Bekijk volle/desktop versie : Kraamzorg intakegesprek thuis



22-01-2009, 11:17
Salaam (aankomende) mama's,

Vanmiddag komt er iemand van de kraamzorg bij mij langs thuis.
Kan iemand mij vertellen wat ik daar van kan verwachten?

Liefs

Nadia

22-01-2009, 11:24


is eigenlijk niets bijzonders, ze nemen met je door of je alles hebt enz, ik heb toendertijd aangeven wat voor persoon ik in huis wil hebben , dat vond ik wel belangrijk, thats it!

22-01-2009, 11:32

Citaat door Soukaina22:
is eigenlijk niets bijzonders, ze nemen met je door of je alles hebt enz, ik heb toendertijd aangeven wat voor persoon ik in huis wil hebben , dat vond ik wel belangrijk, thats it!


dus ze is zo weer weg?

Ik heb geen idee hoeveel uren ik wil, had jij dat wel van te voren?

22-01-2009, 11:36
ze is bij mij langs geweest uitleg gegeven over kraamzorghotel en dat er daarna nog kraamverzorgster kwam en hoeveel uur, ik heb aangegeven ik weet niet of 4 uur goed is lijkt mij te veel , ze zei je kan met kmv bespreken als je mindere uren wil dan kan dat, dus heb het aangehouden op 4 uurtjes

verder veel info gehad , ze wil weten of je kraamzorg pakket in huis heb voor het geval dat, en je moet klossen halen voor je bed dat geeft ze ook aan waar te halen ect,

ze had nog info over borstvoeding gegeven in ieder veel info heb ik gehad, ik had van te voen al info van hun gehad en die heb ik door genome en zo een handige boek wat ik allemaal moest halen, ik heb het een andere gevraagd en heb een contract moeten tekenen en dat was het...

22-01-2009, 11:41


Dit soort gesprekken heb ik ook gevoerd bij mijn vorige werkgever
Je krijgt allerlei informatie over je kraamtijd, wat de taken zijn van de kraamverzorgsters, hoeveel uur per dag ze er zal zijn enz enz, verder dat ze verplicht zijn om het kraamboekje bij te houden en dat ze elke dag de luier van de kleine moeten bekijken op kleur van de ontlasting en of het wel voldoende plast.... verder helpen ze je om de baby aan je borst te leggen en als je wilt kunnen ze ook een kijkje nemen bij evt hechtingen die jij hebt (hoop het niet voor je )

al met al was ik vaak na een half uur tot 3 kwartier klaar, vooral als je zelf geen vragen hebt dan gaan ze vroeg weg

succes

22-01-2009, 11:43
hoe zit het als iemand alleen wil dat ze jou en de baby komnen chekken en meer niet..

22-01-2009, 11:49

Citaat door noä:
hoe zit het als iemand alleen wil dat ze jou en de baby komnen chekken en meer niet..


Dat is geen enkel probleem je kan in afstemming met het kraambureau aangeven dat je niet meer dan 1 a 2 uur per dag kraamzorg wilt ontvangen
en dan alleen voor de controles en evt om de baby in bad te doen
Zij moeten daarmee akkoord gaan... Ook al geven ze aan dat dat niet mogelijk is... kraamzorg is niet verplicht, het is alleen een stukje zorg die je ontvangt om te kijken hoe je kindje het de eerste week maakt, voldoende eet en goede ontlasting heeft...

Vraag bij je zorgverzekeraar na of je wel aanvullend verzekerd bent om deze uren, in dit geval de eigen bijdrage, die je van het kraamzorgbureau krijgt te kunnen declareren ben hen, zo kom je ook niet voor verrassingen te staan
ik meen te herinneren dat de eigen bijdrage zit op 3,90 euro per uur

22-01-2009, 11:51

Citaat door noä:
hoe zit het als iemand alleen wil dat ze jou en de baby komnen chekken en meer niet..


dat mag en moet daarvoor komt ze ook,

22-01-2009, 13:14

Citaat door Delicata:
dat mag en moet daarvoor komt ze ook,


meid wat spannend ik zie dat je voor vandaag bent uitgerekend

spannend hoor Moge Allah je verblijden met een mooi gezond en lief kindje en moge alle broertjes en zusjes snel volgen

22-01-2009, 19:11

Citaat door noä:
hoe zit het als iemand alleen wil dat ze jou en de baby komnen chekken en meer niet..


Het liefst heb ik niemand die ik niet ken in huis, maar aan de andere kant, ik kan wel extra hulp gebruiken als ik zelf slecht ter been ben.
Heb niet echt veel familieleden in de buurt die me kunnen helpen. Tegenwoordig heeft elke Marokkaanse vrouw ook vele verplichtingen buitenshuis. Zelfs mijn moeder kan niet zo makkelijk vrij krijgen van haar werk.

Heb het gebruikelijk aantal uren genomen, 48 uur verspreid over 8 dagen.

Maar we zien allemaal wel, kheer insja Allah. Ik heb aangegeven dat als ik minder uren wil dat ik het dan doorgeef.