitengesloten op mijn broer na maar hierover wist hij ook niet veel.

Thuis wonen wij met z’n 4. Mijn ouders waar ik helemaal geen goede band mee heb en mijn broer van 19 waar ik heel goed mee kan opschieten. Hij staat altijd voor mij klaar. Zijn naam is trouwens Jouad.

Je zal je wel afvragen waarom de band tussen mij en mij ouders niet goed is. Het gebeurde allemaal in de zomervakantie daarvoor. Daarvoor was ik de beste dochter ooit. Zo noemde mijn ouders mij dan maar toen mijn neef mij om mijn hand kwam vragen en ik hem voorschut zette voor de hele familie. Vanaf die dag praatte ze niet meer normaal tegen mij.

‘Mirjem, je zegt zelf dat er tegenwoordig geen nette jongens bestaan. Waarom laat je deze kans gaan. Moestafa is een goede jongen. Hij zal je laten leven als een koningin.

Hier in Nederland kreeg ik zo vaak deze preek te horen en mijn ouders deden niet meer met mij zoals vroeger dus besloot ik maar met mijn neef, Moestafa te trouwen. Ik vond het erg om ruzie met mijn ouders te hebben. Ik had dus echt alles voor ze over. De dag dat mijn ouders het hoorde, werden ze helemaal blij en belde gelijk naar mijn tante in Marokko om haar de goede nieuws door te geven. Moestafa bleek al verloofd en getrouwd te zijn met een meisje van Nederland. Hij liet het meisje als een koningin leven.
Klaar vanaf die dag zijn mijn ouders en ik als kat en muis. We praten niet meer met elkaar, we vertelen elkaar niks, we zijn geen familie meer.
Mijn familie in Marokko wou mij ook niet meer. Ze zagen mij als een xxxx.
Af en toe zie ik aan mijn vader dat hij het erg voor mij vind en zich zorgen maakt maar waarneer ik hem aankijk doet hij zijn ogen omlaag.

Mijn broer gaat er kapot van en probeert het vaak goed voor mij te praten maar mijn ouders zijn nou eenmaal gewoon koppig. Na lang mijn best te hebben gedaan heb ik het maar opgegeven en heb ik het geaccepteerd hoe we thuis leven.
Mij doel is nu mijn HBO diploma halen, een goede werk vinden, het beste ervan maken in Den Haag en inscha Allah komt dan de ware op pad. Inscha Allah Ya rabbi.

Ik had niet echt zo een zin in Marokko. Ik had daar geen vrienden en familie meer. Niemand wou meer met mij omgaan. Ze waren bang dat hun ook een slechte naam daar kregen.
Maar ik moest wel, ik deed het allemaal voor Jouad.
Jouad zou gaan rijden met mijn ouders in de auto en ik mocht de vliegtuig nemen. Mijn moeder en Jouad hadden daar een lange ruzie over.

Jouad: Het is jouw dochter. Het is mijn auto. Ik bepaal wie ik in mijn auto neem.
Ik: Jouad, dit is niet nieuw voor ons, ik vind het niet erg. Verlies niet de band met je ouders die ik graag zou willen.


Mijn ouders waren al 4 dagen geleden vertokken en ze waren al aangekomen, ik zou morgen vroeg mijn vliegtuig pakken.
Koffers, check
Paspoort, Check
Geld, Check
Ik had alles klaar. Ik had dit jaar veel gespaard want ik was het zat om de zwarte schaap elke keer te zijn. Ik had afgesproken dat ik met mijn nichtje van 12 lekker anderen steden ging bezoeken. Ik hield heel veel mijn nichtje en haar vader was de enige man die nog lief tegen mij was(zijn vrouw(zus van mijn moeder) niet). Bij hem mocht ik slapen.

Bij Schiphol voelde ik me wel alleen toen ik zag dat iedereen werd uitgezwaaid. Maarja…
Ik had stoel 24. Aangekomen op die plek zag ik een kleine jongen rond de 12/13 jaar op stoel 25.

