Bekijk volle/desktop versie : qoran lezen is zoooooooooo moeilijke???



28-01-2009, 10:06
[Een persoon die stottert wanneer hij de Koran leest en het moeilijk vindt, krijgt twee beloningen.
Muslim, no. 798]

28-01-2009, 10:15


Je niet haasten met de Koran: staat in de Koran.
Moge Allah je belonen voor je intentie.

28-01-2009, 12:47

Citaat door selim_21:
[Een persoon die stottert wanneer hij de Koran leest en het moeilijk vindt, krijgt twee beloningen.
Muslim, no. 798]



De dubbele beloning bij het stotteren is voor degene , die met moeite de koran leert lezen.

iedereen moet de nodige moeite doen om de Koraan goed en foutloos te lezen.

ahkaam altilawa .

28-01-2009, 12:49
ik heb de koran 1 keer helemaal uitgelezen maar ik ken het niet helemaal uit me hoofd niet alles zeg maar

28-01-2009, 13:46



Citaat door SPEELVOORJELAND:
ik heb de koran 1 keer helemaal uitgelezen maar ik ken het niet helemaal uit me hoofd niet alles zeg maar

begreep je er ook wat van? zo niet, dan heb je er (voor een deel) niets aangehad

28-01-2009, 14:00
Het heeft te maken met je intentie.
Als je je terug trekt in je kamer, om de Woorden van Allah swt te reciteren, natuurlijk begrijp je niet alles, tis geen 'gewone' boek hé...
Tis n prachtige boek, je kan't als mens echt niet omschrijven.
Ik ben van mening, dat ook al begrijp je niet alles, ook al 'lees' je gewoon, het verzacht je hart, omdat je Allah swt gedenkt, omdat je die Perfecte Woorden leest, je wordt volledig in beslag genomen door deze woorden, de verzen, ... Je huilt r zelfs van, ongeacht je het begrijpt of niet. Het RAAKT je tot in het diepste van je hart en je ziel...
Je kan het arabische én het nederlandse lezen, toch zal het Arabische méér inpact op je hebben dan het nederlands...
Het is niet moeilijk om de Koran vast te nemen en es elke dag een vers t lezen.. Elke LETTER dat je leest, wordt je voor beloond...
Kijk hoe makkelijk het voor ons is om hassanaths te behalen en kijk wat wij doen....