Bekijk volle/desktop versie : 24 jaar maar hou me niet aan mijn salaat vast



Pagina's : [1] 2

24-01-2009, 00:21
Ja mensen ik heb het zovaak geprobeerd keer op keer meestal hou ik het max. een maandje vol en dan stop ik weer dit is toch niet normaal!!!!!

24-01-2009, 09:50



Citaat door Samah:
Ja mensen ik heb het zovaak geprobeerd keer op keer meestal hou ik het max. een maandje vol en dan stop ik weer dit is toch niet normaal!!!!!



je bent niet de enige meid ik ook, en meestal als ik heeeeel erg moe van werk of iets thuis kom. dan denk ik zo van ik doe het morgen wel

maar bij is het niet aan een stuk door het is maar dan 1 dag of2 en daar moet verandering in komen

24-01-2009, 13:35

Citaat door Petrus:
Daarop kan de vraag komen, wil je het wel echt, of doe je het omdat je voelt dat het moet?



om eerlijk te zijn meer omdat het moet

24-01-2009, 14:03

Citaat door Petrus:
In dat geval heeft het geen tot weinig waarde en is het niet doen misschien wel beter. Geloofszaken moeten met overtuiging, anders is het vaak al snel show.
Maar ik begrijp dat het moeilijk kan zijn om ineens te zeggen ik doe het niet omdat... daar heb ik ook nog geen oplossing voor bedacht, al moet iedereen het wel accepteen als je het zegt (wat dus vaak niet gebeurt). Moeilijk...




Jij zou Allaah moeten vrezen voor deze uitspraken die je doet!!!!!!




@TS Insha Allah heb je hier wat aan


Het belang van het gebed

Het belang van het gebed in de Islam kan niet voldoende benadrukt worden. Het is de tweede pilaar van de Islam, na de geloofsgetuigenis waarmee men de Islam binnetreedt. Het gebed is verplicht gemaakt voor alle profeten en alle volken. Allah heeft het gebed verplicht gemaakt onder verheven omstandigheden. Als voorbeeld kan hier gewezen worden op de Profeet Moesa (vrede zij met hem). Allah sprak rechtstreeks tot hem, Hij zei (interpretatie van de vertaling):

“En ik heb jou uitverkoren, dus luister naar wat geopenbaard wordt. Voorwaar, Ik ben Allah, er is geen god dan Ik. Aanbid Mij daarom en onderhoud het gebed om Mij te gedenken.” (Soerat TaaHa: 13-14)

Zo ook werd het gebed op een verheven wijze aan onze Profeet (vrede zij met hem) geopenbaard, dit gebeurde gedurende zijn hemelvaart.

Wanneer Allah de gelovigen prijst, dan is één van de kwaliteiten waarmee Hij hen beschrijft het onderhouden van het gebed, zoals in de volgende vers (interpretatie van de betekenis):

“Voorwaar, geslaagd zijn de gelovigen. Degenen die ootmoedig zijn in hun gebed.” (Soerat al-Moe’minoen: 1-2)

Het belang van het gebed wordt in vele uitspraken van de Profeet (vrede zij met hem) onderstreept. Zo zei de Profeet (vrede zij met hem): “Het eerste waar de dienaar rekenschap over moet afleggen op de Dag der Opstanding is het gebed. Als dit in orde is, dan zal de rest van zijn daden (ook) in orde zijn en als dit verdorven is, dan is de rest van zijn daden (ook) verdorven.” (at-Tabaraani, sahih bevonden door sheich al-Albaani)

Het belang van het gebed ligt hem in het feit dat door middel hiervan de relatie met Allah wordt onderhouden. Daarom is het zo dat als het gebed in orde is, dat dan ook de andere daden in orde zullen zijn, en als het gebed niet in orde is, dat dan ook de andere daden niet in orde zullen zijn.

