Bekijk volle/desktop versie : Gebedsruimte Inholland Den Haag!



25-01-2009, 20:50
Salaamu alaikom,

Heeft de inholland te den haag een gebedsruimte? want ik volg daar de volgende periode een minor insha-allah.

wa salaamu alaikom

27-01-2009, 11:19


Ja, ze hebben een ''stilteruimte'' die je ook mag gebruiken als gebedsruimte.
De sleutel kan je vragen bij de administratie op de 2de etage. Als je je gebed verricht hebt, dien je de steutel terug te brengen, zodat anderen hier ook gebruik van kunnen maken.

Succes !

27-01-2009, 17:20
Hmmm om een sleutel vragen...bij mij op inholland diemen staat die ruimte altijd open. En bij het sluiten v.d. school sluiten ze die ruimte.

27-01-2009, 17:59

Citaat door Nassira0099:
Op de Haagsche hoge school zijn dat soort dingen beter geregeld.
Er is daar bijvoorbeeld ook een 'Halal-corner' waar je dus verantwoord kunt eten etc.




Ik vind de Haagse te druk..
Op Inholland heb je een mooie gebedsruimte...als je je salaat maar kan doen, is het prima volgens mij...
Die halal corner zou ik nooit vertrouwen..

27-01-2009, 19:45



Citaat door Nassira0099:
Dat zou kunnen dat de Haagsche wat drukker is dan Inh. Bij mij stond de Haagsche in iedergeval erg bekend met dat ze goed rekening houden met mensen die een andere geloofsovertuiging hebben.
Als zij zeggen dat het halal-producten zijn die ze verkopen dan zal dat wel zo zijn. Mocht dit niet het geval zijn dan zullen zij degene zijn die hier later voor bestraft zullen worden en niet degenen die het gegeten en gekocht hebben.



Het is algemeen bekend dat de Haagse veel drukker is dan Inholland DH.
Ze houden geen rekening met moeders die jonge kinderen hebben.
Wat betreft die halal-corner, voel je niet aangevallen door mij.
Tegenwoordig kan je beter niet te snel die halal-stickers geloven. KFC is ook niet halal...

Allahou A3lem.

27-01-2009, 19:56

Citaat door Nassira0099:
Dat zou kunnen. Ik ben zelf geen moeder met kinderen, dus kan daar ook niet met ervaring over spreken.
Nee hoor.. ik geef alleen aan dat het de probleem van de halal-corner is als zij zeggen dat ze halal eten verschaffen maar dit niet het geval is.
Dat van de KFC heb ik ook gehoord en gelezen. Daar eet ik al jaren niet meer..


Ok, dan is er geen probleem.

27-02-2009, 23:58

Citaat door Nassira0099:
Dat zou kunnen. Ik ben zelf geen moeder van kinderen, dus kan daar ook niet met ervaring over spreken.
Nee hoor.. ik geef alleen aan dat het de probleem van de halal-corner is als zij zeggen dat ze halal eten verschaffen maar dit niet het geval is.
Dat van de KFC heb ik ook gehoord en gelezen. Daar eet ik al jaren niet meer..




Ik wil niet veel zeggen,
maar op de haagse kun je niet op een 'normale'plek bidden. Daar hebben de moslims destijds een geimproviseerde ruimte weten te vinden onder de trap. En elke keer worden de gebedskleden daar weggehaald. Na veel aandringen bij het bestuur krijgen ze nog steeds geen ruimte.

Op de Inholland heb je Macha Allah een mooie ruimte die altijd open staat mooi tapijt etc niemand die je stoort. Je kunt even uit de koran lezen. In dat opzicht is de Inholland veel beter.

En wat betreft halal-corners. Die kunnen mij echt worden ontnomen wanner er een plek is om rustig te kunnen bidden.

Wassalam