Bekijk volle/desktop versie : Jezus de verworpen hoeksteen?



24-01-2009, 00:10

Citaat:
(Koran2:127)“Waarlijk, het eerste huis voor de mensen bestemd, is dat te Bekka, gezegend en een leiding voor de volkeren.”
Psalm 84:5-6
“Blessed is the man whose strength is in You, Whose heart is set on pilgrimage. As they pass through the valley of Baca, They make it a spring; the rain also covers it with pools”. (Engelse WEB vertaling)

Mekka=Bekka=Baca is het hart van de aarde, het centrum der aarde, geografisch/magnetisch gezien.
http://switch3.castup.net/cunet/gm.asp?ai=214&ar=1349wmv&ak=null
http://www.phys.uu.nl/~vgent/islam/islam_qibla_nl.htm

Wij Moslims geloven dat Allah/God deze steen aan Adam heeft gegeven en deze heeft geplaatst. In de Ka'ba is de (al-Hajar al-Aswad=zwarte steen) ingebouwd in de oostelijke hoek, en is dus een (de) hoeksteen. Welke steen is er afgekeurd door de bouwlieden?
Wordt Jezus werkelijk bedoeld met de”hoeksteen”?
Nee, Jezus is geen steen maar een mens van vlees en bloed. Wat bedoelde Jezus dat hij in het hart der aarde zou verblijven?
De Hel zoals het christendom het interpreteert? Nee, Jezus heeft een pelgrimage gemaakt naar Mekka (Baca) op een wonderbaarlijke wijze zoals Mohammed op een wonderbaarlijke wijze naar Jeruzalem is afgereisd. De afmetingen van het heilige der heilige in Jeruzalem heeft de zelfde afmetingen als de afmetingen van het gebouw de Ka'aba met de in de hoek geplaatste steen.
Veel mensen zeggen dat de Ka'aba een kopie is van het heilige der heilige in Jeruzalem.
Het is echter andersom. Het gebouw van de Ka'aba is de werkelijke originele Heilige der Heilige en de werkelijke gebedsrichting.


Matt 12:40 [i]
Want gelijk Jonas drie dagen en drie nachten was in den buik van den walvis, alzo zal de Zoon des mensen drie dagen en drie nachten wezen in het hart der aarde. (sv-vertaling)


Mat 21:42
Daarop zei Jezus tegen hen: ‘Hebt u dit nooit in de Schriften gelezen: “De steen die de bouwers afkeurden is de hoeksteen geworden. Dankzij de Heer is dit gebeurd, wonderbaarlijk is het om te zien.”

Hoe is Jezus naar Mekka afgereisd? De Bijbel zegt het duidelijk, hij zal gedragen worden door engelen en naar Mekka gebracht worden en zich in geloof neerwerpen aan Gods Wil.
Jezus heeft zich uiteraard niet gestoten aan de steen waar de kinderen van Jacob zich wel aan stoten en verworpen hebben evenzo de christenen zich stoten aan de hoeksteen. De steen blijft een steen des aanstoots voor de ongelovige. De Satan probeerde Jezus te verleiden door een schrifttekst voor te dragen en Jezus te testen of hij hem kon verleiden tot een foutieve interpretatie.
Jezus antwoordde simpel dat je God niet op de proef moet stellen.

Mat 4,6
Hij zei tegen hem: ‘Als u de Zoon van God bent, spring dan naar beneden. Want er staat geschreven: “Zijn engelen zal hij opdracht geven om u op hun handen te dragen, zodat u uw voet niet zult stoten aan een steen.”’

In de bijbel wordt er veelvuldig gesproken over de hoeksteen.

[b]Genesis 28
16 Toen werd Jakob wakker. ‘Dit is zeker,’ zei hij, ‘op deze plaats is de HEER aanwezig. Dat besefte ik niet.’ 17 Eerbied vervulde hem. ‘Wat een ontzagwekkende plaats is dit,’ zei hij, ‘dit is niets anders dan het huis van God, dit moet de poort van de hemel zijn!’ 18 De volgende morgen vroeg zette Jakob de steen die hij als hoofdsteun had gebruikt rechtop, en wijdde hem door er olie over uit te gieten. 19 Hij gaf die plaats de naam Betel; (Betel kan worden vertaald als ‘huis van God’.)
vroeger heette het daar Luz. 20 Daarna legde hij een gelofte af: ‘Als God mij ter zijde staat en mij op deze reis beschermt, als hij mij brood te eten geeft en kleren aan mijn lichaam, 21 en als ik veilig terugkom bij mijn verwanten, dan zal de HEER mijn God zijn. 22 Deze steen die ik gewijd heb, zal dan een huis van God worden – en ik beloof dat ik u dan een tiende deel zal afstaan van alles wat u mij geeft.

