Bekijk volle/desktop versie : Chajmaa Bellakhal (siamgym) WERELDKAMPIOEN MUAYTHAI WFCA-57,2kg:goedzo:



26-01-2009, 23:47

Citaat door mohammed82:


In Oudenbosch werd het finale van het WK thaiboksen vedergewicht voor vrouwen gehouden. Die ging tussen Chajmaa Bellakhal uit Panningen en Marianka Bestebreur uit Stampersgat.
Chajmaa won de partij na 5 rondes van 3min. overduidelijk op punten !!

Marokkaanse Wereldkampioen erbij

Hieronder zijn de beelden te zien van de nieuwe wereldkampioen

Ronde 1


ronde 2


ronde 3


ronde 4


ronde 5


uitslag
.

28-01-2009, 18:59


GOEDZO CHAMP!

28-01-2009, 19:14
Wie neemt zo een titel serieus als er meer bonden dan vechters zijn.

28-01-2009, 19:18

Citaat door Elcabron:
Wie neemt zo een titel serieus als er meer bonden dan vechters zijn.


Nou de WFCA is toch de grootste bond hier in NL.
Die mag je dus zeker serieus nemen!!

Het is trouwens een muaythai wereldtitel en geen kickboks wereldtitel daar zit ook nog eens verschil in!
Dus in ieder gewichtsklasse zijn 2 wereldtitel te behalen (bij de wfca dan)

Maar je hebt gelijk er zijn teveel bonden maar de wfca en wpkl zijn toch de bonden in NL...

28-01-2009, 19:23



Citaat door Hamka:
Nou de WFCA is toch de grootste bond hier in NL.
Die mag je dus zeker serieus nemen!!

Het is trouwens een muaythai wereldtitel en geen kickboks wereldtitel daar zit ook nog eens verschil in!
Dus in ieder gewichtsklasse zijn 2 wereldtitel te behalen (bij de wfca dan)

Maar je hebt gelijk er zijn teveel bonden maar de wfca en wpkl zijn toch de bonden in NL...


Klopt, de WFCA is één van de bonden in Nederland die wel serieus te nemen is. Maar daarnaast is de concurrentie bij de vrouwen heel gering, het is dus veel makkelijker om een titel binnen te halen als vrouw zijnde.

Titels zeggen mij sowieso weinig, het staat alleen leuk. Je moet toch de beste verslaan om de beste te zijn.

28-01-2009, 19:35

Citaat door Elcabron:
Klopt, de WFCA is één van de bonden in Nederland die wel serieus te nemen is. Maar daarnaast is de concurrentie bij de vrouwen heel gering, het is dus veel makkelijker om een titel binnen te halen als vrouw zijnde.

Titels zeggen mij sowieso weinig, het staat alleen leuk. Je moet toch de beste verslaan om de beste te zijn.


Klopt helemaal maar een titel verkoopt wel een vechter en zo kan je ook meer gage vragen, dus leuk voor een vechter nietwaar!?
Ik denk dat Chajmaa sowiezo de beste is in haar gewichtsklasse -57.2kg op het moment!!
Toch zou ik graag weer Chajmaa vs krista fleming zien!! Ze zijn de 2 toppers in deze gewichtsklasse en hun laatste wedstrijd eindigde in een onbeslist waarvan ik vond dat chajmaa iets tekort werd gedaan..
Ze zijn beide de wereldkampioenen 1 in het kickboksen en de ander in het muaythai... Hoop dat deze pot snel komt!!!!!

28-01-2009, 19:45

Citaat door Hamka:
Klopt helemaal maar een titel verkoopt wel een vechter en zo kan je ook meer gage vragen, dus leuk voor een vechter nietwaar!?
Ik denk dat Chajmaa sowiezo de beste is in haar gewichtsklasse -57.2kg op het moment!!
Toch zou ik graag weer Chajmaa vs krista fleming zien!! Ze zijn de 2 toppers in deze gewichtsklasse en hun laatste wedstrijd eindigde in een onbeslist waarvan ik vond dat chajmaa iets tekort werd gedaan..
Ze zijn beide de wereldkampioenen 1 in het kickboksen en de ander in het muaythai... Hoop dat deze pot snel komt!!!!!


Toevallig heb ik de eerste partij waar ze tegen elkaar stonden gezien en moet zeggen dat ik niet gecharmeerd was van beide vechters. Sowieso is het vrouwen kick/thaiboksen niet voor mij weg gelegd. In vergelijking met hun mannelijke collega's vind ik het over het algemeen niet om aan te zien. Uitzonderingen daargelaten, Lucia Rijker in haar 'old' days bijvoorbeeld.

Is Soumia geen potentiele tegenstander voor Chaima of zit die in een andere gewichtsklasse?

28-01-2009, 20:05

Citaat door Riffie_denboch:
mensen zijn gewoon jaloets dat Marokkanen het goed doen in NL, wij doen het nog beter dan de mensne van wie deze land is, de Hollanders, goed gedaan chaijma en de andere toppers, Marokkanen zullen altijd de beste zijn