Bekijk volle/desktop versie : Hizb ut tahrir! is geen sekte!!



Pagina's : [1] 2

23-01-2009, 21:02
albaqara v111 ... Zeg: "Toont uw bewijs, aJs gij waarachtig zijt".

Wie beweert dat het een sekte is moet argumenten hebben!!!

De hadith van 73 sekten moet je correct begrijpen.
1) je bent pas een sekte als je buiten de 3aqeeda treed.
Bewijs ons dat de hizb buiten de 3aqeeda is

2) De hizb is een politieke partij
net als andere partijen, zijn politieke partijen dan allemaal sekten??

3) de partij heeft zich verdeelt van ikhwan al moeslimeen met een geldige reden. de ikhwan hebben een methode genomen, die de geleerden van de hizb onislamitisch beschouwen. zo nemen de ikhwan deel aan de verkiezingen!! en hebben ze zelfs christenen in hun partij!!
Gaan we ook moslims volgen als ze islam niet meer volgen???

4) Wat betreft de reactie van sheikh an-nabahani: dat hij zei dat hij er geen sufi sekte van wou maken.
Bestudeer de salaf is, je zal opmerken dat zij jaren deden om gewoon soerat al baqara te leren. De partij is er om de moslims hun hoofddoelen te tonen, 3aqeeda en politiek zijn de doelen. Individuele vooruitgang moet je zelf aan werken.
Imam anwar al awlaki heeft hierover al veel gepraat in zijn doeroes (by the way hij is niet van de partij!!) Deze imam zei, dat de mensen de koraan nu in 3 jaar van buiten leren, en vroeg zich af hoe het kwam.

5) wie beweerd dat saudi-arabie een islamitisch land, of welk land dan ook
tja, dan moet je toch is jou definitie van islamitisch land gaan bekijken.

6) als je verzen citeert, breng de interpretatie van een geleerde, het is mooi dat je de koraan probeert te begrijpen. Maar pas daarmee op, vooral als je mensen gaat sektariseren. Er zijn allerlei shariah regels die uit bepaalde verzen komen.

7) (dit is de pijnlijkste), wees geen cultural dopes, weet dat er scholars for dollars zijn, mensen die hun ziel hebben verkocht, anderen die onwetende geleerden zijn, die niet bewust zijn van politieke programmas van de vijanden van de islam, en daarnaast heb je de modernisten die ijtihaad doen naargelang hun waarden, en naar hun zin.

Voordat je gaat posten dat iemand wel of ni een sekte is, moet je goed checken over wat je het hebt, goed je bronnen checken, goed kritisch zijn.
Want je oordeelt hier niet over een kleine zaak. En zij die ja knikken, het zal wel een sekte zijn, als je met deze methode naar de waarheid zoekt, ga je ni vooruit geraken. Waarom hebben jullie niet die "geleerde" gecheckt. Ibn baaz, van Ksa, erkende de partij.
Hij noemt het geen sekte. zo hierbij zijn de salafis verzadigd .

Vergeet het niet hé mensen, scholars for dollars!!!

23-01-2009, 21:13


Allahu Musta3aan!!!

23-01-2009, 21:18
Je hebt sommige die nog beweren dat het een zogenoemde Sekte is, en dan komen ze met hun blindelingse bewijzen over de zogehete weerlegging van Hizb, die binnen een mum van tijd weerlegd worden

23-01-2009, 21:43
even serieus mensen..sekte of niet....who cares? kom gewoon met kennis over het geloof en vergeet die partijen allemaal hier...gaan we nou steeds parijen op de site zetten..mensen proberen binnen te halen ervoor..discusseren of het nou wel of niet een sekte is...ieder zijn mening erover en de ene heeft bewijs dat het wel zo is ander tegenbewijs.....laat het........breng mij een tekst hoe ik me geloof beter kan praktiseren ipv onzin en iets wat niks bijdraagt aan mijn imaan.