30-01-2009, 01:01
Jongen: Hoii
Ik: Hey
Jongen: Alles goed?
Ik: Ja hoor, met jou?
Jongen: Gaat goed. Ik heet Appie
Ik: Msharfin, ik heet Mirjem
Appie: Wat heb je een mooie naam
Ik: Dankjewel, jij ook.
Appie: Waar in Marokko woon jij?
Ik: Tanger en jij?
Appie: Ik ook, zoo leuk.
Ik: Je bent toch niet alleen?
Appie: Nee, ben met mijn familie, en jij?
Ik: Ben alleen mijn familie is al gegaan?
Appie: Maar waarom ben jij niet met jou papa en mama?
Ik: Ik moest nog werken, verzinde ik snel
Het was ff stil, we zouden opstijgen….. Op een gegeven moment pakte de jongen mijn hand vast en keek omlaag, Ik zag dat hij een beetje bang was. Ik greep zijn hand stevig vast.
Toen we boven in de lucht vlogen begon hij weer te praten.
Hoe oud ben jij en Waar woon jij. Waarom ga jij verhuizen, Welke school ga je?
Hahahah die jongen kon wel praten maar ik vond het gezellig.

We waren aangekomen in Tanger. We liepen samen naar de deur maar het was zo druk dat ieder een kant op ging. Ik vond het wel jammer, ik wou wel ff afscheid van de gozertje nemen.
We moesten onze paspoort laten zien en toen kwamen we bij de plek waar we moesten wachten op onze koffers.
Appie: Mirjem, Mirjem!!!
Ik draaide mij om en zag Appie op mij afrennen. Nog niet weggaan, je hebt mijn msn niet.
Hahah ik draaide mij om en tilde hem op.
Ik: Ik zat je al te zoeken kleine mannetje.
Zijn familie kwam al aanlopen.
Salaamwaalikom bniti. Jij bent dus Mirjem, hij zat je de hele tijd te zoeken.
Hij had een hele lieve moeder en vader en heel leuke zus. Ik denk rond mijn leeftijd.
Terwijl ik met Appie en zijn familie aan het praten was kwamen mijn oom en mijn nichtje Hafsa aan. Ik pakte Hafsa en omhelsde haar heel stevig en zo ook bij mijn oom. Ik kreeg tranen. Ik was echt blij dat ik deze 2 personen nog had.
Ik stelde de 2 families aan elkaar voor. Mijn oom ging met de vader van Appie praten en ik bleef praten met zijn moeder en zus. Omdat ik nog geen Marokkaanse nummer had gaf de moeder mij de nummer van haar zus.
Ik moest hun komen opzoeken een keer.
We gingen nog lang staan praten en toen namen we afscheid. Ik had al gewisseld met MSN met zijn zus die trouwens Sana heet.

30-01-2009, 10:49
ga snel verder lieverd jou verhaaltje tbarkkelah xxx _berkaniia

30-01-2009, 12:42


Beginttt goeddd meidd wollah(K)

up up up

30-01-2009, 12:58
Hier een nieuwe fan.

Ga gauw verder!!

30-01-2009, 14:28
Ik kwam thuis aan bij mijn oma. Niemand was thuis behalve Jouad. Hij bleef speciaal voor mij thuis om mij te ontvangen. We hadden lekker gegeten en toen gingen mijn oom en Jouad naar de moskee en daarna zouden ze gaan bidden.
Ik verrichtte het gebed thuis en nam Hafsa toen mee naar haar huis. Ik pakte mijn koffer uit. Ik had zoveel kleding voor Hafsa gehaald. We bleven nog een beetje praten en toen besloten we te gaan slapen.

Ik bleef 3 dagen lang thuis bij mijn oma, ik hielp ze met alles. Ik wou gewoon weer dat alles goed zou gaan maar dat was niet echt zo. Het was gewoon hetzelfde verhaal.

