Bekijk volle/desktop versie : Wensenlijst: Pakistan neemt al-Qaeda onder vuur



19-03-2004, 09:01

Citaat:
Pakistan neemt al-Qaeda onder vuur

Uitgegeven: 19 maart 2004 07:57
Laatst gewijzigd: 19 maart 2004 08:33

WANA - Pakistan heeft vrijdag de luchtaanval geopend op een groep strijders van al-Qaeda die omsingeld zijn bij de grens met Afghanistan. Onder hen zou Ayman al-Zawahiri zijn, de tweede man van het terreurnetwerk.

Volgens ooggetuigen uit de nabijgelegen stad Wana zijn zeker drie gevechtshelikopters in de lucht die met zware machinegeweren hun doel bestoken. Ook zouden bommen zijn afgeworpen. Pakistaanse troepen op de grond zouden zware artilleriebeschietingen uitvoeren.

Sinds dinsdag is het Pakistaanse leger in een felle strijd verwikkeld met enkele honderden strijders in het zuiden van de regio Waziristran. Uit de hevigheid van de strijd zou Pakistan afleiden dat het al-Zawahiri is die tot het uiterste wordt verdedigd.


Gaat het lukken of niet, ik hoop dat de werled verlost gaat worden van die hufters die hun geloof misbruiken om andere mensen de dood in te jagen

19-03-2004, 09:12


Er zijn overal huffters die hun geloof of pedagogie misbruiken om ander mensen leven zuur te maken of een einde aan hun leven te maken,
ierlijk gezegt .het leven is kl-ote geworden overal dood overal haat overal problemen, ik weet het niet meer, ik zie het leven somber, hier in NL of daar in Maroc of ergens in de wereld ,je hoef je niet terroriste te zijn om terroriste te worden,

SP: dur dur d'etre un etranger

19-03-2004, 11:50

Citaat:
Pakistaanse troepen zetten aanval in (video)

Uitgegeven: 19 maart 2004 10:21
Laatst gewijzigd: 19 maart 2004 11:22

ISLAMABAD - Pakistaanse militairen hebben vrijdag de aanval geopend op een groep al-Qaeda strijders die zich in het noordwesten van het land ophoudt. Onder de strijders zou zich een zeer voornaam lid van de terreurorganisatie bevinden. Het zou mogelijk draaien om de rechterhand van Osama bin Laden, Ayman al-Zawahiri.

Bekijk video:
Breedband / Modem

De al-Qaeda-strijders hadden van het Pakistaans leger tot twaalf uur 's middags (lokale tijd) gekregen om zich over te geven maar hebben dat ogenschijnlijk niet gedaan. "De operatie is begonnen", zo maakte een militaire woordvoerder vrijdag bekend. Eerder op de dag namen helikopters al de schuilplaats van de omsingelde al-Qaeda strijders onder vuur.

Verschanst

"De militanten lijken zich goed verschanst te hebben in modderforten en lijken zich voorgenomen te hebben te de dood door te vechten", aldus de zegsman van het Pakistaanse leger, generaal Shaukat Sultan. De extremisten beschikken over zware wapens en verzetten zich de afgelopen 24 uur hevig tegen de duizenden Pakistaanse militairen en paramilitairen, voegde hij daar aan toe. De strijd heeft plaats in het grensgebied tussen Afghanistan en de Pakistaanse stad Wana in de regio Zuid-Waziristan.

Vermoedens

Directe bewijzen daarvoor liggen er echter niet. "Het zijn pure vermoedens", aldus Shaukat Sultan. President Musharraf verklaarde donderdag in een vraaggesprek met CNN nog dat gezien de weerstand die de al-Qaeda-strijders bieden er vermoedelijk een hooggeplaatst lid van de organisatie zou zijn omsingeld. Functionarissen van de Pakistaanse inlichtingendiensten die anoniem wensten te blijven, speculeerden volop over de aanwezigheid van al-Zawahiri.

Vrijdag staken geruchten echter weer de kop op dat de nummer twee van al-Qaeda mogelijkerwijs dinsdag al zou zijn ontsnapt uit het gebied. Bij die uitbraakpoging zouden zeker vijftien Pakistaanse militairen het leven hebben gelaten.


Toch vind ik het raar dan niemand, voor of tegenstanders van al-Qaeda op dit onderwerp inhaakt.

Meestal is al-Qaeda goed voor 10 reactie's per uur

19-03-2004, 11:53

Citaat:
Origineel gepost door rnaj
Toch vind ik het raar dan niemand, voor of tegenstanders van al-Qaeda op dit onderwerp inhaakt.

Meestal is al-Qaeda goed voor 10 reactie's per uur
Zal ik als tegenstander dan maar verklaren waarom je hier nu geen voorstanders ziet ?

Henny Vrienten en Herman Brood hebben dat heel kort en bondig verwoord in het liedje "Als je wint, heb je vrienden"

19-03-2004, 11:54


Bestrijden van terrorisme, is dweilen met de kraan open, je kan vandaag of morgen Binnetje of 'mastermind' Al Zahawiri oppakken, maar daar schiet je niets mee op, er lopen namelijk honderden, zoniet duizenden Bin Laden's en Al Zahawiri's rond.
Men strijd niet voor Al-Qaeda, men strijd voor de Jihad.
En deze bericht zegt mij dus niet veel.

