Bekijk volle/desktop versie : De engelen Haroet en Maroet..die als straf van allah vast zitten tussen de hemel



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

28-01-2009, 20:51
en de aarde? Ik heb hier ooit iets over gehoord toen ik wat kleiner was, maar het wordt door veel mensen ontkent, omdat engelen geen zondes maken..maar hoezo hebben deze engelen dan straf van Allah gekregen? Toch niet zomaar en deze engelen konden niet meer vliegen naar boven toe, omdat zij tijdens hun beproeving op de wereld de weg volgde van shaytaan..weet iemand toevallig wat voor een straf deze engelen hebben ze zitten vast tussen de hemel en aarde wat betekend dat? Zijn ze opgehangen ofzo..en wanneer wordt hun zonde vergeven?

28-01-2009, 21:18


Hey meid dit is echt wel waar, deze engelen waren er zelfs voor de komst van de profeet


Citaat:
Haroet en Maroet waren twee engelen, die (volgens de moslims) de mens magie brachten. Zij leerden de mens hoe te zorgen voor: Scheiding tussen man en vrouw of liefde enz. enz.

En zij volgen dezelfde weg, die de duivels volgden tegen de regering van Salomo - en Salomo was niet ongelovig, maar ongelovig waren de duivels en zij leerden de mensen leugen en bedrog. En (zij handelen naar) hetgeen aan de twee engelen, Haroet en Maroet te Babylon was geopenbaard. Maar deze beiden leerden niemand, voordat zij hadden gezegd: "Wij zijn slechts een beproeving; weest daarom niet ongelovig". Zo leren zij (de mensen) van hen datgene waarmede zij een geschil maken tussen een man en zijn vrouw, maar zij schaden er niemand mede, tenzij door Allah's bevel; maar dezen leren wat hen schaadt en geen goed doet, hoewel zij weten, dat hij, die in deze zaken handelt geen voordeel heeft in het Hiernamaals; slecht is hetgene waarvoor zij hun ziel hebben verkocht; hadden zij het slechts ingezien! (Albakara 102)

28-01-2009, 21:19

Citaat door bozexoog:
Hey meid dit is echt wel waar, deze engelen waren er zelfs voor de komst van de profeet


Lees goed wat je plaatst en pas op met wat je typt

28-01-2009, 21:22
alleen kan niks vinden over hun bestraffing??

28-01-2009, 21:22


Haroet en Maroet waren twee engelen, die (volgens de moslims) de mens magie brachten. Zij leerden de mens hoe te zorgen voor: Scheiding tussen man en vrouw of liefde enz. enz.

En zij volgen dezelfde weg, die de duivels volgden tegen de regering van Salomo - en Salomo was niet ongelovig, maar ongelovig waren de duivels en zij leerden de mensen leugen en bedrog. En (zij handelen naar) hetgeen aan de twee engelen, Haroet en Maroet te Babylon was geopenbaard. Maar deze beiden leerden niemand, voordat zij hadden gezegd: "Wij zijn slechts een beproeving; weest daarom niet ongelovig". Zo leren zij (de mensen) van hen datgene waarmede zij een geschil maken tussen een man en zijn vrouw, maar zij schaden er niemand mede, tenzij door Allah's bevel; maar dezen leren wat hen schaadt en geen goed doet, hoewel zij weten, dat hij, die in deze zaken handelt geen voordeel heeft in het Hiernamaals; slecht is hetgene waarvoor zij hun ziel hebben verkocht; hadden zij het slechts ingezien! (Albakara 102) '

Waarschijnlijk heb jij hierop je uitspraak gebaseerd, zo ja;

Waarom denk je dat deze 2 engelen zijn gestraft?

28-01-2009, 21:23

Citaat door Oum_Sayfudien:
Lees goed wat je plaatst en pas op met wat je typt



Ik zit dit niet uit mijn duim te zuigen ooit geleerd op een van mijn vroegere koranlessen ik denk dat in hadiths het duidelijk beschreven staat.

28-01-2009, 21:26

Citaat door bozexoog:
Ik zit dit niet uit mijn duim te zuigen ooit geleerd op een van mijn vroegere koranlessen ik denk dat in hadiths het duidelijk beschreven staat.




Dan vraag ik me af van wie jij koran lessen krijgt Je moet oppassen met wat je typt laatste advies wassalaam

28-01-2009, 21:27
bozexoog, wees niet achterlijk, het staat zelfs in die aya

haroet en maroet leerden niemand voordat zij hadden gezegd dat zij slechts een beproeving zijn. zij volgde dus de bevelen van allah. een engel kan nooit ongehoorzaam zijn

29-01-2009, 10:20
Het gaat om deze overlevering die bedoeld word welke terug te vinden is in het boek van Ibn Kathir, verhalen uit de Quran. Volgens mij stond hij ook vermeld in de Nederlandse vertaling.



Het verhaal bevat een grote hiqma, maar let wel op, de volgende opmerking staat eronder:


29-01-2009, 11:50

Citaat door Aseer:
Het gaat om deze overlevering die bedoeld word welke terug te vinden is in het boek van Ibn Kathir, verhalen uit de Quran. Volgens mij stond hij ook vermeld in de Nederlandse vertaling.



Het verhaal bevat een grote hiqma, maar let wel op, de volgende opmerking staat eronder:

en dus klopt het niet

29-01-2009, 12:09
De arrogantie waarmee sommige Moslims hier reageren verbaasd me werkelijk.

29-01-2009, 12:40

Citaat door Aseer:
De arrogantie waarmee sommige Moslims hier reageren verbaasd me werkelijk.
het verbazingwekkende is dat de arrogante anderen beschuldigd van arrogantie

29-01-2009, 12:40



Citaat door Aseer:
De arrogantie waarmee sommige Moslims hier reageren verbaasd me werkelijk.


heb je het nu over monkey?

p.s: de eerste afbeelding is niet zichtbaar. zou je die misschien nog een keer kunnen plaatsen?

29-01-2009, 12:45

Citaat door ghurab:
heb je het nu over monkey?
als ik 'sommige moslims' kan zijn, dan wel

29-01-2009, 12:53

Citaat door ghurab:


p.s: de eerste afbeelding is niet zichtbaar. zou je die misschien nog een keer kunnen plaatsen?


Hier is anders het boek; link. Kijk op bladzijde 30 en 31.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7