Bekijk volle/desktop versie : Wie doet er hier de PABO?

26-10-2002, 22:38
Hallo allemaal,

Ik ben een havist en zit in mijn eindexamenjaar.Omdat ik me over 2 maanden ongeveer moet inschrijven op een school voor mijn vervolgopleiding wil ik graag wat meer te weten komen over de PABO.Dit omdat het me wel aanspreekt en een leuk beroep lijkt,omdat ik graag met kinderen wil werken.Maar omdat ik nog twijfel wil ik graag wat meer info over deze opleiding om te weten waar ik aan begin en wat me te wachten staat.Welke eigenschappen je moet hebben en wat de goede en slechte kanten zijn van deze opleiding.Jullie zouden mij er een groot plezier mee doen omdat ik dan zekerheid en een beter beeld heb van de PABO.
Moehim ik hoop snel van jullie te horen!

Beslema en 4 bousas,

Van een maghrebia.

26-10-2002, 23:03

Ik zou je aanraden om open dagen te bezoeken en naar meeloopdagen te gaan.
dan zie je met eigen ogen hoe de opleiding er uit ziet.

Alvast succes,

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx-jes berbertje

28-10-2002, 13:49
Je moet ook geinformeerd worden door pabo studenten ,want die hebben het ervaren een opendag laat alleen maar de positieve kanten zien van een opleiding `hoe geweldig het wel is`
een ding moet je zeker doen volg een opleiding met plezier niet omdat het een goeie opleiding is.
ps. veel succes met het vinden van een opleiding

28-10-2002, 13:59
Je moet zeker naar de open dag vraag naar de studiegids, daarin vind je de vakken die je krijgt en hoe de opleiding inelkaar steekt. Ik heb zelf ook de PABO gedaan. Heb ook vaak mensen ontvangen op de opendag. Sommige mensen zijn er voor geschikt andere niet. Je moet wel streng kunnen zijn en een harde duidelijk stem hebben en absoluut niet afwachtend of bescheiden zijn anders gaat het mis. Spreek met ervaring Vraag veel informatie aan. Je loopt vaak stage dat is eigenlijk het leuks aan de opleiding. Je hoeft je geen zorgen te maken over studiepunten, want zo moeilijk is het ook weer niet. Althans dat vond ik. Orrienteer je maar goed en kijk ook naar andere opleidingen. Er zijn nog andere opleidingen waarbij je met kinderen werkt. SPH op de HBO? Probeer bewust een keuze te maken en niet op het laatste moment een willekeurige opleiding kiezen en die gaan doen. Veel succes. Het is over het algemeen genomen wel een leuke en gezellige opleiding vooral als je van zingen, muziek en drama houdt.

28-10-2002, 15:32

ik doe de pabo en ik zal zeker niet zeggen dat ik het allemaal geweldig vind want dat is het zeker niet!!!Je moet zeker naar een open dag gaan maar ach ja daar krijg je ook niet een totaal beeld van de opleiding maar goed.
Ik kan er wel wat van zeggen;
er zit heel veel werk in
je hoeft niet super slim te zijn om op de pabo te zitten dus als je (net zoasl mij)van de havo komt dan erger je soms mateloos aan mensen die minder intellectueel zijn!!!!dat is een ding wat zeker is en wat ook zeker bij jou gaat gebeuren als je eraan begint.
Ja als je er zeker van bent om voor de klas te gaan staan dan moet je dit zeker doen....het is wel leuk!Allleen ja...tentamens zijn niet zo moelijk maar je moet echt veel doen....verslagen....werkstukken...presentaties... scholen bezoeken... theaterprojecten.....knutselen enz!!!
dus als je dat kan en ook niet erg vind dan moet je het overwegen om het te doen!!

gegroet nadine

28-10-2002, 15:36
ik doe ook de pabo, alle vragen zijn welkom, stuur maar een pm-tje

29-10-2002, 11:08
ik doe ook de pabo, en het leukste eraan vind ik de stages.
je moet dus sterk in je schoenen staan en zelfverzekerd voor de klas staan.
maar verder moet je best veel knutselen en zo .
het is mooi meegenomen als je craetief bent.
het is niet moeilijk maar het is veel werk vooral in het eerste en tweede jaar, daarna valt het mee...

succes verder!!!!!!!!!!!!!!!

kijk anders op http://www.leraar.nl

30-10-2002, 22:49
Bedankt allemaal,

Ik heb echt wat aan jullie reacties gehad en jullie hebben me een stuk geholpen.Ben blij met jullie antwoorden en heb besloten toch voor de PABO te kiezen.Moehim bedankt voor jullie reacties (houden jullie van me te goed).

groetjes een maghrebia.