Bekijk volle/desktop versie : *_Een hel als leven_*



25-01-2009, 19:33
Met een zucht plofte ik op 't bank. Pff, moet zo nog werken, heb zo'n honger! Walou tijd, walou.. snel liep ik mijn kamer in en pakte mijn werkkleding.. en pakte mijn fiets richting de supermarkt. Vlug kleedde ik me om en begon te werken. Nadat we gesloten waren, moest ik de jongens helpen met spiegelen . één van mijn collega's begon te praten, ''ewa, hoe is het? Je ziet er niet bepaald goed uit meid, vraag of je eerder mag gaan''. '' Ach nee joh, 't gaat prima''. Ik had niet eens zin om hem te spreken, why now WHY! Maargoed, ik antwoorde kortaf zodat hij de hint kon begrijpen. ik liep naar de kantine om even een slok water te nemen, die jongen had gelijk. ik zie eruit hoe ik me voel.. Pff wanneer kan ik naar huis, ik moet echt wat eten! Thuis aangekomen komt mijn moeder op me af, ''Salaam ou 3liekom'' zei ik. ''3liekom salaam, fayn konti a l3ayla.. t3ataltie (waar was je, je bent laat)'' ''Ewa, ik moest spiegelen mama, heb geen zin om er nu over te praten''. waarop mijn moeder antwoorde: '' waarom moet ik je geloven? Je hebt buiten gegeten. Je komt nooit zo laat thuis, waar hing je uit?'' '' Mamaaa, safiee alsjeblieft.. we hadden veel vracht vandaag'' en zo liep ik naar boven..


Wat is er met mijn kamer gebeurd?
Wie heeft al mijn boeken gescheurd en verstrooit ?
Waarom??
Ik ruimde die snippertjes op en begon te schelden en te vloeken..
de rest deed ik aan één kant, zodat het op zn minst ietsjes beter uitzag.
'' A Salouaa, Salouaaaaaaaaaa" Hoorde ik mijn moeder roepen.
Deed alsof ik niets hoorde en nam gauw even een douche.. daarna kleedde ik me om en liep naar beneden.
''waarom antwoordde je niet?'' Wat is er met jou de laatste tijd, Saloua. Je bent de laatste tijd zo afwezig. Alsof iemand mijn échte dochter's plaats ingenomen heeft'' Dat raakte me. Het voelde als een klap in mijn gezicht. Ik raakte beetje van kant en liep snel naar boven zonder wat te zeggen, Dook vervolgens op mijn bed en liet me helemaal gaan..

25-01-2009, 20:36


UUP eerste fan!

25-01-2009, 20:52

Citaat door miss_tanger92:
Met een zucht plofte ik op 't bank. Pff, moet zo nog werken, heb zo'n honger! Walou tijd, walou.. snel liep ik mijn kamer in en pakte mijn werkkleding.. en pakte mijn fiets richting de supermarkt. Vlug kleedde ik me om en begon te werken. Nadat we gesloten waren, moest ik de jongens helpen met spiegelen . één van mijn collega's begon te praten, ''ewa, hoe is het? Je ziet er niet bepaald goed uit meid, vraag of je eerder mag gaan''. '' Ach nee joh, 't gaat prima''. Ik had niet eens zin om hem te spreken, why now WHY! Maargoed, ik antwoorde kortaf zodat hij de hint kon begrijpen. ik liep naar de kantine om even een slok water te nemen, die jongen had gelijk. ik zie eruit hoe ik me voel.. Pff wanneer kan ik naar huis, ik moet echt wat eten! Thuis aangekomen komt mijn moeder op me af, ''Salaam ou 3liekom'' zei ik. ''3liekom salaam, fayn konti a l3ayla.. t3ataltie (waar was je, je bent laat)'' ''Ewa, ik moest spiegelen mama, heb geen zin om er nu over te praten''. waarop mijn moeder antwoorde: '' waarom moet ik je geloven? Je hebt buiten gegeten. Je komt nooit zo laat thuis, waar hing je uit?'' '' Mamaaa, safiee alsjeblieft.. we hadden veel vracht vandaag'' en zo liep ik naar boven..


