Bekijk volle/desktop versie : ❤..~~__Een Horizon Van Geluk__~~..❤



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

22-01-2009, 22:38



[SIZE="5"]Proloog[/SIZE]

Ik liep haastig met mijn klapper in mijn hand richting mijn werk. Laat ik me zelf eerst eens even voorstellen. Ik ben Mounaida 23 jaar, en nog al druk met mijn werk in een organisatie dat met jongeren te maken heeft. Ik keek snel in de spiegel of alles nog er netjes uit zag voor mijn vergadering. Ik zag een meisje staan met groene ogen zwart stijl haar tot aan haar dijen, en dat meisje ben ik. Heb een normaal postuur en heb een blank huid. Ik liep gauw door naar de koffiekamer. Daar aangekomen, was niemand er! Ik schonk wat koffie in voor me zelf Safira zou er al zijn die cafeïne gek. Dit is een marokkaanse organisatie dat jongeren helpt met problemen zo wel allochtone als nederlandse jongeren. ''Zo jij bent er vroeg bij'' zei ik tegen Safira. ''Moet jij zo nodig zeggen met koffie in je hand'' zei Safira We moesten beide lachen, ik pak mijn koffie en we verdwenen al gauw in ons kantoortje. Safira 22 jaar een meisje met veel pit in haar leven. Grijpt alle kansen die in haar weg liggen. En is altijd verzekerd met een eerste plek als het om carrière gaat, haar passie is dat ook echt carrière maken in het leven.

''Joehoe! Waar ben je toch met je gedachtes, ons nieuwe directeur komt zo langs'' zei ze lachend. ''Directeur? Waar heb je het over? We hebben toch Anouar als Directeur'' zei ik vraagend. ''Ja maar Anouar gaat toch weg? Weetje je er dan niks van ?'' antwoorde Safira terug. ''Oh wacht eens even, dat klopt ja'' Dacht ik na. ''Weet jij hoe hij heet dan ons nieuwe opdrachtgever?'' Vroeg Safira weer eens. ''Nee geen enkel idee, maar meid genoeg gepraat ons vergadering gaat zo beginnen'' zei ik nonchalant. We lachte weer eens en we liepen naar de vergadering.

Bij Safouan.

Snel ren ik naar mijn auto om naar mijn nieuwe organisatie te racen, volgens mij zal Anouar boos op mij zijn, ik ben aan een late kant. Ik ben benieuwd wat voor collega's er bij zullen zijn. Daar aangekomen liep ik naar binnen. Ik zag Anouar al mijn kant op kijken. Pff die kijkt niet meer vriendelijk. ''Dit is niet de afspraak vriend'' zei Anouar nog al boos. ''Mijn excuses hier voor! door omstandigheden was ik iets later'' Probeerde ik hem duidelijk te maken. ''Nou lekker begin'' Zei hij ongeïnteresseerd, Anouar is ook een man van 50 die dit werk niet meer ziet zitten. Ik zal dit ook veel anders aanpakken. Hij gaf me een rondleiding. Hij liet me de vergaderkamer zien, 1 meisje viel me erg op met haar zwart stijl haar. Ik keek aandachtig naar binnen. Maar ik bedachte me al gauw dan ik over een maand of 2 ga verloven. Ik keek weg en kwam weer tot stand. ''Hallo?'' zei hij een beetje boos ''Sorry meneer Anouar'' zei ik met een rood gezicht! ''Je moet wel opletten want het is wel belangrijk'' zei hij streng. Ik knikte en ik keek naar binnen. ''Laten we naar binnen gaan dan kan ik jou voorstellen'' zei hij eindelijk met een lach op zijn gezicht. ''Sorry dat ik stoor'' begon anouar toen hij binnen kwam lopen. Ik liep braaf achter hem aan. ''Dit wordt jullie nieuwe directeur Safouan'' Toen dat ene meisje met haar lange haren omdraaide had ik al gelijk oogcontact met haar mooie grote groene ogen. Ik wist niet wat ik zag maar mijn hart schreef op dat moment pagina's. Ik sloeg mijn ogen neer en dacht gaan Jasmin mijn vriendin ze is 20 jaar. Lief meisje met haar mooie hijaab. Soms heel eigenwijs en kattig maar toch een schat van een meid!

Terug bij Mounaida.