23-01-2009, 21:47


Shaych Saalih al Fawzaan heeft gezegd:

"As-Selefiyyah (de Selefies) is de Geredde Groep, en zij zijn Ahloes-Soennah wal-Djamaa`ah. Het is geen groepering van de verscheidene groeperingen, degenen die vandaag de dag, partijen (of groeperingen) worden genoemd. Beter gezegd, zijn zij de Djamaa`ah, de Djamaa`ah op de Soennah en op de Dien (religie). Zij zijn Ahloes-Soennah wal-Djamaa`ah. De Boodschapper (salallaahoe `alayhie was sallem) heeft gezegd:

“Er zal altijd een groep van mijn Oemmah duidelijk op de waarheid blijven en niet geschaad worden door diegenen die hen in de steek laten noch degenen die hen tegen gaan.”

en hij (salallaahoe `alayhie was sallem) heeft gezegd:

“En deze Oemmah zal zich opsplitsen in 73 groeperingen, allen zullen in het Hellevuur zijn behalve één.”

Zij (de metgezellen) vroegen:

“Welke (groep) is dit O Boodschapper van Allaah?”

Hij antwoordde:

“Zij zijn diegenen die op hetgeen zijn waar ik en mijn metgezellen vandaag de dag op zijn.”

Vandaar dat Selefieyyah een groep van mensen is op de Madhab van de Selef, op hetgeen waar de Boodschapper (salallaahoe `alayhie was sallem) en zijn metgezellen op waren en het is geen groepering van onder de hedendaagse groeperingen.

Beter gezegd, het is de oude Djamaa`ah, van de tijd van de Boodschapper (salallaahoe `alayhie was sallem) die (deze weg) erft en voortzet, en welke nooit zal ophouden om op de waarheid te zijn tot het tot stand komen van het Uur, zoals hij (salallaahoe `alayhie was sallem) ons heeft geïnformeerd.

(Cassette: ‘at-Tahdheer min al-Bid’ah’ tweede cassette, een lezing in Hawtah Sadeer, 1416H).

23-01-2009, 21:49

Citaat door dujana:
Shaych Saalih al Fawzaan heeft gezegd:

"As-Selefiyyah (de Selefies) is de Geredde Groep, en zij zijn Ahloes-Soennah wal-Djamaa`ah. Het is geen groepering van de verscheidene groeperingen, degenen die vandaag de dag, partijen (of groeperingen) worden genoemd. Beter gezegd, zijn zij de Djamaa`ah, de Djamaa`ah op de Soennah en op de Dien (religie). Zij zijn Ahloes-Soennah wal-Djamaa`ah. De Boodschapper (salallaahoe `alayhie was sallem) heeft gezegd:

“Er zal altijd een groep van mijn Oemmah duidelijk op de waarheid blijven en niet geschaad worden door diegenen die hen in de steek laten noch degenen die hen tegen gaan.”

en hij (salallaahoe `alayhie was sallem) heeft gezegd:

“En deze Oemmah zal zich opsplitsen in 73 groeperingen, allen zullen in het Hellevuur zijn behalve één.”

Zij (de metgezellen) vroegen:

“Welke (groep) is dit O Boodschapper van Allaah?”

Hij antwoordde:

“Zij zijn diegenen die op hetgeen zijn waar ik en mijn metgezellen vandaag de dag op zijn.”

Vandaar dat Selefieyyah een groep van mensen is op de Madhab van de Selef, op hetgeen waar de Boodschapper (salallaahoe `alayhie was sallem) en zijn metgezellen op waren en het is geen groepering van onder de hedendaagse groeperingen.

Beter gezegd, het is de oude Djamaa`ah, van de tijd van de Boodschapper (salallaahoe `alayhie was sallem) die (deze weg) erft en voortzet, en welke nooit zal ophouden om op de waarheid te zijn tot het tot stand komen van het Uur, zoals hij (salallaahoe `alayhie was sallem) ons heeft geïnformeerd.

(Cassette: ‘at-Tahdheer min al-Bid’ah’ tweede cassette, een lezing in Hawtah Sadeer, 1416H).


Masha Allah!

23-01-2009, 21:50

Citaat door yalhamra:
albaqara v111 ... Zeg: "Toont uw bewijs, aJs gij waarachtig zijt".

Wie beweert dat het een sekte is moet argumenten hebben!!!

De hadith van 73 sekten moet je correct begrijpen.
1) je bent pas een sekte als je buiten de 3aqeeda treed.
Bewijs ons dat de hizb buiten de 3aqeeda is

2) De hizb is een politieke partij
net als andere partijen, zijn politieke partijen dan allemaal sekten??

