Bekijk volle/desktop versie : Belasting experts



Pagina's : [1] 2

29-01-2009, 16:47
Is er hier iemand die verstand heeft van aangifte doen etc, heb een paar vraagjes waar ik mee zit.

Hoop dat iemand de antwoorden heeft

29-01-2009, 21:36


pm me maar en dan zal ik proberen zo goed mogelijk je vragen te beantwoorden.

29-01-2009, 23:51

Citaat door nadortje:
pm me maar en dan zal ik proberen zo goed mogelijk je vragen te beantwoorden.


dankjewel meid

Zie je pm

30-01-2009, 15:48
plaats je vraag hier dan antwoord ik er wel op

30-01-2009, 19:56


Waarom hier plaatsen als het ook via pm kan.

30-01-2009, 20:00

Citaat door moemoesht:
Waarom hier plaatsen als het ook via pm kan.

Ik dacht mss kunnen andere leden van dit advies profiteren

30-01-2009, 20:02
maar mag ooit via pm hoor

30-01-2009, 20:08

Citaat door Mauvais_Sang:
maar mag ooit via pm hoor


ok

30-01-2009, 20:10
Is het mogelijk om een totaal bedrag te hebben betaald aan het eind van het jaar aan loonheffing.

En dan als je alles invult voor aangifte (de 1ste keer trouwens) dat je dan als reslutaat krijgt dat je precies dat totale loonheffing bedrag op de jaaropgave terug krijgt excl heffingskorting.

Ik heb het nog niet naar de belasting gestuurd. ben bang dat het nie klopt en later alles terug te betalen

30-01-2009, 21:39

Citaat door moemoesht:
Is het mogelijk om een totaal bedrag te hebben betaald aan het eind van het jaar aan loonheffing.

En dan als je alles invult voor aangifte (de 1ste keer trouwens) dat je dan als reslutaat krijgt dat je precies dat totale loonheffing bedrag op de jaaropgave terug krijgt excl heffingskorting.

Ik heb het nog niet naar de belasting gestuurd. ben bang dat het nie klopt en later alles terug te betalen



Sorry ik begrijp je vraag niet, wil je het anders formuleren.

31-01-2009, 00:43

Citaat door moemoesht:
Is het mogelijk om een totaal bedrag te hebben betaald aan het eind van het jaar aan loonheffing.

En dan als je alles invult voor aangifte (de 1ste keer trouwens) dat je dan als reslutaat krijgt dat je precies dat totale loonheffing bedrag op de jaaropgave terug krijgt excl heffingskorting.

Ik heb het nog niet naar de belasting gestuurd. ben bang dat het nie klopt en later alles terug te betalen

loonheffing word uit je loon ingehouden en wil niet zeggen dat je dat ook allemaal terugkrijgt! iedereen betaalt een deel aan loonheffing en wat er teveel is ingehouden krijg je terug, als je tenminste aangifte doet! en wat er op je jaaropgave staat is wat je dat jaar aan loonheffing moest inleveren en wat er aan ziekenfons is ingehouden enz......als ik tenminste je vraag begrepen heb

31-01-2009, 09:48
Beste dame,

De vraag is voor mij niet helemaal duidelijk maar ik zal je proberen uit te leggen hoe en wat.
Als je werkt dan is je baas verplicht loonheffingen in te houden en af te dragen aan de belastingdienst. Dit kunnen we dus ook een voorheffing noemen.
De werkgever houd dan zoveel mogelijk rekening mee met de kortingen waar jij recht op zou hebben zoals bv de loonheffingskorting.
Als het kalenderjaar afgelopen is dan krijg jij een jaaropgaaf van je werkgever waarin staat hoeveel je inkomsten zijn en je afgedragen Loonheffingen en toegepaste arbeidskorting en afgedragen Inkomens afhankelijke bijdrage voor de zorgverzekeringswet.
Als je dus na het kalenderjaar aangifte doet voor de Inkomstenbelasting dan gaan ze kijken wat je te veel of te weinig hebt betaald. Er zijn aftrekposten waar je bij de voorheffing geen rekening mee kan houden waardoor je vorheffingen hoger zullen ziijn. In dat geval krijg je geld terug.

Denk aan de buitegewone uitgave, giften en scholingsuitgave.

Ik hoop je vraag een beetje te hebben beantweoord

31-01-2009, 09:51


ik voer geen studie kosten in dan krijg ik een x bedrag terug ik voer studie kosten in dan krijg het het zelfde x bedrag terug :S, en mijn studie kosten zitten boven de 7000 euro

31-01-2009, 13:54
Hallo,

Laten we het aub makkelijk houden want dat is het ook.

Waarschijnlijk heb jij minder dan ongv. 6.000 euro verdient en dan klopt het dat je al je loonheffing die ingehouden is terugkrijgt, zonder enige aftrekpost.

Dus: ja je hebt het goed gedaan.

31-01-2009, 13:56

Citaat door fiscalist1:
Hallo,

Laten we het aub makkelijk houden want dat is het ook.

Waarschijnlijk heb jij minder dan ongv. 6.000 euro verdient en dan klopt het dat je al je loonheffing die ingehouden is terugkrijgt, zonder enige aftrekpost.

Dus: ja je hebt het goed gedaan.
aahh vandaar, ik schrok me rot, ik moet nog 2 jaar opgaves krijgen

Pagina's : [1] 2