Ik keek recht in zijn ogen. Ik wist niet wat ik zag. 3Oedoe billah meyna shitan oe rasim, bedachte ik me zelf. Ik sloeg mijn ogen neer en keek Safira aan. Ze had me allang in de gaten en ze gaf me een knipoog. Anouar vertelde wat over hem. Safouan is zijn naam. 25 jaar en wat een mooi jonge Tbarkallah. Een breed postuur. Witte tanden Brede lach mooie kuiltjes mooie opgeschoren haren en een babyface! Ik moest wel om me zelf lachen. ''Moet ik nou alles 10 keer lopen vragen, eerst Safouan en nu jij Mounaida'' zei Anouar terwijl ik al gauw tot aarde kwam. ''O, Sorry ja! Ik ben Mounaida en ik ben management assistent'' zei ik stotterend, hij knikte en hij glimlachte. ''Dus met jou heb ik de meeste gesprekken'' zei hij met een lach waar ik in verdronk. Ik knikte gauw en keek Safira aan terwijl ik mijn lip dood beet. Ze lachte en ze schudde haar hoofd heen en weer. ''Nou Meneer Safouan, als je het niet erg vind gaan wij door met ons vergadering, want mevrouw krijgt hier een hartverzaking van jullie bezoekje'' Ik keek Safira Dodelijk aan en ze lacht flauw mijn kant op. ''Nou veel succes met jullie vergadering ik spreek jullie snel weer'' hij gaf mij een knipoog, en hij verliet de kamer. Ik keek rood voor me uit. En Wat Safira betreft die pak ik nog wel terug.



Salaam meiden,

Zo als jullie zien, ben ik een verhaal begonnen. Graag zie ik reacties van jullie dus laat het mij weten of ik door moet gaan! Up graag mee! Alvast bedankt voor jullie aandacht en moeite Allah iej Ghaliekoem!

XXX Moslima.Roosje[/SIZE]

[/FONT]


[FONT="Georgia"][SIZE="7"]

Inhoudsopgave

[/SIZE][/FONT]

[url='http://forums.marokko.nl/showpost.php?p=60025346&postcount=13'] [SIZE="2"][FONT="Verdana"]Hoofdstuk 1[/FONT][/SIZE] [/url]
[url='http://forums.marokko.nl/showpost.php?p=60131844&postcount=40'] [SIZE="2"][FONT="Verdana"]Hoofdstuk 2 [/url]




22-01-2009, 22:49


Nice.

22-01-2009, 22:50

Citaat door Miss_Tahmiina:
Nice.

Dank u

22-01-2009, 22:56
Ik ga morgen weer verder inshallah!
Slaap lekker!

22-01-2009, 23:00


Insch'Allah!

22-01-2009, 23:10

Citaat door Princess_N:
up


Citaat door Miss_Tahmiina:
Insch'Allah!


22-01-2009, 23:34
Wat is met je andere verhalen gebeurd?

22-01-2009, 23:41
doe zo voort!!

xx

23-01-2009, 09:04

Citaat door Miss_Tahmiina:
Wat is met je andere verhalen gebeurd?

Nou weetje wat het is..
Ik was zo lang weg geweest!
Door omstandigheden..
Ik zelf wist niet meer waar het over ging mijn ander verhaal..
En toen dacht ik ik begin op een nieuw lijn..

En ik hoop dat dit ook een leuk verhaal wordt!

23-01-2009, 09:14
Verstandig.

23-01-2009, 10:50

Citaat door Miss_Tahmiina:
Verstandig.


23-01-2009, 11:17

[SIZE="5"][CENTER]Hoofdstuk 1

[/SIZE]

Toen we klaar waren met onze bespreking, liepen ik en Safira met ons lege kopjes terug naar de koffiekamer. Daar aangekomen zag ik hem weer. Hij was strak in pak en hij schonk wat thee voor zich zelf in. ‘’Jij voelt je al gauw thuis’’ Begon Safira tegen hem. ‘’Dat moet toch wel he’’ zei hij lachend. Ik keek eerder aandachtig dan dat ik lachte. ‘’Mounaida, Maandag om 9 uur wil ik met je praten over de organisatie’’ Zei Safouan serieus. Ik knikte en ik keek weg. Dat gaat niet goed komen dacht ik. Ik ga alleen maar stotteren en gek doen.

Na een tijd, is het weer tijd om naar huis te gaan. Ik keek naar buiten en het regende hard. ‘’Ik zie je volgende week schat’’ Riep Safira toen ze de deur uit liep. Ik zocht mijn bus kaartje, maar ik kon het nergens vinden. Ik begon wat te chagrijnen en ik hoorde zijn stem achter mij. Ik schrok en ik draaide om. ‘’Zoek je iets?’’ Vroeg hij. ‘’Ja ach mijn bus kaartje is weg’’ zei ik teleurgesteld. ‘’Anders geef ik jou wel een lift, geen enkel probleem’’ zei hij lief. ‘’Nee ben je gek ik ga lopen’’ zei ik lachend. ‘’In dit weer zeker, dat gaat mooi niet door jij gaat mooi met mij mee’’ Zei hij met zijn mooie lach. Ik knikte en ik pak mijn jas en tas en ik liep snel door de regen naar zijn auto. Ik stapte in en ik keek strak voor me uit.