3) de partij heeft zich verdeelt van ikhwan al moeslimeen met een geldige reden. de ikhwan hebben een methode genomen, die de geleerden van de hizb onislamitisch beschouwen. zo nemen de ikhwan deel aan de verkiezingen!! en hebben ze zelfs christenen in hun partij!!
Gaan we ook moslims volgen als ze islam niet meer volgen???

4) Wat betreft de reactie van sheikh an-nabahani: dat hij zei dat hij er geen sufi sekte van wou maken.
Bestudeer de salaf is, je zal opmerken dat zij jaren deden om gewoon soerat al baqara te leren. De partij is er om de moslims hun hoofddoelen te tonen, 3aqeeda en politiek zijn de doelen. Individuele vooruitgang moet je zelf aan werken.
Imam anwar al awlaki heeft hierover al veel gepraat in zijn doeroes (by the way hij is niet van de partij!!) Deze imam zei, dat de mensen de koraan nu in 3 jaar van buiten leren, en vroeg zich af hoe het kwam.

5) wie beweerd dat saudi-arabie een islamitisch land, of welk land dan ook
tja, dan moet je toch is jou definitie van islamitisch land gaan bekijken.

6) als je verzen citeert, breng de interpretatie van een geleerde, het is mooi dat je de koraan probeert te begrijpen. Maar pas daarmee op, vooral als je mensen gaat sektariseren. Er zijn allerlei shariah regels die uit bepaalde verzen komen.

7) (dit is de pijnlijkste), wees geen cultural dopes, weet dat er scholars for dollars zijn, mensen die hun ziel hebben verkocht, anderen die onwetende geleerden zijn, die niet bewust zijn van politieke programmas van de vijanden van de islam, en daarnaast heb je de modernisten die ijtihaad doen naargelang hun waarden, en naar hun zin.

Voordat je gaat posten dat iemand wel of ni een sekte is, moet je goed checken over wat je het hebt, goed je bronnen checken, goed kritisch zijn.
Want je oordeelt hier niet over een kleine zaak. En zij die ja knikken, het zal wel een sekte zijn, als je met deze methode naar de waarheid zoekt, ga je ni vooruit geraken. Waarom hebben jullie niet die "geleerde" gecheckt. Ibn baaz, van Ksa, erkende de partij.
Hij noemt het geen sekte. zo hierbij zijn de salafis verzadigd .

Vergeet het niet hé mensen, scholars for dollars!!!


Dus jullie zijn een politieke partij?
Mag dat volgens de Koraan en sounaa?

23-01-2009, 21:57

Citaat door dujana:
Shaych Saalih al Fawzaan heeft gezegd:

"As-Selefiyyah (de Selefies) is de Geredde Groep, en zij zijn Ahloes-Soennah wal-Djamaa`ah. Het is geen groepering van de verscheidene groeperingen, degenen die vandaag de dag, partijen (of groeperingen) worden genoemd. Beter gezegd, zijn zij de Djamaa`ah, de Djamaa`ah op de Soennah en op de Dien (religie). Zij zijn Ahloes-Soennah wal-Djamaa`ah. De Boodschapper (salallaahoe `alayhie was sallem) heeft gezegd:

“Er zal altijd een groep van mijn Oemmah duidelijk op de waarheid blijven en niet geschaad worden door diegenen die hen in de steek laten noch degenen die hen tegen gaan.”

en hij (salallaahoe `alayhie was sallem) heeft gezegd:

“En deze Oemmah zal zich opsplitsen in 73 groeperingen, allen zullen in het Hellevuur zijn behalve één.”

Zij (de metgezellen) vroegen:

“Welke (groep) is dit O Boodschapper van Allaah?”

Hij antwoordde:

“Zij zijn diegenen die op hetgeen zijn waar ik en mijn metgezellen vandaag de dag op zijn.”

Vandaar dat Selefieyyah een groep van mensen is op de Madhab van de Selef, op hetgeen waar de Boodschapper (salallaahoe `alayhie was sallem) en zijn metgezellen op waren en het is geen groepering van onder de hedendaagse groeperingen.

Beter gezegd, het is de oude Djamaa`ah, van de tijd van de Boodschapper (salallaahoe `alayhie was sallem) die (deze weg) erft en voortzet, en welke nooit zal ophouden om op de waarheid te zijn tot het tot stand komen van het Uur, zoals hij (salallaahoe `alayhie was sallem) ons heeft geïnformeerd.