Wat betreft het Hiernamaals, Allah’s Vergevingsgezindheid en Gunst zijn nauw verbonden met het gebed. De Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) zei: “Allah heeft vijf gebeden verplicht gesteld. Wie hun rituele wassing perfect uitvoert, ze op de vaste tijden verricht, hun Roekoec’s (vooroverbuigingen), Soedjoeds (neerbuigingen) en Ghoeshoec (ootmoedigheid) vervolmaakt, heeft een belofte van Allah, dat Hij hem zal vergeven. En degene die dit niet doet, heeft geen belofte van Allah. Hij (Allah) kan hem ofwel vergeven of straffen.” (Maalik, sahih bevonden door Sheich al-Albaani)

Het gebed is een vorm van reiniging voor de mens. Hij wendt zich tot zijn Heer en ontmoet hem vijf keer per dag. Het staan voor Allah zou hem ervan moeten weerhouden dat hij gedurende de dag zonden pleegt. Verder moet het gebed een moment van bezinning en berouw zijn, waarin hij Allah oprecht om vergeving vraagt voor zijn zonden. Dit komt mede naar voren in de volgende overlvering van de Profeet (vrede zij met hem), hij zei: “Als een persoon een rivier voor zijn deur zou hebben en hij daarin vijf keer per dag zou baden, denken jullie dat er nog viezigheid op hem zou achterblijven?” De mensen zeiden: “Geen enkele viezigheid zou op hem achterblijven.” De Profeet (vrede zij met hem) zei: “Dit is net als de vijf dagelijkse gebeden; Allah wast er de zonden mee weg.” (al-Boechari en Moeslim)

In een andere overlevering zegt de Profeet (vrede zij met hem): “De vijf dagelijkse gebeden en het vrijdaggebed op het vrijdaggebed zijn een boetedoening voor wat er tussen hen is (aan zonden).” (Moeslim)

OK, nu vraag je jezelf misschien af; Ik weet dat het gebed belangrijk is, maar hoe leer ik het gebed? Er is veel informatie te vinden op het internet over de rituele wassing en het gebed. Internet biedt vele voordelen, maar om dit alles op de correcte wijze te leren, heb je toch echt een praktiserende moslim nodig die je kan helpen.



bron:

http://www.al-yaqeen.com

24-01-2009, 14:09


http://www.youtube.com/watch?v=V9xk9YA857k

24-01-2009, 14:09
Allah heeft ons ten eerste geschapen om Allah te aanbidden..
"En Ik heb de djinn en de mens slechts geschapen om Mij te dienen." (Qoraan 51: 56).

Als iemand je een cadeau geeft wat zeg je dan ? Dankjewel enzo toch?

Allah heeft ons alles in dit leven gegeven ALLES ! we kunnen ademen we kunnen leven kinderen krijgen alles en wat zeggen we ?? NIETS Waarom niets? Het gebed is het eerste waar we worden naar gevraagd !


Over Alles moeten we rekenschap afleggen . Wat gaan we zeggen ? Tja ik heb niet gebeden want ik was moe ik had gewerkt ?

Nee dat word niet geaccepteerd SoubhanAllah waarom zijn we zo verblind door dit tijdelijke leventje?

Het is een test een grote test maar we zien het leven als eeuwig of ik bid wel als ik ouder ben of ik draag de hijab wel als ik ouder ben ..

Wollahi je kan elk elk elk moment sterven!!!

Wat ga je zeggen tegen je heer?

Het is simpelweg een verplichting en je diend er aan te houden!

Ik wens je veel succes als er iets is je kunt mij pmen inschAllah

Liefs oum abdurahman

24-01-2009, 14:10

Citaat door oemchaima00:
Jij zou Allaah moeten vrezen voor deze uitspraken die je doet!!!!!!




@TS Insha Allah heb je hier wat aan


Het belang van het gebed

Het belang van het gebed in de Islam kan niet voldoende benadrukt worden. Het is de tweede pilaar van de Islam, na de geloofsgetuigenis waarmee men de Islam binnetreedt. Het gebed is verplicht gemaakt voor alle profeten en alle volken. Allah heeft het gebed verplicht gemaakt onder verheven omstandigheden. Als voorbeeld kan hier gewezen worden op de Profeet Moesa (vrede zij met hem). Allah sprak rechtstreeks tot hem, Hij zei (interpretatie van de vertaling):

“En ik heb jou uitverkoren, dus luister naar wat geopenbaard wordt. Voorwaar, Ik ben Allah, er is geen god dan Ik. Aanbid Mij daarom en onderhoud het gebed om Mij te gedenken.” (Soerat TaaHa: 13-14)

Zo ook werd het gebed op een verheven wijze aan onze Profeet (vrede zij met hem) geopenbaard, dit gebeurde gedurende zijn hemelvaart.