De vierde dag besloot ik met Hafsa lekker naar het strand te gaan. We gingen naar Sidi- Kankouch. Eindelijk ff Tanger zien.
Hafsa nam haar vriendinnetje mee. We waren rond 12 uur op het strand. Hafsa en haar vriendinnetje waren de hele tijd aan het zwemmen en ik zat lekker aan het zonnen. Het was 13uur, ik besloot naar een van die tentjes te gaan daar op het strand om sandwiches te kopen. Terwijl ik aan het bestellen was hoorde ik opeens een bekende stem: ‘Mirjam, Mirjam’
Ik draaide me om en zag Appie helemaal met moeite lopen.
Appie: Wejoooooww, het is warm!!!
Hahahaha, echt een Appie. Ik betaalde snel de man en had afgesproken dat hij het over een half uur mijn eten kwam brengen.
Mirjam: Hey Appie, alles goed?
Appie: Goed, ik heb jou gemist
Mirjam: hahahah het was wel een gladde jongen hahaha. Ik jou ook
Hij liep samen met mij naar mijn plek en zag mij daar alleen.
Appie: ben je alleen?
Mirjam: ik ben met mijn nichtje van vorige keer en haar vriendinnetje
Appie: oow wat leuk. Mag ik bij jou komen zitten?
We zaten gezellig te praten. Zoals je weet begon Appie helemaal te praten. Hij vertelde mij wat hij heeft gedaan in de 3 dagen.
Hij was hier met zijn grootte neef ook van Nederland.
Na lang praten besloot Appie naar Hafsa te gaan en vandaar weer terug naar zijn neef want hij wist niet waar hij was.

Het was een hele gezellige dag op het strand en eerlijk gezegd had ik het wel verdiend!

30-01-2009, 20:55
G waar wacht je nog op sooo mooi en ik eis vervolgje





































te minsten als het kan!!!!!!!!!!!

30-01-2009, 21:54
Danjulliewel.

Ik zeg jullie eerlijk, ik vind deze wel een beetje moeilijk dus geef het door waarneer de verhaal niet meer leuk begint te worden.

Ik zal gauw verder gaan(K)

30-01-2009, 21:59

Soufian


Soufian: Hoe was je reis Appie
Appie: Heeeel leuk, ik heb leuke vrienden gemaakt.
Soufian: zozo, had ook niks anders verwacht, je gaat mij straks alles vertellen he!
Appie: sowieso ,
Soefian: Selemawaalikom Galti, 3la slema djelkom
Moeder Appie: Lay selmek a weldi

Mijn tante,oom, nichtje en neefje waren eindelijk aangekomen. Ik ben ze gaan ophalen van de matar(Schiphol van Tanger). Ik was al 3 dagen hier in Tanger maar ik wachtte op die rat Appie. Ik vond Marokko niet echt leuk. De familie die hier woonde van mij waren profiteurs.
Appie: Ik heb een 2 vriendinnetjes gemaakt, eentje heet Hafsa en de ander Mirjam.
Soufian: Wat leuk.

Mijn naam is Soufian, ik ben 20 jaar oud, woon in Den Haag. Ik ben zelf niet zo dol op marokko, dat komt door de familieleden die er wonen, allemaal profiteurs. Mijn tante, de moeder van Appie, vroeg of ik dit jaar wou komen. Appie heeft namelijk een hele moeilijke tijd gehad, hij zat in de ziekenhuis enzo. Maar nu gaat het elhmdl goed met hem dus ik heb mijn tante beloofd het een hele leuke zomervakantie voor Appie te maken.