(Cassette: ‘at-Tahdheer min al-Bid’ah’ tweede cassette, een lezing in Hawtah Sadeer, 1416H).


Men noemt zich Selefi maar hebben geen laas van gegeten

23-01-2009, 22:00

Citaat door bouchiba:
Men noemt zich Selefi maar hebben geen laas van gegeten

Zou je misschien Antwoord op me vraag kunnen geven Barak allahoefeek

23-01-2009, 22:01

Citaat door bouchiba:
Men noemt zich Selefi maar hebben geen laas van gegeten


vriend...deze dame zet teksten van grote geleerden....de geleerden maken ook fouten, maar je doet nu net of hizb ul tahrier de enige manier is om te slagen.....ik zeg niet dat de hizb een sekte is, maar ontken het ook niet..daar heb ik niet veel kennis van, maar als grote geleerden ze als sekte zouden bestempellen dan loop ik met ze mee...want hun zeggen niet zomaar iets...en daarbij...hou je bezig met je imaan versterken..niet met politieke partijen...heb nooit gelezen of gehoord dat de profeet een politieke partij heeft opgericht...om bij romeinse rijk of perzische rijk mee te doen aan verkiezingen...om zijn doel te bereiken...

23-01-2009, 22:03
De betekenis van Selefiyyah
Geschreven door Het permanente comité voor onderzoek en fataawa
Monday 16 July 2007
“Selefiyyah is een toeschrijving aan de Selef, en de Selef zijn de metgezellen van Allaah`s Boodschapper (salallaahoe 'alayhie was sallem) en de Iemaams van de leiding van de eerste drie generaties (moge Allaah tevreden met hen zijn), diegene wiens goedheid voor wordt getuigd door Allaah`s Boodschapper (salallaahoe 'alayhie was sallem):


“De beste mensen zijn van mijn generatie, dan diegenen die hen volgen, en dan diegene die hen volgen, dan zullen er mensen komen wiens getuigenis voorrang zal geven aan hun eed en hun eed voorrang zal geven aan hun getuigenis.”


Overgeleverd door Iemaam Ahmed in zijn Moesnad en ook door al-Boechaarie en Moslim.


En ‘de Selefies’ (selefiyoen) is het meervoud van ‘Selefie’, wat een toeschrijving is aan de Selef, waarvan de betekenis al is voorafgegaan. En zij zijn diegenen die de minhaadj van de Selef bewandelen, de volgers van het Boek en de Soennah, diegenen die naar hen beide uitnodigen, en er naar handelen, met als gevolg dat zij van Ahloes-Soennah wal-Djamaa`ah zijn.”


Bron: Fataawa al-Lujnati ad-Daaimah, nummer 1361 (1/165).

23-01-2009, 22:09
Ze hebben hier in Nederland een site genaamd http://www.islamleer.nl en http://www.expliciet.nl

Beste broeders en zusters, wij dienen onze Deen te bestuderen aan de hand van de Kitaab en de Soennah, volgens het Begrip van de Vrome Voorgangers. We hebben hun boeken walHamdulillah waarin wordt verwezen naar adillah. Kijk als je nieuws en politieke kennis wil opdoen zijn de genoemde sites erg informatief in. Moge Allah ons allen leidden.

Kijk wat sheikh Muqbil rahiemoellah over hen zegt:

EEN AANTAL DWALINGEN VAN HIZB AT-TAHRIR

Door Shaych Moqbil ibn Haadie al-Waadi’ie RahiemuAllah.



Vertaald door: Amin Aboe Nouhad
Bron: ‘Toehfat-ul-Moejieb ‘alaa As’ilat-il-Haadir wal-Gharieb (blz. 141-143),
de originele bron is een vraag en antwoord sessie vanuit Engeland
(opgenomen tijdens de ramadhaan in 1416 N.H).


Vraag:

“Er is een groep onder ons (hier in het Verenigd Koninkrijk) die Hizb at-Tahrier [1] wordt genoemd. Zij roepen op tot het Islaamitische Khalifaat en zij spreken zich uit tegen de geleerden. Hoe kunnen zij weerlegd worden en wat is de manier om de correcte Islaamitische Khalifaat te bereiken?”