Wanneer Allah de gelovigen prijst, dan is één van de kwaliteiten waarmee Hij hen beschrijft het onderhouden van het gebed, zoals in de volgende vers (interpretatie van de betekenis):

“Voorwaar, geslaagd zijn de gelovigen. Degenen die ootmoedig zijn in hun gebed.” (Soerat al-Moe’minoen: 1-2)

Het belang van het gebed wordt in vele uitspraken van de Profeet (vrede zij met hem) onderstreept. Zo zei de Profeet (vrede zij met hem): “Het eerste waar de dienaar rekenschap over moet afleggen op de Dag der Opstanding is het gebed. Als dit in orde is, dan zal de rest van zijn daden (ook) in orde zijn en als dit verdorven is, dan is de rest van zijn daden (ook) verdorven.” (at-Tabaraani, sahih bevonden door sheich al-Albaani)

Het belang van het gebed ligt hem in het feit dat door middel hiervan de relatie met Allah wordt onderhouden. Daarom is het zo dat als het gebed in orde is, dat dan ook de andere daden in orde zullen zijn, en als het gebed niet in orde is, dat dan ook de andere daden niet in orde zullen zijn.

Wat betreft het Hiernamaals, Allah’s Vergevingsgezindheid en Gunst zijn nauw verbonden met het gebed. De Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) zei: “Allah heeft vijf gebeden verplicht gesteld. Wie hun rituele wassing perfect uitvoert, ze op de vaste tijden verricht, hun Roekoec’s (vooroverbuigingen), Soedjoeds (neerbuigingen) en Ghoeshoec (ootmoedigheid) vervolmaakt, heeft een belofte van Allah, dat Hij hem zal vergeven. En degene die dit niet doet, heeft geen belofte van Allah. Hij (Allah) kan hem ofwel vergeven of straffen.” (Maalik, sahih bevonden door Sheich al-Albaani)

Het gebed is een vorm van reiniging voor de mens. Hij wendt zich tot zijn Heer en ontmoet hem vijf keer per dag. Het staan voor Allah zou hem ervan moeten weerhouden dat hij gedurende de dag zonden pleegt. Verder moet het gebed een moment van bezinning en berouw zijn, waarin hij Allah oprecht om vergeving vraagt voor zijn zonden. Dit komt mede naar voren in de volgende overlvering van de Profeet (vrede zij met hem), hij zei: “Als een persoon een rivier voor zijn deur zou hebben en hij daarin vijf keer per dag zou baden, denken jullie dat er nog viezigheid op hem zou achterblijven?” De mensen zeiden: “Geen enkele viezigheid zou op hem achterblijven.” De Profeet (vrede zij met hem) zei: “Dit is net als de vijf dagelijkse gebeden; Allah wast er de zonden mee weg.” (al-Boechari en Moeslim)

In een andere overlevering zegt de Profeet (vrede zij met hem): “De vijf dagelijkse gebeden en het vrijdaggebed op het vrijdaggebed zijn een boetedoening voor wat er tussen hen is (aan zonden).” (Moeslim)

OK, nu vraag je jezelf misschien af; Ik weet dat het gebed belangrijk is, maar hoe leer ik het gebed? Er is veel informatie te vinden op het internet over de rituele wassing en het gebed. Internet biedt vele voordelen, maar om dit alles op de correcte wijze te leren, heb je toch echt een praktiserende moslim nodig die je kan helpen.



bron:

http://www.al-yaqeen.com


maschAllah ik was net opzoek naar zo;n artikel!! MschAllah DjazzakieAllahoe ghayran

24-01-2009, 14:12
http://www.youtube.com/watch?v=AE71JWQpAgY

24-01-2009, 14:14
Wa iyaaki hbieba

Jij ook jazaaki Allahoe ghayran voor jouw stukje. Baraka Allahou fiekie

24-01-2009, 14:29

Citaat door Petrus:
In tegenstelling tot velen aanbid ik niet iets wat ik vrees. Als er iets is dat zegt wees bang voor mij, bid tot mij, dan is het antwoord voel jij je wel lekker wijs. Dus nee, ik ben niet bepaald bang omdat ik iets zeg wat toevallig tegen het boekje in gaat.

Als mensen geen zin hebben om wat van reden dan ook, dan moeten ze een keuze maken. Ga ik hiermee door of niet. Ik zeg daarop, stop maar tot je overtuigd bent dat je het voor jezelf wil. En de redenen waarom wel of niet kunnen veelzijdig zijn.

Het belang van het gebed is ook al zo iets persoonlijks, net als dat islam iets persoonlijk is (lees zou moeten zijn).