Genesis 35
1 God zei tegen Jakob: ‘Ga naar Betel (Betel kan worden vertaald als ‘huis van God’.). Blijf daar en bouw er een altaar voor de God die daar aan jou verschenen is toen je op de vlucht was voor je broer Esau.’ 2 Toen zei Jakob tegen zijn familieleden en tegen alle anderen die bij hem waren: ‘Doe de vreemde goden die jullie hebben weg, reinig je en trek schone kleren aan. 3 Laten we naar Betel gaan: daar wil ik een altaar bouwen voor de God die naar mij heeft omgezien toen ik diep in de ellende zat en die mij op mijn hele reis ter zijde heeft gestaan.’ 4 Ze gaven Jakob alle afgodsbeelden die ze in hun bezit hadden, en ook hun oorringen, en Jakob begroef alles onder de terebint bij Sichem. 5 Daarna braken ze op. God joeg de inwoners van de steden in de omtrek zo’n angst aan dat ze het niet waagden Jakobs zonen te achtervolgen.
6 Toen Jakob met alle mensen die met hem meetrokken in Luz was aangekomen, het huidige Betel, in Kanaän, 7 bouwde hij er een altaar; hij noemde die plaats ‘God is in Betel’, omdat God zich daar aan hem geopenbaard had toen hij op de vlucht was voor zijn broer. 8 (De voedster van Rebekka, Debora, stierf daar. Ze werd ten zuiden van Betel begraven, onder een eik die daarom Eik van geween werd genoemd.) 9 Nu Jakob was teruggekeerd uit Paddan-Aram, verscheen God hem opnieuw, en hij zegende hem. 10 Hij zei: ‘Tot nu toe heette je Jakob. Die naam zul je niet langer dragen: Israël is je nieuwe naam.’ Zo gaf God hem de naam Israël. 11 En hij vervolgde: ‘Ik ben God, de Ontzagwekkende. Wees vruchtbaar en word talrijk; je zult uitgroeien tot een volk, tot een hele menigte volken, en er zullen koningen uit je voortkomen. 12 Ik geef jou het land dat ik aan Abraham en aan Isaak heb gegeven; ook aan je nakomelingen geef ik dit land.’ 13 Hierna ging God weg van de plaats waar hij met Jakob had gesproken. 14 Daar, op die plaats, zette Jakob een steen rechtop, en hij wijdde hem door er een wijnoffer op te brengen en er olie over uit te gieten. 15 Hij noemde die plaats, waar God met hem had gesproken, Betel.

Job 38
1 En de HEER antwoordde Job vanuit een storm. Hij zei:
2 ‘Wie is het die mijn besluit bedekt
onder woorden vol onverstand?
3 Sta op, Job, wapen je;
ik zal je ondervragen, zeg mij wat je weet.
4 Waar was jij toen ik de aarde grondvestte?
Vertel het me, als je zoveel weet.
5 Wie stelde haar grenzen vast? Jij weet dat toch?
Wie strekte het meetlint over haar uit?
6 Waar zijn haar sokkels verankerd,
wie heeft haar hoeksteen gelegd,

Psalm 18
19 Open voor mij de poorten van de gerechtigheid,
ik wil binnengaan om de HEER te loven.
20 Dit is de poort die leidt naar de HEER,
hier gaan de rechtvaardigen binnen. [/b]
21 Ik wil u loven omdat u antwoordde
en mij de overwinning gaf.

22 De steen die de bouwers afkeurden
is een hoeksteen geworden.
23 Dit is het werk van de HEER,
een wonder in onze ogen.


[b](Koran 2:144)[b] ”Waarlijk, Wij zien jouw aangezicht zich naar de hemel wenden, daarom zullen Wij je tot beheerder maken van de Qiblah, die u behaagt. Wend daarom je aangezicht naar de Heilige Moskee en waar je ook mag zijn, wendt jouw aangezicht daarheen. En voorzeker, zij wie het Boek is gegeven, weten, dat dit de Waarheid is van hun Heer; God is niet achteloos ten aanzien van wat zij doen.”

Dave Abdellah
..

24-01-2009, 00:46



Citaat door .coolest.:
(Mattheüs 21:42) Jezus zei tot hen: „Hebt GIJ nooit in de Schriften gelezen: ’De steen die de bouwlieden hebben verworpen, is juist de hoofdhoeksteen geworden. Vanwege Jehovah is dit geschied, en het is wonderbaarlijk in onze ogen’?



(Markus 12:10) Hebt GIJ deze schriftplaats nog nooit gelezen: ’De steen die de bouwlieden hebben verworpen, is juist de hoofdhoeksteen geworden.



(Lukas 20:17) Maar hij keek hen aan en zei: „Wat betekent dan dit, dat geschreven staat: ’De steen die de bouwlieden hebben verworpen, is juist de hoofdhoeksteen geworden’?



(Handelingen 4:11) Dit is ’de steen die door U, bouwlieden, werd behandeld alsof hij van geen belang was, die het hoofd van de hoek is geworden’.


Mohammed de hoeksteen. Wat een lachertje!!!!!!!!!!!!!!!!!


Je citeert uit een wetboek dat al over datum is Melkboer

24-01-2009, 08:21

Citaat door .coolest.:
Schaamteloos die moslims.


Tja is maar wat je schaamteloos vindt (papegaai).

24-01-2009, 17:55
Geplaatst door Riski
Je citeert uit een wetboek dat al over datum is Melkboer[QUOTE]


Is een melkboer cool? Toch eens checken...wat heb jij overigens met melkboeren Riski?