Bekijk volle/desktop versie : vieze mondgeur



Pagina's : [1] 2 3

26-01-2009, 09:58
Salaam

Ik heb namens een goede vriendin van mij gevraagd om advies te vragen aan mij.

ZIj heeft een goede man leren kennen, hij bid, werkt hard voor zijn geld en heeft een heel goed karakter. Hij is verder goed verzorgd maar als hij met haar praat dan ruikt zij een vieze geur uit zijn mond. Zij wil hem nu daarom laten gaan. En vraagt mij advies hoe de islam hierover denkt. By the way zij vermoed dat het zijn mond is en niet iets anders wat toevallig in de buurt zo ruikt. Hoe kan zij dit bespreekbaar maken of wat moet zij doen? Graag normale reacties....

Zij ziet er mee en nu weet ik niet wat ik zeggen moet....

26-01-2009, 10:12


dat zij hem daarvoor wilt laten gaan vind ik wel wat raar...... ze kan het gewoon zeggen tegen hem en vragen of hij naar de tandarts kan gaan kijken of de tandarts er iets "voor heeft" vaak is het de tandvlees waar veel bacterien in zit. ken een meisje die dat ook had die is doorverwezen door de tandarts naar de monhygieniste en die heeft haar tandvlees "verzorgt".
hoe lang kent ze hem? als ze hem pas kent is het idd wel wat moeilijker om het te zeggen... ze kan het niet gelijk in zijn gezicht zeggen maar via een "omweg". als ze praten kan ze zeggen vb van heb je nog niets gegeten? en dan zeggen dat ze het wel vaker bij hem zo ruikt en hem adviseren om naar de tandarts te gaan.
het is moeilijk om te zeggen veel mensen voelen zich dan snel beledigd maar als ze met hem wilt trouwen kan ze hun relatie beginnen met eerlijk zeggen wat ze denkt en open zijn over alles.

26-01-2009, 10:19
Ja , gewoon straight to the point zeggen dat zijn mond stinkt met de"omg-beste-vriendin-,-wat-moet-ik-nu-doen-mentaliteit ???" gaat ze niets bereiken , gewoon tegen hem zeggen dat ze hem echt een goede huwelijkspartner vind maar dat zijn mond een vies geurtje heeft , en oplossingen zoeken (langs de tandarts gaan want misschien heeft hij een ontsteking , mondwater gebruiken , tandjes vaker poetsen...)

26-01-2009, 10:30
Misschien heeft hij de ziekte van Pfeifer, dan stink je ook zo erg uit je mond.

26-01-2009, 12:33


! Doe even normaal man!

26-01-2009, 13:18

Citaat door Hmeds_Daughter:
! Doe even normaal man!



wat bedoel je hiermee?

26-01-2009, 13:42
gewoon op een rustige en nette manier het zeggen,zal ie vast niet erg vinden.
Is beter dat iemand het zegt dan dat ie ermee blijft lopen.

26-01-2009, 18:42

Citaat door volledig:
wat bedoel je hiermee?



Lijkt mij geen geldige reden om iemand af te wijzen.
Als je het op een nette manier kunt overbrengen, dan is dat beter dan iemand af te wijzen die jou erg gelukkig kan maken.

26-01-2009, 19:22

Citaat door volledig:
Salaam

Ik heb namens een goede vriendin van mij gevraagd om advies te vragen aan mij.

ZIj heeft een goede man leren kennen, hij bid, werkt hard voor zijn geld en heeft een heel goed karakter. Hij is verder goed verzorgd maar als hij met haar praat dan ruikt zij een vieze geur uit zijn mond. Zij wil hem nu daarom laten gaan. En vraagt mij advies hoe de islam hierover denkt. By the way zij vermoed dat het zijn mond is en niet iets anders wat toevallig in de buurt zo ruikt. Hoe kan zij dit bespreekbaar maken of wat moet zij doen? Graag normale reacties....

Zij ziet er mee en nu weet ik niet wat ik zeggen moet....



Wa 'alaikoem salaam,

Beste zuster,

Je zet in je tekst "zij heeft een goede man leren kennen, hij bid, werkt hard voor zijn geld en heeft een heel goed karakter". Iemand goed leren kennen suggereert ergens dat er enige openheid is gecreeerd, zeker wanneer je exact weet hoe iemand zijn leven leidt.... vreemd dat men niet open is over 'de reuk', immers zou je denken dat je het met iemand daarover kunt hebben bij iemand "goed leren kennen".

De conclusie eerst "goed leren kennen, hij bid, werkt hard" en dan de "zij wil hem daarom nu laten gaan" is beetje vreemd. Zoals eerder genoemd eerlijk zijn, stel dat ze alsnog zou denken dat ze niet met hem verder wilt, dan vind ik dat je dit ook behoort te 'adviseren' aan iemand wanneer je iets ziet/ ruikt wat een ander kan hinderen... Dit doe je uiteraard altijd in een één op één gesprek en niet in aanwezigheid van meerdere personen. Vluchten of datgene negeren wat in het negatieve van iemand kan werken heeft geen zin.