Je hoeft dus mij niet te vertelen dat ik bang hoef te zijn, maar het staat je vrij om iemand te motiveren om het wel te doen. Zolang het maar hun keuze blijft.



Onze geliefde profeet Mohammed vrede zij met hem heeft ons alhamdoulilaah geleerd wat te zeggen tegen mensen met jou denkwijze en mentalileit:

" Zeg (O Mohammed): " O ongelovigen. Ik aanbid niet wat jullie aanbidden.
En jullie zijn geen aanbidders van wat ik aanbid. En ik zal nooit een aanbidder worden van wat jullie aanbidden. En jullie zullen nooit aanbidders worden van wat ik aanbid. Daarom, voor jullie jullie godsdient en voor mij mijn godsdienst."


Duidelijk neem ik aan.

24-01-2009, 14:38
Maar toch vraag ik me af:
Hoe kan jij als ongelovige een goed bedoeld advies willen geven aan een moslim(a).

De Islaam is compleet. Volmaakt.
Allah en zijn geliefde profeet hebben alles voor ons duidelijk gemaakt. Wat moet, mag, kan, etc etc...

Daarom :
" En het pas een gelovige man en een gelovige vrouw nieet, wanneer Allaah en Zijn boodschapper een zaak hebben besloten, om een andere keuze te maken in hun zaak. En wie Allah en Zijn boodschapper niet gehoorzaamt: waarlijk, hij verkeert in duidelijke dwaling."
(Soerath: al Ahzaab Vers: 36)

24-01-2009, 14:50

Citaat door Petrus:
Over mijn denkwijze en mentaliteit weet je nog heel weinig als je alleeen dit hebt gelezen, dus wees voorzichtig met je oordelen.

Gelukkig had ik de koran al gelezen anders had ik moeten vragen welke hadith komt dat vandaan.
Echter is de tekst wel wat ouder dan Mhmmd, maar dat terzijde.


ALs je bedoeld dat het niet op Onze geliefde profeet Mohammed is neergedaald:
Bewijs dat maar!!


Maar ach ja wat moet ik met bewijzen van een ongelovige......Waar zijn die op gebasserd....??

24-01-2009, 15:46


Ik ga niet langer met jou in discussie zoals ik al eerder zei: Jij je geloof en ik de mijne.

Maar wil wel ff zeggen..
Wij geloven niet uit vrees (alleen) maar we geloven meer uit liefde voor onze Schepper. En onze aanbiddingen zijn een blijk van onze dankbaarheid voor alle gunsten die we hebben gekregen van Hem. Met gunst nummer 1: De ISLAAM en alle toebehoren.

Ik laat het hierbij.

24-01-2009, 18:09

Citaat door oemchaima00:
Jij zou Allaah moeten vrezen voor deze uitspraken die je doet!!!!!!




@TS Insha Allah heb je hier wat aan


Het belang van het gebed

Het belang van het gebed in de Islam kan niet voldoende benadrukt worden. Het is de tweede pilaar van de Islam, na de geloofsgetuigenis waarmee men de Islam binnetreedt. Het gebed is verplicht gemaakt voor alle profeten en alle volken. Allah heeft het gebed verplicht gemaakt onder verheven omstandigheden. Als voorbeeld kan hier gewezen worden op de Profeet Moesa (vrede zij met hem). Allah sprak rechtstreeks tot hem, Hij zei (interpretatie van de vertaling):

“En ik heb jou uitverkoren, dus luister naar wat geopenbaard wordt. Voorwaar, Ik ben Allah, er is geen god dan Ik. Aanbid Mij daarom en onderhoud het gebed om Mij te gedenken.” (Soerat TaaHa: 13-14)

Zo ook werd het gebed op een verheven wijze aan onze Profeet (vrede zij met hem) geopenbaard, dit gebeurde gedurende zijn hemelvaart.