Hij reed rustig weg en er hing een akelige stilte in de auto. ‘’Ga hier maar links af’’ wees ik hem in stilte aan. ‘’Waar ben je zo zenuwachtig Mounaida, dat is nergens voor nodig’’ Zei hij. Ik Keek hem rood aan. ‘’Nou ik stap met jou de auto in, terwijl ik jou niet eens goed ken’’ begon ik. Hij lachte en hij zette zijn hand op mijn hand. ‘’Je hoeft je geen zorgen te maken, alles komt goed. Ga jij maar lekker weekend vieren dan spreek ik jou Maandag afgesproken?’’ zei hij lief, Ik knikte en ik gaf hem een glimlach en ik liep met een goed gevoel naar huis.


4 Maanden later,

Ik werd wakker door de zon die in mijn gezicht scheen. Ik werd met een goed gevoel wakker. Tussen mij en Safouan gaat het goed. We zijn dikke maatjes geworden. Ergens voel ik wel wat voor hem. En ik weet zeker dat het ook wederzijds is. Ik ben gewoon van plan om het Maandag tegen hem te zeggen, ik kan niet wachten. Het is gewoon een droom man. Hij heeft een prachtig innerlijk! En zijn buitenkant is zo romig als een lekker eetbaar toetje. Als ik zo denk, dan lijkt het als of ik over mijn oren verliefd ben.

Ik werd al gauw met een lekker gevoel wakker.

Bij Safouan

Daar lig ik dan in bed, vandaag is mijn trouwdag aangebroken. Ik heb er veel zin in. Maar ik kan Mounaida maar niet uit mijn hoofd zetten. Soms heb ik het gevoel dat ik haar valse hoop geef. Terwijl het niet mijn bedoeling is. Als ik bij haar ben, dan ben ik gewoon een ander persoon. Dan lijkt het wel als of ik al jaren met haar getrouwd ben. Ik heb niet eens aan haar verteld dat ik vandaag ga trouwen. Het is raar maar het lijkt als of ik bang ben voor haar. Ik zie in haar ogen dat ze wat voor mij voelt. Maar ergens in mijn hart is haar plek ook te bevinden.

Terug bij Mounaida.

Ik liep met mijn natte haren naar beneden. Ik had net een lekker douche genomen. ‘’MOUNAIDA WAT ZIE JIJ ER UIT SCHIET OP WE MOETEN NAAR EEN BRUILOFT!’’ riep mijn zus Fouzia ‘’HOEZO BRUILOFT WAAR HEB JE HET OVER IK WEET ER NIKS VAN!’’ riep ik boos terug. ‘’MAN! KIJK VOORTAAN DAN OOK OP JE STOMME MOBIEL’’ typisch Fouzia, ze komt altijd laat met dingen aanzetten. Ze is 25 jaar gelukkig getrouwd maar kan jammer genoeg geen kinderen krijgen. Alsnog heeft ze het naar haar zin. Ik rende naar boven en ik begon maar eens aan mijn haar & gezicht. Toen ik klaar was liep ik naar mijn kast en ik trok mijn nieuwste takshita aan. Het was al tegen 17:00.

‘’Mounaida ben je al bijna klaar’’ Riep Fouzia ongeduldig. Ik hoorde haar wel maar ik negeerde haar. Ik weet niet eens wie er gaat trouwen. Ik liep naar beneden. Mijn moeder en fouzia keken me aan. ‘’Tbarkallah 3liek! Het staat je prachtig’’ zei mijn lieve moeder. ‘’Ja iedereen zal jaloers op je zijn’’ zei Fouzia met een big smile. ‘’Doe normaal zeg, van wie is die bruiloft dan’’ Vroeg ik geïnteresseerd. ‘’Van een oud vriendin van mij Jasmin genoemd’’ zei ze. ‘’Nou ik ben benieuwd’’ zei ik lachend.

Het was al rond 18:30 en we kwamen aan.
[/CENTER]

23-01-2009, 11:35


Ga gauw verder.

23-01-2009, 11:39

Citaat door miss_shiki:
Ga gauw verder.

Soukran meid! Ik hoop dat ik wat meer lezers krijg!

23-01-2009, 16:14

Citaat door Stille_nacht:
Ga verder.

Welkom

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6