Bekijk volle/desktop versie : Koenders vraagt aandacht voor Sri Lanka



28-01-2009, 00:26
Koenders vraagt aandacht voor Sri Lanka
27-01-2009 19:33
/media/De Tamils in Nederland vragen dinsdag op Het Plein in Den Haag aandacht van kabinet en parlement voor de verslechterende situatie in Sri Lanka.

De Tamils in Nederland vragen dinsdag op Het Plein in Den Haag aandacht van kabinet en parlement voor de verslechterende situatie in Sri Lanka.

DEN HAAG (ANP) – Minister Koenders (Ontwikkelingssamenwerking) zal deze week bij de informele vergadering met zijn Europese collega’s aandacht vragen voor de humanitaire situatie in Sri Lanka. Dat heeft hij dinsdag in de Tweede Kamer gezegd. Koenders noemde de situatie buitengewoon ernstig.

Nederland heeft vorige week zijn zorgen hierover aan de ambassadeur van Sri Lanka overgebracht. Volgens Koenders wordt de toegang van hulp van particuliere en VN-organisaties door zowel de regering als de Tamil Tijgers gefrustreerd. De Nederlandse ambassadeur is nog in het gebied in het noorden van het land geweest en Koenders maakt zich grote zorgen over de slachtoffers van beide partijen.

Net als de SP vindt de minister dat de Europese Unie moet praten over de politieke kant van het conflict. Hij heeft echter weinig hoop op een politieke oplossing voor het al 25 jaar durende conflict. De beste onderhandelaars, de Noren, hebben het bijltje er inmiddels ook al bij neergelegd.

Maar de Europese Unie moet wel nadenken over de betekenis van een eventuele overwinning en de vraag met wie overlegd moet worden, zei hij. Dus ook dat punt zal hij bij zijn collega’s tijdens de vergadering in Praag onder de aandacht brengen.
http://www.refdag.nl/artikel/1388054/Koenders+vraagt+aandacht+voor+Sri+Lanka.html

28-01-2009, 00:38


Je kan niks doen. Behalve de hele jungle met alles en iedereen erbij platbranden, maar dat is niet de oplossing natuurlijk.

Ook een voorbeeld van een totaal ontwrichte neergaande cirkel van geweld wat zich daar heeft afgespeeld.

28-01-2009, 00:52

Citaat door HINDUSTAN___:
Je kan niks doen. Behalve de hele jungle met alles en iedereen erbij platbranden, maar dat is niet de oplossing natuurlijk.

Ook een voorbeeld van een totaal ontwrichte neergaande cirkel van geweld wat zich daar heeft afgespeeld.


Boedha houd meer van regeringsleiders dan van hindoestaanse tamil.

ik had je een tijdje terug al gewezen op de terrorischtische hindoestaanse tamil tijgers maar je wou niet na mij luisteren..

28-01-2009, 01:07

Citaat door Slow-en-nice:
Boedha houd meer van regeringsleiders dan van hindoestaanse tamil.

ik had je een tijdje terug al gewezen op de terrorischtische hindoestaanse tamil tijgers maar je wou niet na mij luisteren..


Pak een zakdoekje en huil maar ff lekker uit dan

28-01-2009, 02:02



Citaat door HINDUSTAN___:
Pak een zakdoekje en huil maar ff lekker uit dan




ahhhhh het doet meneertjee pijnn aahhh

28-01-2009, 02:14

Citaat door Slow-en-nice:
ahhhhh het doet meneertjee pijnn aahhh


Je komt nou toch niet klaar om mij hoop ik?