Wat is er met mijn kamer gebeurd?
Wie heeft al mijn boeken gescheurd en verstrooit ?
Waarom??
Ik ruimde die snippertjes op en begon te schelden en te vloeken..
de rest deed ik aan één kant, zodat het op zn minst ietsjes beter uitzag.
'' A Salouaa, Salouaaaaaaaaaa" Hoorde ik mijn moeder roepen.
Deed alsof ik niets hoorde en nam gauw even een douche.. daarna kleedde ik me om en liep naar beneden.
''waarom antwoordde je niet?'' Wat is er met jou de laatste tijd, Saloua. Je bent de laatste tijd zo afwezig. Alsof iemand mijn échte dochter's plaats ingenomen heeft'' Dat raakte me. Het voelde als een klap in mijn gezicht. Ik raakte beetje van kant en liep snel naar boven zonder wat te zeggen, Dook vervolgens op mijn bed en liet me helemaal gaan.. [/FONT]


[FONT="Tahoma"]Zo viel ik in slaap...
Bzzzzzzzzt Bzzzt
Saloua: Ja hallo?
Saida: SALOUAAAA WAAR BEN JE? je mist hier zoveeeeel,
Saloua: ja? ooh saida je bent mn redder in nood, je hebt me wakker gebelt.. maar whats going on?
Saida: Anass heeft ruzie met zijn vriendinnnnn ik ging har net steunen meskina, maar ik denk dat ie dit allemaal flikt voor jouuu wollah.. kom naar school i tell you anythingg in details
Saloua: Neeeeee Dit meen je niet?! ik ga nu nu nu even douchen en wassing doen, mijn gebed verrichten.. dan race ik meteeeen naar je toe deal?
Saida: DEAL totzooo beslemaaa

Snel nam ik een douche, en verrichte m'n gebed..
Op school aangekomen, keek ik om me heen.. en zag Saida in de verte, ik rende naar haar toe totdat ik werd tegengehouden door mijn afdelingsleider die me dringend moest spreken.
Mijn hart maakte een sprongetje, ik maakte een gebaar naar Saida dat ik zo naar terug zou komen en liep met hem mee..

26-01-2009, 18:53
Volgens mij moet ik gwoon kappen?

30-01-2009, 18:31


je eerste fan is er .. doe verder
up up up ! ben benieuwd meid......

01-02-2009, 15:08
Ik ga verder als er meer reacties zijn.

04-05-2009, 09:54
'Je mist zoveel, Saloua, zoveel. Waar hing je uit? Als je zo door blijft gaan, mag je niet in je examens.' zei de afdelingsleider
'Ik was een tijdje ziek en heb me gemeld!'
'Er zal van de week een brief naar je huis worden gestuurd waarbij je een onvoldoende staat voor een toets die je gister gehad hebt, die je niet meer kunt herkansen of inhalen.'
''Dat meent u niet. Ik kon er niets aan doen dat ik ziek was, en nu dan?''
''Tjah, nu moet je extra je best doen voor dat bepaald vak meid.. anders red je het niet''
Ik werd boos, en liep met een zucht weg.. en knalde de deur dicht.

Zoekend naar Saida..
Totdat ik haar smsje las:

Hey lieverd,
ik was uit en wilde op je wachten maar ik werd gebeld door mn broer.
Hij had geen sleutels.
i'm sorry! maar ik bel je vanavond.
Beloofd!
love u X

Zo liep ik de aula in..
Anas zat achterin en gaf me een teken dat ik even moest komen