Wanneer Allah de gelovigen prijst, dan is één van de kwaliteiten waarmee Hij hen beschrijft het onderhouden van het gebed, zoals in de volgende vers (interpretatie van de betekenis):

“Voorwaar, geslaagd zijn de gelovigen. Degenen die ootmoedig zijn in hun gebed.” (Soerat al-Moe’minoen: 1-2)

Het belang van het gebed wordt in vele uitspraken van de Profeet (vrede zij met hem) onderstreept. Zo zei de Profeet (vrede zij met hem): “Het eerste waar de dienaar rekenschap over moet afleggen op de Dag der Opstanding is het gebed. Als dit in orde is, dan zal de rest van zijn daden (ook) in orde zijn en als dit verdorven is, dan is de rest van zijn daden (ook) verdorven.” (at-Tabaraani, sahih bevonden door sheich al-Albaani)

Het belang van het gebed ligt hem in het feit dat door middel hiervan de relatie met Allah wordt onderhouden. Daarom is het zo dat als het gebed in orde is, dat dan ook de andere daden in orde zullen zijn, en als het gebed niet in orde is, dat dan ook de andere daden niet in orde zullen zijn.

Wat betreft het Hiernamaals, Allah’s Vergevingsgezindheid en Gunst zijn nauw verbonden met het gebed. De Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) zei: “Allah heeft vijf gebeden verplicht gesteld. Wie hun rituele wassing perfect uitvoert, ze op de vaste tijden verricht, hun Roekoec’s (vooroverbuigingen), Soedjoeds (neerbuigingen) en Ghoeshoec (ootmoedigheid) vervolmaakt, heeft een belofte van Allah, dat Hij hem zal vergeven. En degene die dit niet doet, heeft geen belofte van Allah. Hij (Allah) kan hem ofwel vergeven of straffen.” (Maalik, sahih bevonden door Sheich al-Albaani)

Het gebed is een vorm van reiniging voor de mens. Hij wendt zich tot zijn Heer en ontmoet hem vijf keer per dag. Het staan voor Allah zou hem ervan moeten weerhouden dat hij gedurende de dag zonden pleegt. Verder moet het gebed een moment van bezinning en berouw zijn, waarin hij Allah oprecht om vergeving vraagt voor zijn zonden. Dit komt mede naar voren in de volgende overlvering van de Profeet (vrede zij met hem), hij zei: “Als een persoon een rivier voor zijn deur zou hebben en hij daarin vijf keer per dag zou baden, denken jullie dat er nog viezigheid op hem zou achterblijven?” De mensen zeiden: “Geen enkele viezigheid zou op hem achterblijven.” De Profeet (vrede zij met hem) zei: “Dit is net als de vijf dagelijkse gebeden; Allah wast er de zonden mee weg.” (al-Boechari en Moeslim)

In een andere overlevering zegt de Profeet (vrede zij met hem): “De vijf dagelijkse gebeden en het vrijdaggebed op het vrijdaggebed zijn een boetedoening voor wat er tussen hen is (aan zonden).” (Moeslim)

OK, nu vraag je jezelf misschien af; Ik weet dat het gebed belangrijk is, maar hoe leer ik het gebed? Er is veel informatie te vinden op het internet over de rituele wassing en het gebed. Internet biedt vele voordelen, maar om dit alles op de correcte wijze te leren, heb je toch echt een praktiserende moslim nodig die je kan helpen.



bron:

http://www.al-yaqeen.com



24-01-2009, 18:11

Citaat door Oum_Abdurahman:
Allah heeft ons ten eerste geschapen om Allah te aanbidden..
"En Ik heb de djinn en de mens slechts geschapen om Mij te dienen." (Qoraan 51: 56).

Als iemand je een cadeau geeft wat zeg je dan ? Dankjewel enzo toch?

Allah heeft ons alles in dit leven gegeven ALLES ! we kunnen ademen we kunnen leven kinderen krijgen alles en wat zeggen we ?? NIETS Waarom niets? Het gebed is het eerste waar we worden naar gevraagd !


Over Alles moeten we rekenschap afleggen . Wat gaan we zeggen ? Tja ik heb niet gebeden want ik was moe ik had gewerkt ?

Nee dat word niet geaccepteerd SoubhanAllah waarom zijn we zo verblind door dit tijdelijke leventje?

Het is een test een grote test maar we zien het leven als eeuwig of ik bid wel als ik ouder ben of ik draag de hijab wel als ik ouder ben ..

Wollahi je kan elk elk elk moment sterven!!!

Wat ga je zeggen tegen je heer?

Het is simpelweg een verplichting en je diend er aan te houden!

Ik wens je veel succes als er iets is je kunt mij pmen inschAllah

Liefs oum abdurahman



je hebt gelijk het is meer het aanmoedigen en over de islam kennen

ik zal inshalah dit in me hoofd houden

Pagina's : [1] 2