19-03-2004, 11:57
Je zou op zijn minst Pakistan even kunnen afzeiken....

Dat ze onder de druk van hun nieuwe vriend de VS, waar ze tegenwoordig hightech wapen mogen kopen, hun eigen moslimbroeders afslachten.

Maargoed, zal wel aan mij liggen

19-03-2004, 11:58

Citaat:
Origineel gepost door rnaj
Gaat het lukken of niet, ik hoop dat de werled verlost gaat worden van die hufters die hun geloof misbruiken om andere mensen de dood in te jagen
Osama mag nog wel eventjes in zijn grotje blijven.....

tot na de verkiezingen in Amerika.

Als je begrijpt wat ik bedoel

19-03-2004, 12:04

Citaat:
Origineel gepost door grendel
Osama mag nog wel eventjes in zijn grotje blijven.....

tot na de verkiezingen in Amerika.

Als je begrijpt wat ik bedoel
Zou me niks verbazen als ze 'm al hadden, maar het stilhouden, en dan vlak voor de verkiezingen ineens roepen: we hebben 'm !

Media: dat is liegen (in het beste geval: overdrijven) ter meerdere glorie van het eigenbelang en/of het eigen salaris.

19-03-2004, 12:04

Citaat:
Origineel gepost door rnaj
Je zou op zijn minst Pakistan even kunnen afzeiken....

Dat ze onder de druk van hun nieuwe vriend de VS, waar ze tegenwoordig hightech wapen mogen kopen, hun eigen moslimbroeders afslachten.

Maargoed, zal wel aan mij liggen
Het schijnt er nog vrij hard aan toe te gaan en op het moment vallen er aan beide zijde veel slachtoffers. Dus van eenzijdig afslachten is geen sprake.

Verder zijn er waarschijnlijk niet direct Amerikanen bij betrokken aangezien het Pakistaanse leger tot voor kort zelf nog niet eens dit gebied binnen mocht en het al helemaal niet kan maken om daar op te duiken met de Amerikanen.

Dit neemt niet weg dat er vast wel ergens een verdwaalde CIA of Specops meeloopt.

Wat Appie666 beweerd is een halve waarheid, al het terrorisme stop je hier niet mee. Maar er lopen zeker geen duizenden bin ladens of Al Zahawiris rond dus naast een morele slag breng je dit soort organisaties ook een groot verlies aan kennis en financien toe door dit soort mensen te elimineren.

19-03-2004, 12:07

Citaat:
Origineel gepost door Willemien
Zou me niks verbazen als ze 'm al hadden, maar het stilhouden, en dan vlak voor de verkiezingen ineens roepen: we hebben 'm !

Media: dat is liegen (in het beste geval: overdrijven) ter meerdere glorie van het eigenbelang en/of het eigen salaris.
Dat zou wel heel erg toevallig zijn, als hij wordt gepakt kort voor de Amerikaanse verkiezingen.

Aan de andere kant zou dat ook een reden zijn om Bush massaal weg te stemmen.

Liegen, vlak voor de verkiezingen kan je ook de verkiezingen kosten; zie Spanje

19-03-2004, 13:23

Citaat:
Origineel gepost door rnaj
Gaat het lukken of niet, ik hoop dat de werled verlost gaat worden van die hufters die hun geloof misbruiken om andere mensen de dood in te jagen
Olaaaa, een bossie bloemen voor de Paki's!!!

19-03-2004, 17:11

Citaat:
Origineel gepost door rnaj
Je zou op zijn minst Pakistan even kunnen afzeiken....

Dat ze onder de druk van hun nieuwe vriend de VS, waar ze tegenwoordig hightech wapen mogen kopen, hun eigen moslimbroeders afslachten.

Maargoed, zal wel aan mij liggen
Het ligt inderdaad aan jou

en Appie666...........je hebt HELEMAAAAAAAL gelijk.

19-03-2004, 17:27



Citaat:
Origineel gepost door nozaroc
Klopt, doet me wat denken aan Irak, toen de Amerikanen werden binnengehaald als bevrijders door de Iraki's.
Hoeveel heb ik er niet horen roepen dat de Iraki's lafaards en verraders waren.
Het ging nu éénmaal niet om de Iraki's, maar om pure haat tegen de Amerikanen.
Zij die bevrijd werden van een dictator en daarover verheugd waren, werden in de ogen van vele moslims hier plots verraders.
Nogmaals, het heil van de Iraki's kan hun worst wezen.
En hoeveel aanslagen zijn er nu al geweest op Amerikaanse doelen daar? Hoeveel demonstraties zijn er daar nu al geweest (anti VS bezetting demonstraties). Maar ik heb hier nog niemand zien springen dat Amerika moet oprotten uit Irak na zulke demonstraties en aanslagen!!