Anas: 'Hey Sal, hoe is het? Dats lang geleden!'
Saloua:'hey.. ja gaat wel.. Ik was even de weg kwijt.. had even mijn rust nodig en ben daarom zo'n lange tijd even niet op school geweest.. maar hoe is het met jou dan?'
Anas: 'Ewa, zoals altijd.. hmdl'
Saloua: 'Oke oke Hmdl.. hoe is het met Nora?'
Anas: 'Fok haar man, ik wil niets meer met dr te maken hebben, ben klaar met haar.'
Saloua:'Meen je niet? wat is er gebeurd?'
Anas: 'Kijk hoe ik eruit zie, kijk. Ze heeft me leven zuur gemaakt. ik ben het gwn zat, maar ze plakt. Ze accepteerd niet dat het over is.'
Saloua: Wow.. zo heftig? wat heeft ze je geflikt dan?'
Anas: 'Teveel om op te noemen a saloua, weetje geef je nr dan bel ik je wel vanavond, moet nu gaan naar een vriend.
Nadat ik mn nummer gaf.. keek ik hem nog even aan en liep zonder wat te zeggen. Alles spookt er in mn hoofd. alsof ik de wereld zie draaien.. zo voelde ik me..

Zo kwam ik thuis en bekaf..
Was blij dat ik niet moest werken..
Eenmaal mn gebed verricht.. en gegeten te hebben
Ging ik even achter de computer.. en had 4 mails
waarvan 2 van mijn leraren, dat ik veel dingen gemist heb.

met een zucht deed ik de computer uit en stuurde mn broertje om even een frietje te halen voor me.

bzzzzzzzt bzzzzzt,
Denkend of ik wel de tel op wilde nemen en algauw hoorde ik iemand huilen op de achtergrond.
Saloua: HAlllooo?! Saida? wat is het ? SAidAAAAA?!
Saida: S s Saloua?..
Stotterde ze..
Saloua: JAAAAA? hey meiddd wat is er gebeurd?
Saida: Ik ben weggelopen van huis. kan ik naar jou toe komen?
Saloua: WOW waaaat? ik lig al in bed en het is onderhand half 2
Saida: Kan ik of niet? ik heb niet alle tijd nu
Saloua: kom nu ik kom even naar de tuin, totzo!
piep piep piep.

Sluipend liep ik naar beneden en deed de deur open..
Zag haar nog steeds snikkend praten dus gaf haar een glas water om even bij te komen.
'Hey kom naar boven..'
fluisterde ik.
'Oh saloua, ik weet niet waar ik beginnen moet!'

04-05-2009, 12:38
nieuwe fan erbij dus niet Kappen gewoon doorgaan

Xje

04-05-2009, 15:40
Ik ga gauw verder
Hier een klein stukje vast.






Ik had haar even tot rust gebracht zodat ze op zn minst normaal kon ademen.. aangezien ze hevig aan het ademen was.
Saloua: Schat, .. tell me.. wat is er?

Bzzzzt bzzzzzt..
Daar ging de telefoon.
Ik keek op het scherm en weigerde op te nemen.
Het was Anas.

Saida: saloua wat moet ik doen! ik haat mn leven. mijn oom is overleden hoorde ik via mijn broer.. mijn moeder vertrouwd me voor geen meter nadat ik aan de tel was en het ontkende..
en mijn broer is net opgepakt, en hij belde mij dat ik niets mocht zeggen tegen me moeder..
Maar ik zei tegen haar dat hij belde en dat hij bij een vriend was en daar blijft overnachten..
maar mijn moeder gelooft me niet, en zei dat ik het probleem in huis ben.. en dat ik de oorzaak ben van alles wat er in huis gebeurd..
Saloua ik ben het leven gewoon zat! Vertel wat ik nog moet doen, wat ik nog KAN doen.. ik ben waardeloos. ik ben niets.
Saloua: Je bent niet niks.. Saida sbar (heb geduld). Je kunt hier blijven tot je bijkomt, totdat je bij jezelf weet dat je weer naar huis gaat, als je me maar beloofd je moeder op te bellen en te zeggen dat je hier bij mij bent
Want ze zal zich zorgen maken en ik wil niet dat ik probs hierbij krijg.. dan voel ik me zo schuldig..

Ondertussen was ik een plaats klaarmaken voor Saida waar ze zou slapen..
En ja hoor, mama kwam gapend binnen...