Bekijk volle/desktop versie : Veel seks beperkt risico op prostaatkanker bij vijftigers



28-01-2009, 12:23
Veel seks beperkt risico op prostaatkanker bij vijftigers
Een goed gevuld seksleven bij mannen ouder dan 50 biedt hen bescherming tegen prostaatkanker. Uit onderzoek blijkt wel dat seksueel actieve twintigers en dertigers een grotere kans hebben om de ziekte op latere leeftijd te ontwikkelen.


Frequentie
Het onderzoek bestudeerde 431 mannen die de diagnose van prostaatkanker kregen toen ze ouder dan 50 waren, deze resultaten werden vergeleken met die van 409 gezonde mannen. Twintigers en dertigers die meer dan 20 keer per maand vrijen hebben meer kans op de ziekte. Bij veertigers heeft de seksfrequentie weinig invloed, maar vijftigers die meer dan 10 keer per maand seksen, waren beter beschermd tegen prostaatkanker.

Klier
Professor Dimitripolou: "Een theorie is dat de prostaatklier in de jonge jaren vatbaarder is voor hormonale veranderingen en dat hij zich dan nog steeds aan het ontwikkelen is. Naarmate mannen ouder worden, stapelen toxines zich op in zijn lichaam. Seks kan helpen om deze uit het lichaam te verwijderen."

Regelmaat
De onderzoekers raden mannen aan om hun seksfrequentie stabiel te houden om de kans op prostaatkanker te beperken. Dat is gezonder dan om als jonge man veel seks te hebben, om het dan op latere leeftijd op een lager pitje te zetten. (ep) bron: 28/01/09 11u08

28-01-2009, 12:33


Alleen dan wel met condoom anders lopen vrouwen weer een verhoogd risico op baarmoederhalskanker.

28-01-2009, 13:11
Dat mechanisme werkt bijna paradoxaal, heel moeilijk om uit te leggen, maar ik hoop dat jullie het begrijpen;

Meer seks--> meer orgasmes---> grotere afgifte van prolactine (minder dopamine afgifte) ---> het verminderen van de GNHR pulse----> minder LH afgifte----> Minder testosteron aanmaak ----> afname in de omzetting van Testosteron naar Dihydrotestosteron (DHT) via het enzym 5-alfa-reductase.

En we weten allemaal dat DHT zorgt voor een grotere prostaat met alle gevaren van dien (zoals prostaatkanker), dus in theorie zou het moeten kloppen.

28-01-2009, 13:47

Citaat door Lotus:
Alleen dan wel met condoom anders lopen vrouwen weer een verhoogd risico op baarmoederhalskanker.
Ik vraag me nu eigenlijk even af of condooms wel zijn toegestaan in de islam. Ik las dacht ik ergens ooit dat het verkwisten van goed zaad een zonde is en dat Allah alziend en alwetend is ook wat in het verborgene geschied

28-01-2009, 13:51



Citaat door rikus:
Ik vraag me nu eigenlijk even af of condooms wel zijn toegestaan in de islam. Ik las dacht ik ergens ooit dat het verkwisten van goed zaad een zonde is en dat Allah alziend en alwetend is ook wat in het verborgene geschied


Als het zo is dat het verwkisten van goede zaad een zonde is dan is een condoom wel erg raadzaam te gebruiken voor de vele moslim mannen die drugs en of alcohol gebruiken.

28-01-2009, 13:53
Wat een schattige foto

28-01-2009, 14:31

Citaat door HannibalBarkas:
Als het zo is dat het verwkisten van goede zaad een zonde is dan is een condoom wel erg raadzaam te gebruiken voor de vele moslim mannen die drugs en of alcohol gebruiken.
Ik heb hier heel lang over nagedacht maar kom er niet uit. Wat hebben drugs en of alcohol nu met zaad en een condoom te maken?