Na een paar dagen besloot ik met Appie, en een paar vrienden van Nederland naar de strand te gaan. We gingen aar Sidi-Kankouch. We waren daar rond 11 uur.
Ik nam gelijk een duik in de zee met Appie. Het was mijn eerste dag strand. Na een tijdje was ik moe en besloot ik met mijn vrienden partchi(Marokkaanse bordenspel) te gaan spelen. Appie besloot ff een rondje te gaan maken.
Terwijl ik partchi aan het spelen zat, lette ik op Appie en op en gegeven moment zag ik Appie met 2 kleine meiden bij de zee staan. Hahahah dat waren zeker Mirjam en Hafsa.

Na een tijdje gingen we naar huis, Appie moest en zou vandaag naar de boulevard gaan want hij had afgesproken met Hafsa. Ik was ook gek, ik deed alles voor deze kleine mannetje.

Aangekomen op de boulevard. Het was erg druk. Appie had zich helemaal opgetut. Gel in zijn haar, parfum. Hahaha hij zou vandaag scoren met Hafsa en Mirjam. En ik zou maar een beetje ernaast lopen. Zoals ik al eerder heb gezegd, ik had het voor hem over.
We liepen richting de McDonald’s, ik had best wel honger gekregen. Op een gegeven moment begon Appie te rennen. Mirjam… Mirjam.. Ik zag hem rennen naar 2 meiden.
Een kleine met haar gezicht mijn richting en een andere meid, die veel groter was, met haar rug mij kant op.
Opeens draaide de grootte meid zich om, ….. ik weet niet wat er gebeurd, maar er gebeurde iets heel vreemds in mijn maag. Ik zag een getinte meid, met bruin haar, netjes gekleed en een hele mooie glimlach. Ze lachte heel vriendelijk met Appie. Appie stond daar met de 2 dames te praten.

Ik wou naar ze toe maar ik wis niet hoe ik een gesprek kon beginnen, mijn mond stond vol tanden. Ik wist niet hoe ik een gesprek kon beginnen???

30-01-2009, 22:02

Mirjam


Hafsa vroeg mij of we in de avond naar de boulevard konden gaan, ik was best moe maar Hafsa wou heel graag. ‘Is goed’
We kleedde ons om. Hafsa begon zich helemaal optetutten. Je zou denken dat ze een date had.
We vertokken vanuit de huis van mijn oom. Ik had geen zin dat anderen ons zouden zien.
Aangekomen op de boulevard lag ik al helemaal in de deuk. Mijn nichtje ging die vervelende jongens nadoen. Ze was best goed gebekt. We waren onderweg naar de McDonald’s.

Subhana Allah, als hij ouder zou zijn dan zouden Appie en ik denk ik elmekteb voor elkaar zijn. Hij kwam weer op mij afvliegen.
‘Mirjam..Mirjam..!!’
Hij kwam op mij afgerend. Ik groette hem , hij groette mij, hij groette Hafsa en begon een gesprek met haar. Hahahaha, ik voelde me een beetje als derde persoon.

.................................................. ..................


Soufian: Je hebt mij laten schrikken
Appie: Oow sorry Soef, ik zag Mirjam en Hafsa.
De jongen begon te lachen, Hahahah dus jullie zijn de bekende Hafsa en Mirjam. Hallo mijn naam is Soufian, Hij gaf Hafsa een hand en toen mij.
Ik: Mscharfin, ik ben Mirjam. Sorry
Soufian: Nee is niet jou schuld. Ik schrok alleen maar ik heb genoeg verhalen over jullie gehoord dus ik vergeef het je Aps.
Ik: hahah Sme3lie.
Appie: Hey ik hoor van Hafsa dat jullie ook naar de Mc gaan. Kom we gaan. Appie en Hafsa begonnen te lopen.
Soefian: ummm, zullen we de 2 maar dan gaan volgen.