Antwoord:

“Alle lof is aan Allaah, en moge de vrede en zegeningen zijn over onze Profeet Mohammed (salallaahoe 'alayhie was sallem), zijn familie en zijn metgezellen. Ik getuig dat er niets en niemand aanbiddenswaardig is behalve Allaah alleen, zonder deelgenoten. En ik getuig dat Mohammed Zijn slaaf en Boodschapper is.

Om te vervolgen:
Met betrekking tot de zaak omtrent partijgeest, dan zijn de mensen in twee partijen verdeeld: De partij van Ar-Rahmaan (Allaah) en de partij van ash-Shaytaan (de Duivel). Dus de partij van ar-Rahmaan, het is niet toegestaan voor hen om verdeeld te zijn onder elkaar.

Allaah de Allerhoogste zegt:

“Voorwaar, degenen die hun Religie in sekten opsplitsen, jij (O Mohammed
(salallaahoe 'alayhie was sallem)) hebt op geen enkele wijze iets met hen
uitstaande.”

[Soerah Al-An’aam: 159]



En de Profeet (salallaahoe 'alayhie was sallem) heeft gezegd:

“De Joden splitsten zich op in éénenzeventig of tweeënzeventig sekten.
En de Christenen splitsten zich op in éénenzeventig of tweeënzeventig sekten. En mijn Oemmaah zal zich opsplitsen in drieënzeventig sekten.”

Deze hadieth is overgeleverd door Aboe Dawoed van de overlevering van Aboe Hoerayrah (radiallaahoe ‘anhoe). Aboe Dawoed leverde een gelijksoortige hadieth over van Moe’awiyah, waar staat:

“Zij zullen allemaal (deze sekten) in het Hellevuur zijn, behalve één sekte.”
Zij (de sahaaba) vroegen: “Welke is het, o Boodschapper van Allaah (salallaahoe 'alayhie was sallem)?

Hij (salallaahoe 'alayhie was sallem) zei:

“De Djamaa’ah (de groep).”

Vervolgens zei hij:

“En er zal voorzeker een volk komen wiens ijdele begeerten hen zal bewegen (doen handelen) net zoals hondsdolheid zich beweegt rond degene die het beïnvloedt.”
En hetgeen waarvoor de Profeet (salallaahoe 'alayhie was sallem) ons voor waarschuwde is al gebeurd, want de begeerten zijn talrijk geworden en de partijen en groeperingen zijn vermenigvuldigd. En Allaah, de Glorieuze Heer, zegt in Zijn Nobele Boek:

“En houdt je stevig vast aan het Touw (de Islaam / de Soennaah) van Allaah, jullie allen, en wees niet verdeeld.”

[Soeraah Aali ‘Imraan: 103]

De Profeet (salallaahoe 'alayhie was sallem) heeft gezegd:

“Jullie zullen voorzeker de manieren volgen van degenen die voor u kwamen, stap voor stap,en zelfs als zij in het holletje van een hagedis zouden kruipen, dan zouden jullie er (na hen) ook in kruipen.”

[i]Wij (de sahaaba) zeiden: “O Boodschapper van Allaah, bedoelt u de Joden en de Christenen?”

Hij (salallaahoe 'alayhie was sallem) zei:

“Wie anders?”

En de Profeet (salallaahoe 'alayhie was sallem) zei:

“De gelovigen zijn onder elkaar zoals een gebouw, elk deel ondersteunt de ander.”


Wat deze partijen betreft; zij jagen elkaar weg en zij vallen elkaar aan. In feite, als iemand zou zeggen: “Deze opsplitsing in partijen heeft hetgeen bewerkelijkt wat de vijanden van Islaam begeerden aan opsplitsing van de Oemmaah, het verdelen van zijn gelederen en het verzwakken van zijn kracht”, dan zou hij waarachtig gesproken hebben.

