Bekijk volle/desktop versie : ‘Ik speech vaker dan Michael Jackson zijn Thriller zingt’



24-01-2009, 10:18
‘Ik speech vaker dan Michael Jackson zijn Thriller zingt’
Door TOM TATES
ROTTERDAM - vervolg van Dichtbij pagina 1 De als radicaal bekend staande Amerikaanse moslimprediker Khalid Yasin heeft zich gisteren tijdens zijn speech op de Islamitische Universiteit verre gehouden van controversiële uitspraken waarmee hij zich in het verleden de woede van velen op de hals haalde.
Yasin verkondigde ooit, dat Amerika het aidsvirus bewust in Afrika uitzette, dat homo’s de doodstraf verdienen en dat moslims alleen moslimvrienden mogen hebben. „Allemaal door de media uit zijn verband gerukt,’’ aldus Yasin. „Iedereen kan dat controleren want mijn toespraken, die ik vaker uitspreek dan Michael Jackson zijn hit ‘Thriller’ zong, staan allemaal op papier.’’

Hij riep op tot verdraagzaamheid in de wereld zonder onderscheid te willen maken tussen religieuze stromingen. Wel hield hij zijn toehoorders voor dat vooral ongelovigen de wereld versjteren. In die zin, aldus Yasin, is het belangrijk zoveel mogelijk mensen tot de islam te bekeren.

Mogelijk temperde Yasin zijn verbale geweld, omdat vertegenwoordigers van de Nederlandse veiligheidsdienst in de zaal zaten om zijn woordenwaterval op een goudschaaltje te wegen. De als christen geboren sjeik, die in 1969 moslim werd, hield vooral een vurig pleidooi voor de koran. „De enige ware religieuze tekst waaraan, zoals wel met de bijbel gebeurde, nooit iemand heeft gesleuteld.’’ De aanwezigen moesten lachen toen Yasin, die wees op de gevaren van televisie en de snelle informatietechnologie, trots zijn nieuwe i-Phone toonde.
bron: http://www.ad.nl/rotterdam/2943111/lsquoIk_speech_vaker_dan_Michael_Jackson_zijn_Thri ller_zingtrsquo.html

24-01-2009, 10:22


Lekker boeiend..