30-01-2009, 22:16
ik hoop niet dat ie zo kort zal zijn als de vorige verhaaltje van je

30-01-2009, 22:59


We liepen richting de McDonald’s, het was heel gezellig. Soufian was heel erg grappig en hij praatte met mij alsof ik zijn beste vriendin was. Hij was heel spontaan.
Soef: Waarom alleen met Hafsa?
Ik: Jaa, lang verhaal. Zij is mijn beste vriendin om het maar zo te zeggen
Soef: oow okee
Ik: En jij?
Soef: oow ja, Aps vertelde mij dat hij had afgesproken met een Mirjam en Hafsa. Maar ik dacht dat jullie allebei de leeftijd van Appie waren omdat ik vandaag op Sidi Kankouch Appie met 2 kleine dames zag praten en een daarvan was Hafsa.
Ik: Wacht.. was dit afgesproken dat Appie Hafsa zou zien hier?
Soef: Ja, hij heeft zich ook helemaal zitten optutten
Ik: Aaahh, vandaar dat Hafsa zich ook helemaal aan het optutten was en dat ze vandaag kost wat kost naar de boulevard moest.
We moesten allebei lachen, we hadden allebei shitans thuis leven.
We gingen naar de Mc, aten wat. Het was heel gezellig maar we hebben elkaar niet echt leren kennen, het ging meer om Hafsa en Aps.

We waren laat de huis uit, het was nu inmiddels al 22.00
We besloten weg te gaan. Ze bleven met ons wachtte totdat we ene taxi hadden en toen gingen we naar huis.
Ik: Ehija Shitana, thuis heb je mij genoeg te vertellen he!

Thuis aangekomen was de moeder van Hafsa al thuis.
Moeder van Hafsa: Hafsa!! Waar was jij?
Ik: Sme3lie galti, ik had honger en vroeg of Hafsa mee wou
Moeder van Hafsa: Ik praat niet met jou
Ik: Sme3lie
Hafsa: mama het is mijn schuld, ik wou naar buiten
Moeder van Hafsa: E nu neem je het nog op voor deze xxxx hier
Opeens kwam mijn broer binnen
Jouad: Doe jij eens heel gauw normaal. Wat een familie heb ik hier leven. Jullie zijn allemaal een voor een misgunners.
Ik: Jouad, laat het
Jouad: Neej Mirjam, jij doet alleen maar je best, ik ben het zat.

Ik ging naar mijn kamer en Jouad ging de deur uit. Ik deed de lichten uit, ging mijn bedje in en begon te huilen.
Laat in de nacht hoorde ik mijn deur heel rustig open gaan, ik durfde niet te kijken, ik was bang. Opeens voelde ik 2 kleine handjes op mijn wang…
Hafsa: Mirjam ben je wakker?
Ik: Natuurlijk lieverd
Hafsa: Niet huilen Mirjam
Ik:Sorry Hafsa
Hafsa: Ik houd van jou Mirjam. Jij bent mijn grootte zus
Ik hield het niet meer vol en begon te huilen. Ze kwam naast mij liggen en zo vielen we in elkaars armen in slaap.
In de vroege ochtend werd ik wakker. Subhana Allah alsof Allah mij wakker heeft gemaakt. Ik tilde Hafsa op en bracht haar naar haar kamer, alsof ze daar de hele nacht had geslapen. Ik ging boodschappen doen en maakte het ontbijt klaar.
Ik ging snel ontbijten en ruimde mijn spullen op en ging naar mijn kamer, opeens kwam Jouad binnen…
Jouad: Mirjam, wil je nog in Marokko blijven
Ik: Mij maakt het niet meer uit
Jouad: Wil je, want ik ben het zat, ik wil terug naar Nederland, wil je mee?
Ik: ik bleef heel lang stil en toen zei ik heel zacht: Als er nog plek is…heel graag.
Jouad: Ik heb een verassing voor jou, pak al je spullen in. Doe wat je moet doen. Morgen moet je klaar zijn, dan vertrekken we en Jouad was weg

Het kwam best hard aan, ik wou heel graag weg maar ik wou Hafsa niet alleen laten. ik was zoo blij dat haar moeder vandaag naar een bruiloft moest dus ik zou met Hafsa wat gaan doen. Ik kleed mij om, ging naar de huis van mijn oma. Ik bleef daar een tijdje totdat mijn lieve oom met Hafsa kwam.
Oom: Mirjem, wil jij met Hafsa naar huis, ze voelt zich niet zo lekker, hij knipoogde naar mij
Ik: Jaa tuurlijk.

