Bekijk volle/desktop versie : Straighten

Pagina's : [1] 2

26-10-2002, 20:46
Heeft iemand informatie over het stijl maken (straighten) van arabisch haar. Zijn er marokaanse meisjes die hun haar hebben laten straighten?
Zijn er marokaanse kappers die doet doen, of alleen afrokappers? Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Is het aan te raden of niet? Zo ja, waar.

Alvast bedankt,
ma3a salama

29-10-2002, 17:00

salaam

je kunt je haar ook strijken... maar als het haar weer nat wordt krijg je krullen... maar strijken helpt wel voor 2daagjes

beslama

29-10-2002, 17:56
neee niet strijken man daar gaan je haren dood van zijn jullie gek of zo?? een struikijzer is toch niet voor je haar gemaakt gekke mensen

30-10-2002, 10:32
bestel revostyler

30-10-2002, 10:42

Beste sofia,

Dat raad ik je af, daar breek je alleen je haren mee. ik kan het weten want ik ben zelf een kapster. wat je het beste kan doen is gewoon naar de kapper gaan en je haren laten fohnen. en betreft strijken welke idoot
gaat haar haren strijken daar is die toch niet voor gemaakt.

31-10-2002, 11:50
niet doen paar dagen is mooi daar na wordt je haar helemaal dood !!!!

10-12-2002, 14:35
Waarom straighten???? je hebt vast mooi krulhaar! zonde is dat. En ik kan het weten. Ik heb het vorig jaar laten straighten bij een surinaamse kapster. Ik had een mooie bos krulhaar, zo zonde, het is een paar maandjes goed en dan moet je het weer laten behandelen. En het is duur. Ik heb er ergens wel spijt van, ik heb nu niet meer die glanzende volle krullenbos.
Omdat het zo gemisch is waarmee het haar behandeld wordt is mijn haar daarna zelfs even uit balans geraakt en heb ik een tijdje haaruitval gehad. Dat is gelukkig over. Dus ik heb mijn lesje wel weer geleerd. Laat je haar mooi zijn zoals het is.
Groetjes,
Ciham.

10-12-2002, 15:15
Meiden bedankt voor jullie reacties. Ook erg bedankt voor de prive mailtjes.
Ciham, weet je wat het probleem is. Mijn haar is niet krullend en niet stijl. Ik heb slap haar met slag. Mijn haar is niet kroes ofzo, het is gewoon zacht. Het is er echt zo tussen in. Ik zou het liefts inderdaad gewoon een mooie bos krulhaar hebben of gewoon stijl haar. Misschien heeft er iemand tips hierover.
Oh en miss sweety, tell me more about the marokaanse kruiden!!! Hoe wertk dat?Is het niet te koop op de zwarte markt in Beverwijk?

Bye Bye,
Sofia

10-12-2002, 18:22
hallo

ik had ook een vraag, mijn haar is erg droog, niks helpt er tegen.
zoals sofia01 is mijn haar niet krullend maar ook niet stijl.

weet iemand een goed middel tegen droog haar?? ik hou niet van dat plakkerige gedoe, zoals vet, gel enz.

ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
alvast bedankt

xxx sammiratje

12-12-2002, 09:32
Hi Samjah,

Probeer eens shampoo Dercos van Vichy.... Je hebt ook aminexil wat je 1 keer in het jaar moet doen en 2 maanden lang..
Hieronder heb je een link.....

http://www.vichy.com/nl/gamme/dercros_femme/00.htm

Laila

13-12-2002, 08:29
Hi Samjah,

Graag gedaan. Het helpt echt, ik begrijp die shampoo ook en ik merk
echt het verschil. Je moet alleen geduld hebben. Probeer ook die ampullen ook gebruiken....
Zelf gebruik ik shampoo voor droog haar en voor haar uitval...

Sterkte.
Laila

13-12-2002, 15:05
niserin,

Je moet het wel blijven gebruiken.... Neem van mij aan dat het werkt. Heb het met mijn eigen ogen gezien....

Laila

05-01-2003, 17:09

Hoi allemaal,

Echt een gedoe met ons haar hahaha. Ik heb laatst highlights in mijn haar laten zetten.
Miss sweety, wat voor babyoilie gebruik jij? Bedoel je gewoon van Zwitsal of echte haarolie?

Thimazighin, leuk dat je kapster bent. Is er echt geen goede manier om haar stijl te maken, zonder fohn dan? Ik probeer altijd zo min mogelijk te fohnen, omdat ik bang ben dat mijn haar verbrand en te veel uitdroogt. Ik bedoel hoe doet Jennifer Lopez het? Zij had toch ook enorme krullen. Of Bouchra van K-otic. Volgens mij heeft zij van nature geen stijl haar, of wel?

Jammer dat de revostyler niet werkt, hahaha. In die reclame heb je zo'n met kroeshaar die ineens glad haar heeft. Leek me al een beetje onwerkelijk!

Dikke kus,
Sofia

26-01-2003, 19:08
Als ik mijn haar niet stijl kan maken, is het dan misschien een idee om krullen te nemen door middel van een permanent ?
Zijn er verschillende soorten permanenten?
Is dit ook slecht voor het haar???

26-01-2003, 19:42
hoi thimazighen

bedankt voor je tip. ik draag gelukkig een hoofddoek op straat dus al dat fohnen hoeft voor mij niet. als ik thuis zit, dan kan ik mijn haar niet los laten hangen, omdat het anders een afrobos wordt. omdat ik zo droog haar heb, knip ik vaak kort, zodat ik er geen last van heb.
ach ja....... zoals sofia al zei, wat een gedoe met onze haren. we moeten het maar accepteren dat we nature geen stijl of krullend haar hebben. Maar toch erg bedant voor je tip, en als je meer tips heb, laat het ons dan weten.

xxx sammiratje

Pagina's : [1] 2