Misschien moet je haar de vraag zelf terugleggen; hoe zou zij het vinden wanneer het de omgekeerde situatie was geweest? Had zij liever dat iemand haar zou overslaan omwille van een 'eigen geur' of eerlijk zodat ze weet waar ze eventueel aan kan werken om het een volgende keer te voorkomen... Misschien is het een advies om daar eens over na te denken Insha Allah.

Salaam 'alaikoem

26-01-2009, 19:42

Citaat door Rood79:
Wa 'alaikoem salaam,

Beste zuster,

Je zet in je tekst "zij heeft een goede man leren kennen, hij bid, werkt hard voor zijn geld en heeft een heel goed karakter". Iemand goed leren kennen suggereert ergens dat er enige openheid is gecreeerd, zeker wanneer je exact weet hoe iemand zijn leven leidt.... vreemd dat men niet open is over 'de reuk', immers zou je denken dat je het met iemand daarover kunt hebben bij iemand "goed leren kennen".

De conclusie eerst "goed leren kennen, hij bid, werkt hard" en dan de "zij wil hem daarom nu laten gaan" is beetje vreemd. Zoals eerder genoemd eerlijk zijn, stel dat ze alsnog zou denken dat ze niet met hem verder wilt, dan vind ik dat je dit ook behoort te 'adviseren' aan iemand wanneer je iets ziet/ ruikt wat een ander kan hinderen... Dit doe je uiteraard altijd in een één op één gesprek en niet in aanwezigheid van meerdere personen. Vluchten of datgene negeren wat in het negatieve van iemand kan werken heeft geen zin.

Misschien moet je haar de vraag zelf terugleggen; hoe zou zij het vinden wanneer het de omgekeerde situatie was geweest? Had zij liever dat iemand haar zou overslaan omwille van een 'eigen geur' of eerlijk zodat ze weet waar ze eventueel aan kan werken om het een volgende keer te voorkomen... Misschien is het een advies om daar eens over na te denken Insha Allah.

Salaam 'alaikoem



Niks bij te voegen!

26-01-2009, 20:10

Citaat door volledig:
Salaam

Ik heb namens een goede vriendin van mij gevraagd om advies te vragen aan mij.

ZIj heeft een goede man leren kennen, hij bid, werkt hard voor zijn geld en heeft een heel goed karakter. Hij is verder goed verzorgd maar als hij met haar praat dan ruikt zij een vieze geur uit zijn mond. Zij wil hem nu daarom laten gaan. En vraagt mij advies hoe de islam hierover denkt. By the way zij vermoed dat het zijn mond is en niet iets anders wat toevallig in de buurt zo ruikt. Hoe kan zij dit bespreekbaar maken of wat moet zij doen? Graag normale reacties....

Zij ziet er mee en nu weet ik niet wat ik zeggen moet....
Wa Aleykoem Salaam

Misschien heeft die een verrote kies of komt de geur vanuit ze maag.

Ik zou hem niet hierom kunnen afwijzen of het moet zo erg zijn dat je over je nek gaat.

Ze kan voorzichtig het hem zeggen wie weet valt het allemaal mee.

26-01-2009, 20:15

Citaat door volledig:
Salaam

Ik heb namens een goede vriendin van mij gevraagd om advies te vragen aan mij.

ZIj heeft een goede man leren kennen, hij bid, werkt hard voor zijn geld en heeft een heel goed karakter. Hij is verder goed verzorgd maar als hij met haar praat dan ruikt zij een vieze geur uit zijn mond. Zij wil hem nu daarom laten gaan. En vraagt mij advies hoe de islam hierover denkt. By the way zij vermoed dat het zijn mond is en niet iets anders wat toevallig in de buurt zo ruikt. Hoe kan zij dit bespreekbaar maken of wat moet zij doen? Graag normale reacties....

Zij ziet er mee en nu weet ik niet wat ik zeggen moet....


Gewoon op een normale en rustige manier tegen hem zeggen zonder hem te beledigen. het is wel zielig dat hij ermee rondloopt en niemand die hem erop wijst.

26-01-2009, 23:37


Vaker de siwaak gebruiken

26-01-2009, 23:57
gewoon een keer zeggen
als je het niet persoonlijk kan
dan maar via een brief of mail whatever
als je het maar aan hem duidelijk maakt

er bestaan namelijk verschillende manier om iets duidelijk te maken
sommigen zijn beter om mondeling iets duidelijk te maken
anderen weer via een geschreven brief of mail etc....

26-01-2009, 23:59

Citaat door oemchaima00:
Vaker de siwaak gebruiken


of gewoon goed je tanden en tong poetsen
voor en na het slapen

Pagina's : [1] 2 3