Vandaag was de dag van Hafsa. We hebben alles gedaan. Stad/Circus/restaurants/Macdonald alles. We kwamen pas 12 uur s’nachts thuis. Ik ging met Hafsa naar mij kamer en ruimde mijn laatste spullen op. Ik zette alles in de auto van Jouad en ging met mijn oom en Hafsa in de woonkamer zitten. We hadden het zo naar ons zin totdat haar moeder binnen kwam. Ik liep naar mijn kamer en besloot te gaan slapen.

Volgende dag vroeg kwam mijn broer.
Jouad: Mirjam, we gaan.
Ik ging de trap af en hoorde: ‘Mirjam wacht’. Het waren mijn oom en Hafsa.
Oom: Sme3lie Mirjam van alles. Ik hoop je gauw te zien, hij begin te huilen, ik had mijn oom nog nooit zien huilen. Mirjam ik houd heeeel veel van jou en ik hoop dat je ooit de ware vind. Ik zal altijd voor je bidden en vergeet mij en Hafsa niet.
Het was een emotionele moment. Dit zijn de mensen die van mij hielden. Ik gaf ze allebei een hele grote knuffel/kus en ging de auto in.

Bslema....

31-01-2009, 00:17

Ik ga slapen dames, ik ga morgen verder. ik hoop echt dat jullie hem leuk vinden Groetjes G.

Onderweg in de auto….


Jouad: Mirjem, sorry dat je dit allemaal moet meemaken. Ik weet misschien ben je niet in de stemming maar ik heb een ticket voor mama en papa gekocht, die komen met de vliegtuig en wij gaan lekker een tour de maroc maken en dan naar Nederland
Ik keek hem aan met grote ogen,ik wist niet wat ik moest zeggen alleen maar tranen.
‘Dankjewel Jouad’ kwam er heel zachtjes uit mijn mond.
Het waren twee topweken, we waren naar fes/Meknes/Marrakech en Chefchouen geweest. En nu waren we weer terug in Nederland. Ik had nog 2 weken vrij en dan zou school beginnen.

We hebben een hele leuke woning gekregen in Den Haag. We hadden een grootte huis. Mijn kamer was op de zolder. Ik vond het best.
Anderhalf week was al voorbij en ik was echt gelukkig. Ik had genoeg contact met mijn oom en Hafsa, ik belde ze om de 2 dagen en ik had werk gevonden. Mijn broer en ik deden heel vaak leuke dingen. Vandaag zouden mijn ouders komen, ik maakte cous cous, maakte de hele huis schoon. Ze waren mij niet echt dankbaar ervoor maarja ik was gewoon weer terug naar de normale leven.



Soufian


[I]<Terug in Den Haag…..Ik heb haar maar 1 keer gezien in Marokko. Ze had de nummer van mijn tante, ze kon haar toch bellen. Ze hadden mijn tante beloofd een keer langs te komen, ze kon zo goed met Appie opschieten. Ze heeft helemaal niks van zichzelf laten horen.
Weetje ik probeer haar te vergeten maar die uur die ik met haar heb doorgebracht was echt de uur van mijn leven. Ze was zo lief met Hafsa en Appie. En wat mij vooral bij bleef is toen ik haar vroeg waarom alleen met Hafsa ze zei dat is een hele lange verhaal. Ze moest eens mijn verhaal horen. Ik weet niet wat het is maar ik voel dat ik iets mis in mij hart.
Zoiets is mij nog nooit gebeurd, wat is er toch met mij aan de hand.>[/I]

MoederSoef: Soufian. Ik heb een oppas gevonden voor Appie. De buurvrouw heeft een dochter en die wilt heel graag komen
Soef: Wat goed, maar we kunnen Dina toch naar de crèche brengen ma
MoederSoef: Je weet wat er vorige keer gebeurde, ik wil dat niet meer
Soef: Je hebt gelijk ma. Nou ma, ik ga werken ik zie je straks.