Daarom (zeg ik dat) Hizb at-Tahrier een verdorven Hizb (partij) is. Misschien vind u dat dit een ernstige uitspraak is sinds ik de eerste ben die zoiets zegt, maar het is toepasselijk dat ik zo’n uitspraak introduceer. Dus ik zeg nogmaals, het is voorzeker een verdorven partij, hetgeen in Jordanië is begonnen. Zij splitsten zich af van al-Ichwaan al-Moeslimoen, degene die naar hen schreven en hen verzochten om naar hen terug te keren, maar zij weigerden om naar hen terug te gaan. Hun leider was Taqie-oed-Dien an-Noebhaanie. Betreffende aangelegenheden die betrekking hebben tot de Aqiedah (geloofsovertuigenis), zeggen zij: “Niets behoort geaccepteerd te worden behalve hetgeen in overeenstemming is met het intellect.” Dus als men een behandeling (van een overlevering) vindt, dat moet deze behandeling (volgens hen) buiten beschouwing gelaten worden. Dit is ook waarom zij ‘de Bestraffing in het Graf’ verwerpen, en zij verwerpen het feit dat de ‘Dadjaal’ voortgebracht zal worden.

En zij bekommeren zich niet om het onderwijzen van goede ettiketten, noch om het verspreiden van kennis. En dit is een partij die zijn volgelingen opvoedt op het zoeken naar en het bestuderen van politiek, hetgeen de Religie tegengaat. En het werd ooit eens tegen de leider van deze groep gezegd: “Waarom zien wij geen scholen voor de memorisatie van de Qor’aan in jouw partij?” Waarop hij antwoordde: “Ik wil geen Derwisjen (soefie-sekte) voortbrengen!”

Zij focussen zich alleen op politiek, en zij focussen zich niet op goede ettiketten noch op het verspreiden van kennis, noch op de hartverzachtende overleveringen (ahadieth). En met betrekking tot aangelegenheden van Fiqh, zij maken het toegestaan dat een man handen schudt met een vrouw die geen familie van hem is.

En zij zeggen dat het is toegestaan voor een vrouw om een leider te zijn en dat zij in een regerend bestuur (majlis ash-shoeraa) zit. Het is zelfs zo dat zij het toestaan dat een ongelovige in het regerend bestuur zit en dat hij algemene leidersschapsposities krijgt! Dit is dus een dwalende groepering die de uitgestrektheid van afwijking al ver is overschreden.


En ik ben verbaasd over degenen die toetreden tot en aanhanger zijn van deze partij.Dus ik adviseer elke broeder om ver weg te blijven van deze groep en om er tegen te waarschuwen. En als het niet was dat wij een excuus voor hen zoeken; dat zij de teksten verkeerd interpreteren, anders hadden wij gezegd dat zij ongelovigen waren omdat zij de ‘Bestraffing in het Graf’ ontkennen en de komst van de ‘Masieh ad-Dadjaal’ ontkennen. En hun leider zegt dat hij zijn studenten niet de Qor’aan wil onderwijzen zodat zij niet naar buiten komen als Derwisjen
__________________________
Houd geduldig vast aan de Soennah, en stop waar de mensen zijn gestopt. Zeg datgene wat zij gezegd hebben, en onthoud je van datgene waarvan zij zich onthouden hebben. En volg de weg van je Vrome Voorgangers, want voldoende voor jou is datgene wat voldoende was voor hen."

De Profeet zei: De wereld is slechts een voorziening en de beste voorziening van de wereld is een goede vrouw. (Moeslim)

23-01-2009, 22:30



Citaat door Mr.Palestine:
vriend...deze dame zet teksten van grote geleerden....de geleerden maken ook fouten, maar je doet nu net of hizb ul tahrier de enige manier is om te slagen.....ik zeg niet dat de hizb een sekte is, maar ontken het ook niet..daar heb ik niet veel kennis van, maar als grote geleerden ze als sekte zouden bestempellen dan loop ik met ze mee...want hun zeggen niet zomaar iets...en daarbij...hou je bezig met je imaan versterken..niet met politieke partijen...heb nooit gelezen of gehoord dat de profeet een politieke partij heeft opgericht...om bij romeinse rijk of perzische rijk mee te doen aan verkiezingen...om zijn doel te bereiken...



Massah Allah prachtig verwoord!!!!
Ik sluit me helemaal bij jou aan.

23-01-2009, 22:33

Citaat door Erhabiya:
Massah Allah prachtig verwoord!!!!
Ik sluit me helemaal bij jou aan.


Barrak Allahoe fieki!

23-01-2009, 23:01

Citaat door Mr.Palestine:
Barrak Allahoe fieki!


Wa feek barak Allah

Pagina's : [1] 2