Bekijk volle/desktop versie : Valeriaan haram of niet? help!



28-01-2009, 01:35
Valeriaan van A. Vogel is een homeopatisch middel tegen slapeloosheid. Nu lees ik net dat het alcholgehalte 70% v/v is. Waar staat v/v voor? En is het toegestaan om dit middel in te nemen?(is het haram of niet?)

Graag reacties met daliel!

28-01-2009, 01:40


Ik heb wel ooit valeriaan geslikt voordat ik opging voor mn rij examen.
Maar of het haram is ?
Ik was wel geslaagd haha..

28-01-2009, 01:42
Waarom gebruik je niet gewoon valeriaantabletjes? Puur natuur van het kruidvat b.v.

En dr.vogel komt uit de hoek van Vrijmetselarij dus de bron is niet goed.
Is maar een weetje...

28-01-2009, 01:46

Citaat door Djeny:
Waarom gebruik je niet gewoon valeriaantabletjes? Puur natuur van het kruidvat b.v.

En dr.vogel komt uit de hoek van Vrijmetselarij dus de bron is niet goed.
Is maar een weetje...



Ja, ik dacht A. Vogel is een goed merk, veel positieve reacties over gehoord. Ik heb het dus gekocht en nu wil ik het innemen maar ik durf het niet vanwege het alcoholpercentage. Ik weet niet of je het mag innemen volgens de islam?

28-01-2009, 01:52


oh mensen helpppppppppppppp met daliel graag!

28-01-2009, 02:15

Citaat door zelfverzekerd:
oh mensen helpppppppppppppp met daliel graag!



Sorry geen daliel dat laat ik aan anderen over.

Wel een tip: bij twijfel moet je nooit iets doen dus geen alcohol punt: alternatief :tabletjes en die helpen echt voortreffelijk om je wat rustiger te maken. niks mis mee en zonder alcohol


Die tabletjes stinken enorm want valeriaan stinkt nu eenmaal...katten zijn er ook gek op op die lucht dan; rollen zich er helemaal in en worden helemaal lyrisch van de geur, koddig gezicht trouwens

Dus dat luchtje even voor lief nemen maar de kraan is altijd geduldig en je ruikt het niet uit je mond of zo als je ze hebt ingenomen.

Ik hoop dat je er succes op hebt!

28-01-2009, 14:14
Ik heb al besloten om het niet in te nemen. Het ruikt ook echt naar alcohol. Ik zal gaan zoeken naar de tabletvorm. Allemaal bedankt voor jullie reacties.

(K)

28-01-2009, 15:24

Citaat door Koefnoen:
Alcohol is een natuurlijk product en er is niks mis mee. Als alcohol haram is dan zijn druiven ook haram want daar komt alcohol tenslotte van.


Nee, druiven zijn niet haram. Het wordt pas haram als je druiven gaat verwerken tot alcohol. Je laat de druiven gisten, dus er ontstaat een proces tijdens deze gisting waardoor er alcohol ontstaat. Dat is wel haram.

28-01-2009, 17:57

Citaat door zelfverzekerd:
Ik heb al besloten om het niet in te nemen. Het ruikt ook echt naar alcohol. Ik zal gaan zoeken naar de tabletvorm. Allemaal bedankt voor jullie reacties.

(K)



Die tabletjes stinken enorm want valeriaan stinkt nu eenmaal...katten zijn er ook gek op op die lucht dan; rollen zich er helemaal in en worden helemaal lyrisch van de geur, koddig gezicht trouwens

Dus dat luchtje even voor lief nemen maar de kraan is altijd geduldig en je ruikt het niet uit je mond of zo als je ze hebt ingenomen.

Ik hoop dat je er succes op hebt!