Mirjam, kom hier
Voor het eerst in tijden hoorde ik mijn moeder met mij praten, het was niet echt lief maar ik was blij. ‘ja mama’
Mama: Jij gaat oppassen bij de buren vandaag om19.00 Ik heb al gezegd dat je komt dus beter ga je ook en zo liep ze weg. Ik kon niet een ja of nee zeggen of wat dan ook. Ik moest vandaag eigenlijk werken maar ik zou een meisje bellen die morgen moet werken of we kunnen ruilen. Ik wou het liefst niet, Ik wou mij niet meer met kleine mensen gaan binden. Ik vond het al jammer van Hafsa en Appie en ik was nog niet klaar voor een ander kind maar ik deed het voor mijn moeder.

Ding dong….
Moeder Soef: Salaam Wa Alikom
Ik: Wa alikom Salaam. Enna Mirjam
MoederSoef: Marhbebik
Wat een lieve vrouw was dit. Ze bood me wat te drinken en zette wat koekjes op de tafel.
Een kleine meisje kwam naar beneden. Wat was het een mooie meid. Ze deed me denken aan iemand maar ik wist niet wie.
Dina: Hoi, ik ben Dina
Ik: hoi Dina, ik ben Mirjam, aangenaamd.
Haar moeder bleef nog ff en vertelde mij dat ze 2 maal in de week in de avond werkte maar dat meestal haar broer om 10 uur thuis is. Alleen vandaag zou het wat langer duren.
Haar moeder vertok.
Ik: Hey, heb je al gegeten
Dina: Ja,wil je misschien samen met mij een filmpje kijken
Ik: Ja tuurlijk
Ik ging die film klaarzette en zij maakte plek klaar. We gingen naast elkaar liggen en begonnen met de film. We gingen Home Alone kijken. Midden in de film vielen we allebei in slaap tot ik om 12 uur wakker werd gemaakt door haar moeder.
MoederSoef: Mirjam, geef de nummer van je moeder dan bel ik dat je hier slaapt.
Ik werd klaar wakker en zei dat ik toch maar naar huis ga. Ik bracht Dina naar haar bedje en ruimde alles ff op en ging naar huis direct mijn bedje in.

Ik moest dus voortaan 2 keer per week gaan oppassen op Dina. Het was een hele lieve meid.

Soufian


MoederSoef: Soufian laat vandaag vrij, we gaan naar de buren. Ze zijn er pas komen wonen en we hebben ze nog niet begroet.
Soef: Mam, eerlijk gezegd, ik heb geen zin
MoederSoef: Kom op Soef. Ze hebben een zoon en een dochter waar Dina al helemaal gek op is.
Soef: Okee

Ik had geen zin joh. Het was vooral omdat ik hoorde dat er een meid daar woonde. Ik keek er tegen op. Het klinkt raar maar ik dacht steeds aan Mirjam. Ik weet het klinkt heel erg raar. Steeds waarneer ik aan haar dacht of waarneer ik haar naam hoorde kreeg ik die rare gevoel in mijn buik.

…………………….


Nou om eerlijk te zijn was het best gezellig bij de buren. Ik heb hun zoon leren kennen, Jouad. Hele toffe gozer. Hij was ook 19 jaar. Ik kon goed met hem opschieten. De dochter was niet thuis, ze was aan het werken. We hebben erg gelachen.

31-01-2009, 21:37
Up Up Up Wajoo Ben Gek Op Je Verhaall

Pagina's : [1] 2 3 4